1
Vraag
2
Reacties
Bram46

Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Wifi wel maar bekabeld niet

Beste

Heel vreemd. Als ik onderstaande filmje afspeel met een UTP-bekabelde PC dan kan ik niet op de timeline van die video zappen, het beeld bevriest dan zodra ik vooruit spring. Ik kan die video wel in realtime afspelen, zonder vooruit te springen dus. Speel ik ditzelfde filmpje middels wifi en/of mijn Android GSM, dan kan ik wel voor- en achteruit springen. Ik heb de UPT-kabel al vervangen, 3 PC's gebruikt en allen hetzelfde resultaat, Ziggo modem van Bridge mode gehaald en die als router ingeschakeld, mijn eigen Asus RT-AC87U router uitgeschakeld, maar in alle gevallen stopt de video als ik die bekabeld afspeel en met wifi niet. Ik heb bekabeld een DL snelheid van rond 600Mbps. Schiet mij maar lek, ik snap hier helemaal niets meer van, ook al omdat een maat van me, ook Ziggo, datzelfde filmpje bij hem wel bedraad kan afspelen en in de timeline kan springen, voor- en achteruit. Het gaat over bv dit filmpje van Kinomap, ik gebruik dit soort filmpjes tijdens het sporten.
https://videos.kinomap.com/en/watch/eznabt

Relevante software en hardware die ik gebruik
Laptop plus twee PC's, Windows 10 en Windows 11. (alle drie bedraad met problemen, met wifi perfect)
Samsung A70 met Android 10 (speelt perfect de video via mijn thuis wifi netwerk)
Met of zonder Asus RT-AC87U router, problemen op alle drie computers mits bedraad aangesloten.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De laptop rechtstreeks aangesloten op het Ziggo modem en deze video afgespeeld.
Bedraad geeft problemen, wifi niet.

 

Volgens mij is de enige gemeeschappelijke in heel dit verhaal, het SmartWiFi Ziggo modem.

Ik heb deze al diverse malen volledig opnieuw opgestart. Snap er helemaal niets van. Youtube films worden goed afgespeeld, ook trailers van films. Video streamen vanaf een NAS gaat ook perfect. Wie weet wat hier aan de hand zou kunnen zijn.

Gr Bram

64 Reacties 64
Bram46
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Ik zal jullie advies opvolgen en kijken of ik iemand kan vinden die hier ervaring mee heeft. Op de desktop staat niet veel op, eigenlijk alleen W10, Eset en Excel. Uiteraard heeft Windows tijdens installatie drivers en updates geinstalleerd. Ik zal die desktop nog eens opnieuw van Windows voorzien en stap voor stap in de gaten houden wanneer het fout gaat. Voor iedereen die zich met mijn probleem heeft bezig gehouden en er dus tijd in heeft gestoken, hartelijk dank en allemaal een prettig weekend gewenst. gr Bram

Bram46
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Eindelijk, gevonden. Ik heb dus de desktop weer voorzien van een schone W10 installatie en stap voor stap opgeschreven wat ik heb geinstalleerd. Telkens nadat software werd toegevoegd getest of de video's het nog deden. Na W10 heb ik dit keer geen Eset internetsecurity geinstalleerd, dit op jullie aanraden. Dus na installatie van W10, enkele drivers en Excel werkte alles prima. Meer hoeft er op die desktop niet te staan, wordt uitsluitend gebruikt voor training met die video's. Toen Eset erop en daarna ging het dus mis. Eset tijdelijk uitgeschakeld, (dat had ik eerder in het verhaal ook al gedaan), maar dat gaf niet de oplossing. Eset volledig verwijderd wel. Daarna naar mijn laptop en Eset verwijderd, volledig dus. Ook daar werkte het toen weer perfect. Ik gebruik Eset al jaren en heb al jaren een betaald account. Direct na een schone W10 installatie heb ik altijd Eset als eerste erop gezet omdat ik tijdens installatie van andere software gedekt wilde zijn. Dat verwacht je toch niet? Dat vertrouwde software waar je flink voor betaalt en al jaren gebruikt iets als dit kan veroorzaken. Ik heb een boze mail gestuurd naar Eset.nl en verwacht een oplossing maar ook een tegemoetkoming voor alle frustratie van de afgelopen 4 weken, ben benieuwd maar verwacht een ontkennend antwoord en dat dit dus niet aan hun ligt. Wel dus, want ik heb Eset nogmaals geinstalleerd en meteen weer fouten. Opnieuw verwijderd en problemen waren weer opgelost.

Morgen ga ik weer met Ziggo aan het bellen want ik heb sinds 28 november nog steeds geen vaste telefoon. Internet werkt met dit nieuwe modem nu weerprima. Ik heb iedereen die zich heeft gemengd in deze discussie een duim gegeven maar ik kan slechts 1 antwoord als "oplossing" aanduiden, en dat is de optie die @Bert heeft geoppert. Iedereen hartelijk dank voor jullie tijd en advies. Gr Bram

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Fijn dat je het hebt gevonden, en dat het dus toch in het eigen systeem zat. Om dezelfde redenen gebruik ik safe online ( f-secure) van Ziggo niet dat zit ook veel te diep in het systeem.

