1
Vraag
2
Reacties
WvdGalien

Level 6
  • 108Posts
  • 5Oplossingen
  • 13Likes

Wifi voor een pc

Goedenmiddag....Ik moet bij een kennis de pc verplaatsen van de woonkamer ( i.v.m. ruimte ) naar een kamer op de bovenverdieping maar dan ben ik circa 20 m of meer aan ethernetkabel kwijt, is er misschien een mogelijkheid dat je dan kan internetten via wifi op die pc? Zoja wat is daar dan voor nodig?

Wim
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Wim,

Het enige wat je daarvoor nodig hebt is een WiFi dongel. Die doe je in een USB poort van de pc, en op die manier kun je dan met de WiFi verbonden zijn 🙂

Groet,
Evert

Bekijk in context

10 Reacties 10
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Wim,

Het enige wat je daarvoor nodig hebt is een WiFi dongel. Die doe je in een USB poort van de pc, en op die manier kun je dan met de WiFi verbonden zijn 🙂

Groet,
Evert
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Een draadloze netwerkkaart of een USB Wifi-adapter. Verder natuurlijk een modem met Wifi en eventueel een WiFi-booster.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
WvdGalien ,

U kunt daar een wifikaart of USB-adapter voor gebruiken, google maar eens op wifi adapter.
Let er wel op dat U er een kiest met hoge snelheid, persoonlijk heb ik deze genomen: https://www.coolblue.nl/product/824982/tp-link-archer-t3u.html
Werkt hier perfect met mijn 250/25 abonnement en grote voordeel, als de buurjongen hier is verwijder ik hem. Dus geen rotzooi downloaden mogelijk:wink:
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Belangrijke noot: let ook op de afstand en mogelijke stoorzenders (bijv. betonnen muren, vloeren, andere [draadloze] apparatuur). Gebruik ook zelf een dergelijke adapter als Sparco1955 en haal 200-250 Mbit. Zit wel op de 1e verdieping met een dunne vloer ertussen, dus ligt ook net aan de situatie binnenshuis!
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
AlexHelpt wrote:
Belangrijke noot: let ook op de afstand en mogelijke stoorzenders (bijv. betonnen muren, vloeren, andere
[draadloze]
apparatuur). Gebruik ook zelf een dergelijke adapter als Sparco1955 en haal 200-250 Mbit. Zit wel op de 1e verdieping met een dunne vloer ertussen, dus ligt ook net aan de situatie binnenshuis!



En het wifi servicebereik , dus niet te ver weg gaan zitten en als het wel een mogelijkheid is om het via utp te doen zou ik dat zeker niet nalaten
WvdGalien
Topicstarter
Level 6
  • 108Posts
  • 5Oplossingen
  • 13Likes
Tot zover dank allemaal, nog 1 vraag dan, als ik wifi boosters ( stopcontact ) bestel zijn deze dan voor mijn router of adres of kan ik die ook gebruiken bij een andere ziggo router en/of adres, dit ivm financien ander persoon.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Die zijn overal te gebruiken 🙂
Of ja, in ieder geval in Nederland. Ze hebben niet per se Ziggo internet nodig.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes
Wat is er mis met 20 meter ethernetkabel? Het zal je de beste verbinding opleveren.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
WvdGalien

Hallo Wim,

Weet je wel heel zeker dat de PC geen ingebouwde Wifi-netwerkkaar (netwerkadapter) heeft? Tegenwoordig zit dit er bij veel PC's standaard in.

Verder is het met Wifi maar behelpen. Bedenk ook dat het bereik in een woning (door allemaal toevallige omstandigheden en gebruikte bouwmaterialen) wel eens teleurstellend kan zijn.
Een laptop waarmee men de hele dag loopt rond te zeulen is Wifi wel handig, maar hier heeft iemand bewust voor een PC gekozen.
WvdGalien
Topicstarter
Level 6
  • 108Posts
  • 5Oplossingen
  • 13Likes
Hallo allemaal. ik heb wifi boosters besteld, dank voor alle reacties hoor, maar nu kan dit gesloten worden. Wel zal ik hier melden hoe het werkt.

Gr Wim
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic