Hoi allemaal,
Tot voor kort werkte mijn internet prima. Zowel via WIFI als via de kabel.
Ineens werkt het internet niet meer via de kabel.
Netwerk onbekend, geen internet toegang.
Ik heb een zwarte modem van ziggo met daarnaast deco adapters (ingesteld als access points).
Ook heb ik een switch.
Modem is verbonden met de switch, Van daaruit gaan kabels naar elke slaapkamer toe. De UTP kabel, kant en klaar gekocht van cat6, is nieuw. We dachten dat het zou liggen aan de oude kabel en dus een nieuwe kabel gekocht, maar dat is niet de oorzaak.
De switch is ook vrij nieuw.
Modem staat DHCP aan, maar ik vermoed dat er toch iets niet goed gaat met dat DHCP gebeuren.
Heb geprobeerd een vast ip adres in te geven maar dit blijkt ook niet te werken. Of ik doe daar iets niet goed.
Via Opdracht Prompt allerlei dingen al geprobeerd ip refresh/release etc.
Ik heb nu dus een vast ip adres ingeregeld 192.168.178.9
Ethernet adapter Ethernet:
Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Realtek Gaming 2.5GbE Family Controller
Physical Address. . . . . . . . . : 10-7C-61-0D-BD-EC
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.178.9(Preferred)
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.178.1
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 1.1.1.1
DoH: https://cloudflare-dns.com/dns-query
8.8.8.8
Dit heb ik vermeld bij de instellingen van het modem:
Op deze pagina kun je instellen hoe IPv4 adressen van je SmartWifi modem worden toegewezen. Standaard is de DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol) server ingesteld. Deze zorgt voor TCP/IP configuraties van al je verbonden apparaten.
10:7C:61:0D:BD:EC | 192.168.178.9 |
Heb tevens de kabel in een andere poort op me switch of op een andere poort in de muur geprobeerd maar dit was geen succes.
Modem al een aantal keer opnieuw opgestart.
Driver van mijn netwerk kaart is up-to-date.
Heb die netwerkadapter al uitgezet en weer aangezet. Heb hem zelfs een keer verwijderd en opnieuw toegevoegd.
Heb IPv6 uitgezet op mijn netwerkkaart
Wie kan mij helpen om het ethernet weer aan de praat te krijgen?
Bedankt
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je al gecontroleerd wat ik in mijn vorige reactie had genoemd?
Op welke poort van het modem is de switch aangesloten?
Hi Tobias, poort 2 of 3. Is me niet helemaal duidelijk.
Poort 2 en 3 zijn beide prima. Wat laat de link/activiteit-LED van de poort zien waarmee de switch op het modem aangesloten is?
Op de switch TP-Link TL-SG1016D, heb ik per poort 2 lampjes. 1 voor link en 1 voor lan. Die van link brandt constant en die van lan die knippert.
Dat is in orde, zie je hetzelfde voor de poorten die voor de PC en PS5 bestemd zijn?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.