1
Vraag
2
Reacties
Bram46

Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Wifi wel maar bekabeld niet

Beste

Heel vreemd. Als ik onderstaande filmje afspeel met een UTP-bekabelde PC dan kan ik niet op de timeline van die video zappen, het beeld bevriest dan zodra ik vooruit spring. Ik kan die video wel in realtime afspelen, zonder vooruit te springen dus. Speel ik ditzelfde filmpje middels wifi en/of mijn Android GSM, dan kan ik wel voor- en achteruit springen. Ik heb de UPT-kabel al vervangen, 3 PC's gebruikt en allen hetzelfde resultaat, Ziggo modem van Bridge mode gehaald en die als router ingeschakeld, mijn eigen Asus RT-AC87U router uitgeschakeld, maar in alle gevallen stopt de video als ik die bekabeld afspeel en met wifi niet. Ik heb bekabeld een DL snelheid van rond 600Mbps. Schiet mij maar lek, ik snap hier helemaal niets meer van, ook al omdat een maat van me, ook Ziggo, datzelfde filmpje bij hem wel bedraad kan afspelen en in de timeline kan springen, voor- en achteruit. Het gaat over bv dit filmpje van Kinomap, ik gebruik dit soort filmpjes tijdens het sporten.
https://videos.kinomap.com/en/watch/eznabt

Relevante software en hardware die ik gebruik
Laptop plus twee PC's, Windows 10 en Windows 11. (alle drie bedraad met problemen, met wifi perfect)
Samsung A70 met Android 10 (speelt perfect de video via mijn thuis wifi netwerk)
Met of zonder Asus RT-AC87U router, problemen op alle drie computers mits bedraad aangesloten.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De laptop rechtstreeks aangesloten op het Ziggo modem en deze video afgespeeld.
Bedraad geeft problemen, wifi niet.

Volgens mij is de enige gemeeschappelijke in heel dit verhaal, het SmartWiFi Ziggo modem.

Ik heb deze al diverse malen volledig opnieuw opgestart. Snap er helemaal niets van. Youtube films worden goed afgespeeld, ook trailers van films. Video streamen vanaf een NAS gaat ook perfect. Wie weet wat hier aan de hand zou kunnen zijn.

Gr Bram

64 Reacties 64
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 16852Posts
  • 1292Oplossingen
  • 5818Likes

@Bram46 Fijn om te lezen! 😉 Als we nog iets voor je kunnen doen, dan weet je ons voortaan te vinden op dit forum.

Bram46
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Inmiddels al weer dagen verder. Ik heb afgelopen dinsdag een afspraak gemaakt met Eset en zij zouden vandaag, zaterdag om 12:30 uur, van op afstand meekijken wat er gebeurt. Speciaal dit tijdstip gekozen omdat ze dan meer tijd hadden en dit tijdstip hun helpdesk ook pas beschikbaar is. Kortom: ik ben vandaag dus de eerste. Nu is het inmiddels 13:00 uur en er is niet gebeld. We weten inmiddels dat wanneer Eset van het systeem wordt verwijderd, het probleem is opgelost. Dus wat mij betreft is Eset verleden tijd, zeker nu men ook hun afspraken niet is nagekomen. Zeer kwalijke zaak. Ik had hun al twee filmpjes gestuurd, een met installatie van Eset en een zonder Eset. Ze hadden interesse in enkele logfiles en wilden daarom meekijken. Ik heb dus voor mezelf de oplossing gevonden, zij hebben de logfiles nu niet. Ik hoop dat veel mensen dit lezen!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 16852Posts
  • 1292Oplossingen
  • 5818Likes

@Bram46 Ontzettend bedankt voor het delen van deze informatie. Mogelijk dat andere gebruikers  hier ook iets aan hebben. Laat je het weten als wij je op dit forum nog ergens mee kunnen helpen?

Bram46
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Doe ik zeker @Paul. Bij Kinomap en ook hier ben ik goed geholpen, dit in tegenstelling tot Eset.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 16852Posts
  • 1292Oplossingen
  • 5818Likes

@Bram46 Dankjewel! En fijn om te lezen dat je blij bent met de hulp op dit forum. 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat is je favoriete seizoen?

Uitgelicht topic