 

Succes met het herstellen van de telefoon dienst.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Bram46 Vanwege die reden gebruik ik vanaf 2006 al Microsoft Defender, dezelfde software eerder onder andere bedrijfsmatige softwarenamen nu standaard in Windows, en ook bij 100+ bedrijfscomputers die ik in onderhoud had.

Sinds die tijd geen vreemde vals positieve blokkades gehad op al die computers.

Bram46
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Oke Bert, betekent dit jij uitsluitend Windows eigen/standaard/meegeleverde defender gebruikt en verder niets? Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel eens een film download en Eset altijd erg goed heb gevonden en vooral vertrouwd heb. Dat ligt momenteel iets anders, maar eerlijk is eerlijk, het heeft ook jaren goed gegaan.

Op de desktop is Eset niet geinstalleerd en vanmorgen heb ik weer eens lekker 90 minuten getraind, voor morgen staat een rit met 760 hoogtemeters op het programma. Op mijn laptop heb ik Eset nog wel staan. Ik heb die laptop niet perse nodig voor die Kinomap video's maar zou wel handig zijn wanneerik daarop devideo's kon beoordelen. Dat moet ik nu ook op de desktop doen.

Ik heb mijn bevindingen mbt Eset inmiddels ook bij het Franse Kinomap neergelegd. Ook met hen ben ik eerder al in discussie geweest, al voordat ik hier mijn verhaal heb gedaan. Dus mocht er daar nog iemand zich melden met een dergelijk probleem, weet men daar wat te doen en zal men zich veel tijd besparen. Tijd die ze in mijn probeem wel hebben gestoken, zelfs nadat al bekent was dat het probleem niet bij hen lag. Dat noem ik nog eens een helpdesk. Dus Bert, jij denkt dat mijn laptop zonder Eset maar met de standaard Windows beveiliging net zo veilig als met Eset? Gr Bram

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

een computer met 2 soort beveiligingen is op zichzelf al niet goed kan alleen maar vreemde problemen geven

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@MR_CHIP  schreef:

een computer met 2 soort beveiligingen is op zichzelf al niet goed kan alleen maar vreemde problemen geven


Widows beveiliging schakelt zichzelf grotendeels uit bij installatie van een ander beveiligingsprogramma.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

zeker niet altijd en al helemaal niet in windows 10

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Bram46 "Oke Bert, betekent dit jij uitsluitend Windows eigen/standaard/meegeleverde defender gebruikt en verder niets?

Dus Bert, jij denkt dat mijn laptop zonder Eset maar met de standaard Windows beveiliging net zo veilig als met Eset?"

 

Ik denk dat niet alleen, ik weet dit zeker, ik heb sinds 2006 dit antivirus (MpCmdRun.exe) in gebruik onder eerdere namen als Microsoft Forefront client security, Microsoft Security Client, Microsoft Antimalware Service, Microsoft Malware Protection, Microsoft Endpoint security, waarvan een aantal jaren op 4 van mijn eigen bedrijfscomputers die vrijwel continu op het internet zaten en met regelmaat verbindingen legden met allerlei computers die in onderhoud waren en waar heel veel mail op binnenkwam.

Ook jarenlang op 100+ bedrijfscomputers gestaan en daar wil je geen risico mee lopen.

 

Op al die computers in al die jaren geen virus of malware gezien en het belangrijkste, ook geen enkele blok van iets wat met alle andere antivirusprogramma's nog wel eens voorkwam en nu nog met regelmaat voorkomt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@MR_CHIP  schreef:

zeker niet altijd en al helemaal niet in windows 10


@MR_CHIP Wat bedoel je precies hiermee?

Wat al helemaal niet in Windows 10?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Steefb  schreef:

@MR_CHIP  schreef:

een computer met 2 soort beveiligingen is op zichzelf al niet goed kan alleen maar vreemde problemen geven


Widows beveiliging schakelt zichzelf grotendeels uit bij installatie van een ander beveiligingsprogramma.


Windows Firewall blijft werken bij de installatie van een ander antivirus programma.

Defender antivirus/antimalware gaat dan uit.

De firewall gaat ook uit als andere beveiligingssoftware ook een firewall installeert.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

normaal gezien wel maar vaak gezien dat defender toch weer aangaat 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bram46 het is heel simpel, een pc is zo veilig als hoe de gebruiker er mee omgaat,  bij bedrijven ligt het mogelijk anders maar als je zelf geen louche websites bezoekt en niet klakkeloos elke attachement opent ben je al op de helft. Mischien is die naief van mij,  

Eset zal het op zich goed doen echter wat ik in een van mijn eerste reactie's al aangaf achtergrond software wat het systeem belast is nu wel bewezen. 

