1
Vraag
2
Reacties
Ricardo63

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Wifi verbinding valt regelmatig weg, moet gemiddeld 1 x per week de router herstarten

Wat heb ik in huis, 

de nieuwste router, snelheid 1200, 2 Wifi pods en 2 mediabox next. 
Over het algemeen heb ik snelle Wifi haal gemiddeld tussen de 300-650. Bekabeld vanzelf.

ons huishouden bestaat uit 2 personen. 
nu komt het regelmatig voor dat bij het TV kijken er ineens moment staat, en is de Wifi weg. Soms is er dan na enkele seconden weer beeld, maar het komt ook voor dat alles weg is. En ik zelfs via diagnostiek zie dat ik een te trage verbinding heb.

o ja ik kan de Nextbox mini niet bekabeld verbinden, maar dat zou het probleem niet moeten zijn.

ik heb dit probleem bij beide TV, herstart van de next box lost ook soms het probleem op, 

zelf weet ik het ook niet meer, ben IT er maar het lijkt erop dat cache van de nextbox volloopt. Maar de Speedtest laat ook zien dat de wifi echt laag is ik haal dan net de 60 of zelfs lager. 

4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79202Posts
  • 5357Oplossingen
  • 23727Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je woning binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Chris520617076

Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ik kan me in al deze symptomen herkennen, heb tv, next mini bekabeld, deco wifi 6 X60 mesh router,  

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10632Posts
  • 601Oplossingen
  • 3090Likes

1200/120 mbps down en upload dan gaat het om een zakelijk abonnement,

de community is voor consumenten uiteraard kunnen we meekijken en advies geven,

maar voor ondersteuning en of monteur inplannen kun je het beste contact opnemen met de zakelijke helpdesk 

https://www.ziggo.nl/zakelijk/contact

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 416Posts
  • 45Oplossingen
  • 216Likes

Ik heb inmiddels het modem uitgelezen van @Ricardo63. Er zijn ook 2 pods verbonden die beide een keurig signaal hebben naar het modem. Het signaal wat binnenkomt op het modem is ook uitstekend.

Heb je nog steeds problemen @Ricardo63?