1
Vraag
2
Reacties
NeorejStar

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi versterken huis en tuin

Ik wil mijn huidige wifi bereik vergroten. Momenteel maak ik gebruik van Ziggo Technicolor modem in bridge mode (in de kelder), die is aangesloten op een eigen Netgear router (in meterkast op begane grond ). Op zolder heb ik vervolgens een ziggo wifibooster via het stopcontact aangesloten. Dit werkt prima icm thuiswerken op zolder.

 

Echter heb ik in de tuin weinig tot geen bereik van mijn netgear router. Nu we vaker achter in de tuin zitten, wil ik daar ook graag stabiele wifi hebben. Nu zag ik de mesh oplossing met de TP-LINK Deco M4. 

 

Kan ik deze wifiboosters aansluiten op mijn eigen netgear router? Op deze netgear router zitten enkele apparaten bekabeld aangesloten (philips hue, smart thermostaat, hub van zonnepanelen) . 

 

De wifiboosters op zolder kan ik dan vervangen door 1 van de TP-link boosters , dan blijven er 2 boosters over voor de 1e verdieping en 1 voor bijkeuken ivm bereik in de tuin. Zou dit een goede oplossing zijn? of is er een betere oplossing?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Ja hoor, de Deco's kan u aansluiten op Netgear. Dan de Deco set wel in Access Point mode zetten.


De Deco M4 werkt het beste als u die bekabeld aansluit. Hebt u geen mogelijkheid om een Deco station bekabeld aan te sluiten, dan is een wifi verbinding ook voldoende, maar dat heeft wel gevolgen voor de data doorvoer.

U zou met de plaatsing van de stations, rekening kunnen houden met het bereik in de tuin en dus eventueel één station meer die kant op te plaatsen.

Leest u ook dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO dan weet u bijna alle ins en outs.


Ps. U kan de de Deco set ook huren voor €2,50 per maand. Bevallen de Deco's u helemaal niet, dan kan u altijd de set terugsturen ( mits natuurlijk u de verpakking heeft bewaard ).

Bekijk in context

2 Reacties 2
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Ja hoor, de Deco's kan u aansluiten op Netgear. Dan de Deco set wel in Access Point mode zetten.


De Deco M4 werkt het beste als u die bekabeld aansluit. Hebt u geen mogelijkheid om een Deco station bekabeld aan te sluiten, dan is een wifi verbinding ook voldoende, maar dat heeft wel gevolgen voor de data doorvoer.

U zou met de plaatsing van de stations, rekening kunnen houden met het bereik in de tuin en dus eventueel één station meer die kant op te plaatsen.

Leest u ook dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO dan weet u bijna alle ins en outs.


Ps. U kan de de Deco set ook huren voor €2,50 per maand. Bevallen de Deco's u helemaal niet, dan kan u altijd de set terugsturen ( mits natuurlijk u de verpakking heeft bewaard ).

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3328Likes

Hey @NeorejStar en welkom! 

Pasi is de juiste persoon om advies van te ontvangen in dit geval 🙂 Als je toch nog vragen hebt, stel ze dan gerust. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic