De Wifi Booster via Internetkabel (AP7465CE) is al een tijdje niet meer via de Smartwifi app te verbinden. De volgende meldingen verschijnt: "Wat vreemd... Helaas is er geen verbinding met je Wifibooster via internetkabel. Herstart je Wifibooster en probeer opnieuw." Ik was in de veronderstelling dat dit probleem te maken had met de foutmelding (rode led) op de wifibooster.
Inmiddels heb ik van Ziggo een nieuwe Wifibooster ontvangen. Wederom het type AP7465CE. Bij het installeren wordt gevraagd om de wifi-instellingen over te nemen van de connection box. Dit lukt niet. Hier komt een foutmelding met de mogelijkheid om het opnieuw te proberen. Na enkele keren heb ik het opgegeven...
Ook deze wifibooster krijgt geen verbinding met de Smartwifi app; dezelfde melding wordt weergegeven "Wat vreemd...". De wifibooster had enkele maanden geleden nog wel verbinding met de SmartWifi app. Ook het optimaliseren naar een wifi mesh lukte prima. Nu lukt dat niet meer.
De modem en Wifibooster zijn allemaal teruggebracht naar fabrieksinstellingen opgevolgd met een volledige nieuwe installatie. Het resultaat blijft hetzelfde; geen verbinding met de wifibooster.
Een SmartWifipod via een internetkabel die is aangesloten in het netwerk werkt overigens prima via de connectionbox en is zichtbaar in de Smartwifi app.
Graag hulp gevraagd bij dit probleem: Een eerder volledig goed functionerende configuratie met en "Wifibooster via internetkabel" werkt nu niet meer. Wat is hier aan de hand?
Volledigheidshalve de firmware van de apparatuur:
Connection Box CH7465LG: CH7465LG-NCIP-6.15.31p1-NOSH
Wifibooster AP7465CE: AP7465CE-1.6.5.4-GUI-NOSH