Bram46
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

@RoWi, zoals ik eerder heb vermeld download ik wel eens een fim. Ik heb nog nooit problemen gehad met ongewenste files oid op mijn systeem, mogelijk zijn deze door Eset geblokt. Ook heb ik e.e.a. gelezen over Windows Defender en de eerste regel in het artikel schrijft dat "uitsluitend" Windows Defender niet zaligmakend is. Ik ga ervan uit dat Eset binnenkort met een update zal komen, het probleem is er een week of 4 geleden, tijdens een update, ingeslopen. Kan niet anders want bij schone installatie van de 2 systemen treden de problemen direct op nadat ik Eset heb geinstalleerd. Verwijder ik die dan weer volledig, is het probleem ook weer weg. Tijdelijk uitschakelen lost het probleem niet op.

Ik heb wat met de instellingen van Eset gespeeld en ik kan het probleem oplossen door de optie HPPS uit te schakelen. Zie afbeelding. Maar dan worden, lijkt me, zowat alle sites uitgeschakeld van controle. Verder is er ook een mogelijkheid om bepaalde sites als vertrouwd aan te geven maar met die optie wordt het probleem van freezers niet opgelost. Ik verwacht vandaag een bericht van Eset, mag ik hopen althans.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het blijft hoe we het ook wenden of keren wel vreemd, dat het wel bij een bekabelde verbinding optrad en niet bij een wifi verbinding, gaat eset daar dan anders mee om.

Dat was toch de aanleiding van dit topic het gebruiken van een slider op een website om een clip door te spoelen.

 

Of windows defender alleen genoeg is dat is een discussie daar waag ik mij verder niet aan.

Bram46
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Goedemorgen RoWi. Het blijft idd een vreemd probleem. Bij gebruik van wifi gaat het wel goed maar bedraad niet. Het lijkt op een bufferprobleem. Zodra de video vooruit loopt op de snelheid waarmee de video is opgenomen gaat het mis. Dit kan zijn wanneerde renner (cameraman) in de remmen moet en ik op de hometrainer doortrap. Freezers zijn er ook wanneer ik tijdens een afdaling sneller rijd dan de snelheid waarmee de video is opgenomen. Wil ik een nieuwe video, op mijn laptop vooraf bekijken of ik deze tijdens het trainen wil gebruiken, en ik zap dusop de tijdlijn, dan ook freezers. Ik loop dan eigenlijk ook vooruit op de cameraman. Zoals gezegd gebruik ik Eset al jaren en was tevreden tot 4 weken geleden. Kinomap gebruik ik sinds maart dit jaar en alles werkte perfect, dagelijks gebruik ik zo'n 3 video's. Plots waren er dus die problemen op 2 systemen tegelijk zonder dat erop die systemen iets was gewijzigd, muv updates. Iets later was er een defect aan mijn Ziggo modem, zal toeval zijn geweest. Het modem stopte er helemaal mee, net voordat het nieuwe werd bezorgd. Dat nieuwe modem deed het ook niet en bleek dat er een bootfile niet opstond. In die bootfile staan mijn abonnementgegevens zodat het modem weet welke rechten ik heb. Die info kreeg ik van de monteur. Die monteur heeft dit opgelost, later zou blijken dat inernet wel weer werkte maar de vaste telefoon niet.  Paar keer de helpdesk gebeld en ze snappen er daar ook niets van. Straks nog maar eens bellen, zit vanaf 28 november zonder.  Gr bram

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @Bram46,

Het probleem met de vaste telefoonlijn wordt op dit moment op afstand opgelost door de vaste telefoonlijn opnieuw te activeren op het modem. Binnen nu en uiterlijk 24 uur dient het te werken. Laat je weten of dit het geval is?

Bram46
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Hallo Paul, idd de vaste verbinding werkt weer. Omdat er afgesproken is dat ik zou terugbellen voor compensatie, zodra de verbinding herstelt was, heb ik dat juist geprobeerd. Maar ook nu is er een technische storing bij jullie en zijn jullie telefonisch niet berikbaar. Ik heb dus vanaf 28 november, gedurende 8 dagen geen internet gehad en geen vaste telefoon tot vandaag, 13-12. Er is mij compensatie toegezegd alleen de hoogte ervan kan natuurlijk pas berekend worden zodra alles weer werkt, was de mededeling. Je mag me per mail, dat heb je, benaderen met een voorstel. Op voorhand dank. Gr Bram

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Bram46 Ontzettend fijn dat het inmiddels allemaal werkt! Ik heb gelijk voor wat betreft de storinsgperiode een vergoeding voor je aangevraagd zoals bepaald in onze algemene voorwaarden (21.5 Beschikbaarheid en storingen). Hierover heb ik je ook een privebericht gestuurd. Laat het gerust weten als je hierover nog vragen hebt. 

Bram46
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Helemaal top @Paul. Ik ben tevreden!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic