hans.bastiaan

Level 5
  • 48Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Wifi weg bij een bepaalde site (Google Earth)

Mijn Wi-Fi gaat telkens opnieuw opstarten, wanneer ik de app van Google earth gebruik.  Ik kan deze wel even gebruiken, maar dan valt de hele modem uit, incl mijn telefoonlijn.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @hans.bastiaan,

 

Dit topic heeft enige tijd stil gestaan, maar er lijkt vooralsnog geen oplossing op korte termijn te komen. Het openen van de app/ophalen van de informatie in combinatie met een specifieke (oudere?) Android-versie of -apparaat, triggert iets waar de Connectbox niet mee om kan gaan. We onderzoeken dit nog, maar lijkt echt in hele specifieke gevallen te gebeuren.

 

Een vermoedelijke oplossing is een ander type modem, maar dit type modem heeft geen wifi (daar dien je dus eigen apparatuur voor te hebben) en ik zie dat je op dit moment van de wifi van de Connectbox gebruik maakt. Voor nu heb ik dan helaas ook geen oplossing.

Bekijk in context

hans.bastiaan
Topicstarter
Level 5
  • 48Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Moet tot mijn spijt zeggen, dat mijn tablet is overleden door een val. Ik kan dus ook niet meer verder gaan in de door mij opgestarte topic. Op mijn nieuwe tablet heb ik geen last bij het gebruik van Google Earth dat de modem uit valt.

Een ieder bedankt voor de genomen moeite.

gr Hans . 

Bekijk in context

61 Reacties 61
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijke oplossing:

Zet deze instellingen eens op de volgende wijze:

 

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

 

hans.bastiaan
Topicstarter
Level 5
  • 48Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hallo Bert. Ik heb in mijn modem gekeken, maar deze stond al aangevinkt. Voor de zekerheid vinkje weggehaald en opgeslagen,, om vervolgens deze weer aan te vinken. Na installatie van de Google earth app, ging na het gebruik hiervan weer de modem resetten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

hans.bastiaan
Topicstarter
Level 5
  • 48Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ik hoop dat de bijlagen goed binnen komen

De Ziggo monteur heeft alle kabels en het kastje aan de muur vervangen, dus achteraf geen verbetering opgebracht.

Ik zal morgen een foto maken, vanwege het licht en moet deze foto eerst van telefoon naar de computer te zien te krijgen.

Hopelijk kun je hier al iets mee.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie geen afwijkingen in je binnenkomend signaal, nu graag de upstream nog.

hans.bastiaan
Topicstarter
Level 5
  • 48Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

foto in infran en de upstream zoals gevraagd. 

de Modem staat nu nog tijdelijk op de grond,

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie geen afwijkingen in het signaal die dit zouden kunnen veroorzaken.

Hopelijk helpt dit:

 

hans.bastiaan
Topicstarter
Level 5
  • 48Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hallo Bert, Het witte kapje eraf gehaald maar bij het gebruiken van Google Earth valt deze nog steeds uit. Het witte kapje had de monteur er waarschijnlijk later op gezet, omdat het witte kapje niet vast zat, maar ik kon het witte kapje er met de hand gewoon eraf halen, zonder dat de ik de splitter uit de contactdoos kon halen. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het lijkt wel of de zwarte kabel met nog een splitter op de POA-01 splitter zit. Kun je er een duidelijker foto van maken/plaatsen? 

Ook de upstream lijkt een klein probleem te ondervinden.

hans.bastiaan
Topicstarter
Level 5
  • 48Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Klopte. Tot gisteren had ik nog een ouderwetse radio er op zitten. Vandaar de extra splitter die de monteur hierop geplaatst had. Deze is nu verwijderd. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het vreemde is, dat er in de netwerkhistorie geen enkele melding is, die wijst op volledige uitval c.q. herstart van het modem. Je zegt, dat het hele modem uitvalt, inclusief telefonie. Zie je dan ook lampjes branden op het modem?

hans.bastiaan
Topicstarter
Level 5
  • 48Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

De zwarte kabel loopt sinds gisteren direct naar de Horizonbox. Hiervoor zat dus een POA-1ICE-NL van het merk braun telecom er tussen. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Heb je de horizonbox met een UTP (netwerk) kabel verbonden met de connectbox?

hans.bastiaan
Topicstarter
Level 5
  • 48Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

De Ziggo monteur is hier enkele weken geleden geweest, en heeft ook de kabels vervangen. Alles kwam nieuw uit de zak.    technetix RLA++  class A++  compliant 105dB - 1GHz 

hans.bastiaan
Topicstarter
Level 5
  • 48Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

even ter orde. van mijn ziggo aansluitpunt gaan twee kabels, Eén gaat naar de horizonbox (zwart) en één gaat naar de Modem . Beiden geen utp kabel. Wifi heb ik alleen via de modem, zowel 2,4 als 5 Ghz. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik bedoel een kabel met deze stekker er aan bevestigd. Als deze kabel tussen de media- en de connectbox zit, verwijder deze dan.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik heb het issue neergelegd bij het moderatieteam. Dat kan dieper in de systemen kijken en wellicht in jouw aansluiting nog iets ontdekken.

Staan postcode en huisnummer in je profiel? Dan kunnen ze je klantdossier raadplegen.

Wellicht heb je er overheen gelezen: als je merkt dat het modem uitvalt, en herstart, branden er dan ook lampje op het modem?

hans.bastiaan
Topicstarter
Level 5
  • 48Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

ik ben ingelogd met mijn @Home.nl account.  Tussen de de ziggo aansluiting en de modem heb ik een  bovengenoemde kabel, en tussen de aansluiting en de horizon box heb ik ook een koperen een kabel. Tussen de horizonbox en de modem zit geen utp kabel of andere kabel.  

Wel zit op de horizonbox nog een IR kabel, naar mijn gehoorapparaat streamingskastje. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Wellicht heb je er overheen gelezen: als je merkt dat het modem uitvalt, en herstart, branden er dan ook lampjes op het modem?

Uitgelicht topic