1
Vraag
2
Reacties
guillaum

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Wifi verbinding tussen nokia 6300 4G en Ubee modem

Ik heb een Nokia 6300 4G met wifi. Het lukt me alleen niet om op mijn thuisnetwerk in te loggen (ubee-evw321b). Hij herkent het netwerk op 2,4 GHz wel (5 GHz kan de telefoon niet aan). Als ik het wachtwoord intyp en op verbinden klik krijg ik geen verbinding. Als ik echter een fout wachtwoord intyp, dan krijg ik wel op de telefoon te zien dat het wachtwoord niet klopt. Er is dus een soort verbinding. Ik las ergens op het forum dat andere kanalen instellen zou kunnen helpen (m.n. kanaal 1, 6 of 11). Dat heb ik al geprobeerd en dat hielp niet. Heeft iemand een idee wat er aan te doen is? 

 

Ik heb dit ook aan de Nokia klantenservice voorgelegd, maar het zou zomaar kunnen dat er iets mis is met de instellingen van het modem.

 

Ik heb ook gedacht aan het gebruik van wifipoints als mogelijke oplossing omdat wachtwoorden dan anders werken. Ik kom er alleen niet achter hoe ik die instel op een KaiOS operating system. Heeft iemand daar ervaring mee?

 

Alvast mijn hartelijke dank!

 

Met vriendelijke groeten,

 

Guillaum

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemiddag @guillaum en een warm welkom op de Community,

Goed dat je voor met deze vraag een topic bent gestart! Zo te zien heeft expert @Dave! al even met je meegekeken. Wat hij aangeeft klopt, het modem wat je nu hebt (Ubee EVW321 B) is inderdaad al een verouderd type modem. Het lijkt mij inderdaad goed dat we kosteloos een nieuw SmartWifi modem (Connectbox) toesturen. Binnen uiterlijk 4 werkdagen ontvang je het nieuwe modem met de pakketdienst van Post NL in huis. Het Ubee modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat. 

Laat je weten wat jouw bevindingen zijn met het  nieuwe modem?

Bekijk in context

9 Reacties 9
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Jammer dat inloggen niet werkt en ik denk dat het handiger is dat Ziggo je een nieuw modem stuurt, want de UbeeEVW321 zijn modems die al niet meer bij Ziggo worden geleverd.

 

Je zou nog via WPS een verbinding kunnen proberen, lukt dat niet kan je nog op deze site kijken

Wifi Modem UbeeEVW321 

 

Ik ga voorleggen dat er een ander wordt gestuurd aan een Ziggo medewerker. 

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemiddag @guillaum en een warm welkom op de Community,

Goed dat je voor met deze vraag een topic bent gestart! Zo te zien heeft expert @Dave! al even met je meegekeken. Wat hij aangeeft klopt, het modem wat je nu hebt (Ubee EVW321 B) is inderdaad al een verouderd type modem. Het lijkt mij inderdaad goed dat we kosteloos een nieuw SmartWifi modem (Connectbox) toesturen. Binnen uiterlijk 4 werkdagen ontvang je het nieuwe modem met de pakketdienst van Post NL in huis. Het Ubee modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat. 

Laat je weten wat jouw bevindingen zijn met het  nieuwe modem?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Bedankt @Paul  voor het oppakken 👍🏼

guillaum
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt Dave en Paul,

 

Ik heb de telefoon vandaag buitenshuis geprobeerd op een ander wifi netwerk en daar kon ik wel verbinding leggen. Het lijkt dus inderdaad iets met het modem te maken te hebben. Hopelijk wordt het met het nieuwe apparaat opgelost. Ik laat het weten.

 

Tegelijkertijd ben ik nog wel benieuwd hoe dat nu komt. Staat er ergens een instelling verkeerd voor telefoons? Want met mijn laptop kan ik wel gewoon een wifiverbinding opzetten.

 

Tenslotte: weten jullie of je op KaiOS (het OS van deze Nokia) wifipoints kunt activeren?

 

B.v.d.,

 

Guillaum

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat bedoel je precies met Wifi points? Deze  Wifispots ik zie geen reden dat dit niet zou werken. Bij de handleiding dan voor overige besturingssystemen kiezen.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/wifispots/instellen#/ga-verder/ga-verder/overige/

 

Dit model Nokia is echt basis maar verder prima voor wifi heeft het deze specificaties 802.11 b/g/n de Ubee gaat ook tot 802.11n het iss wat dat betreft vreemd dat je niet kon verbinden.

 

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Op je eigen netwerk kan je geen wifipoint gebruiken, dat is niet mogelijk, alles wat ik over KaiOS vind is hier 

KaiOS Wifi en Bluetooth 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@guillaum Heel graag gedaan! Voor zover ik weet moet het ook gewoon lukken om met deze Nokia verbinding te krijgen met WifiSpots, net zoals @RoWi ook aangeeft. Het kan wel zijn dat je probeerde verbinding te maken met je eigen WifiSpot. Dat lukt inderdaad niet, je kan alleen met een andere WifiSpot contact maken. Ben je in je eigen woning, dan schakelt de verbinding automatisch naar je eigen prive wifinetwerk. 

Maar laten we in dit geval even kijken hoe het straks gaat op het moment dat je het nieuwe  modem hebt ontvangen. Houd je ons op de hoogte?

guillaum
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het nieuwe modem heeft het probleem met de wifi verbinding opgelost. Ik kan nu ook thuis gewoon inloggen op het netwerk. Hartelijk dank hiervoor.

 

Wat betreft de wifispots: hebben jullie nog wat specifiekere info over hoe om te gaan met de instellingen in de telefoon? Ik zie in KaiOS niet meteen een scherm waar ik de gegevens kan invoeren die in de handleiding staan en ook niet een methode om een certificaat te importeren of activeren.

 

Vriendelijke groeten,

 

Guillaum

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@guillaum Super dat het probleem is opgelost met het nieuwe modem! We zijn blij dat het allemaal naar behoren werkt. Wat betreft het instellen van WifiSpots op je Nokia 6300 4G heb je mogelijk iets aan de info op deze pagina.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic