1
Vraag
2
Reacties
Nossie2005

Level 2
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wifi werkt, ethernet niet

Hoi allemaal,

 

Tot voor kort werkte mijn internet prima. Zowel via WIFI als via de kabel.

Ineens werkt het internet niet meer via de kabel.
Netwerk onbekend, geen internet toegang.

Ik heb een zwarte modem van ziggo met daarnaast deco adapters (ingesteld als access points).
Ook heb ik een switch.
Modem is verbonden met de switch, Van daaruit gaan kabels naar elke slaapkamer toe. De UTP kabel, kant en klaar gekocht van cat6, is nieuw. We dachten dat het zou liggen aan de oude kabel en dus een nieuwe kabel gekocht, maar dat is niet de oorzaak.

De switch is ook vrij nieuw.

Modem staat DHCP aan, maar ik vermoed dat er toch iets niet goed gaat met dat DHCP gebeuren.

 

Heb geprobeerd een vast ip adres in te geven maar dit blijkt ook niet te werken. Of ik doe daar iets niet goed.
Via Opdracht Prompt allerlei dingen al geprobeerd ip refresh/release etc.
Ik heb nu dus een vast ip adres ingeregeld 192.168.178.9

Ethernet adapter Ethernet:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Realtek Gaming 2.5GbE Family Controller
Physical Address. . . . . . . . . : 10-7C-61-0D-BD-EC
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.178.9(Preferred)
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.178.1
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 1.1.1.1
DoH: https://cloudflare-dns.com/dns-query
8.8.8.8

 

Dit heb ik vermeld bij de instellingen van het modem:

DHCP instellingen

DHCPv4

Op deze pagina kun je instellen hoe IPv4 adressen van je SmartWifi modem worden toegewezen. Standaard is de DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol) server ingesteld. Deze zorgt voor TCP/IP configuraties van al je verbonden apparaten.

DHCP ingeschakeld
 
Lokaal adres starten
192.168.178.11
 
 
 
 
 

Lijst IPv4 gereserveerd

MAC-adres IPv4-adres Verwijderen
10:7C:61:0D:BD:EC192.168.178.9


Heb tevens de kabel in een andere poort op me switch of op een andere poort in de muur geprobeerd maar dit was geen succes.

Modem al een aantal keer opnieuw opgestart.
Driver van mijn netwerk kaart is up-to-date.
Heb die netwerkadapter al uitgezet en weer aangezet. Heb hem zelfs een keer verwijderd en opnieuw toegevoegd.

Heb IPv6 uitgezet op mijn netwerkkaart

Wie kan mij helpen om het ethernet weer aan de praat te krijgen?

Bedankt

24 Reacties 24
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34814Posts
  • 2564Oplossingen
  • 17517Likes

Heb je al gecontroleerd wat ik in mijn vorige reactie had genoemd?

 

Op welke poort van het modem is de switch aangesloten?

Nossie2005
Topicstarter
Level 2
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Tobias,  poort 2 of 3. Is me niet helemaal duidelijk. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34814Posts
  • 2564Oplossingen
  • 17517Likes

Poort 2 en 3 zijn beide prima. Wat laat de link/activiteit-LED van de poort zien waarmee de switch op het modem aangesloten is?

Nossie2005
Topicstarter
Level 2
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Op de switch TP-Link TL-SG1016D, heb ik per poort 2 lampjes. 1 voor link en 1 voor lan. Die van link brandt constant en die van lan die knippert. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34814Posts
  • 2564Oplossingen
  • 17517Likes

Dat is in orde, zie je hetzelfde voor de poorten die voor de PC en PS5 bestemd zijn?