jack6

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wifi verbinding mobiel valt regelmatig weg

Goedenavond,

 

Sinds kort (3 week) heb ik nieuw ziggo modem Sagemcom type F3896LG geïnstalleerd daarvoor had ik ik een witte smartwifi modem. Met het witte modem hadden mijn vrouw en ik nooit geen problemen met de wifi op onze telefoons.

Maar sinds ik een nieuw modem heb heeft mijn vrouw regelmatig (meerdere keren per dag) geen wifi verbinding terwijl ik er geen last van heb, hoe kan dit. Mijn vrouw heeft de Samsung Galaxy A53 5G en ik de Samsung Galaxy A52 4G. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@jack6 Beter laat dan nooit, maar hier is de moderator waar @Bert op doelde! Ik heb geen tijd meer verspild en een monteursbon aangemaakt voor het vervangen van je hoofdaansluiting. De monteur komt aanstaande vrijdag 09-12-2022 langs in het tijdvak 12.00 -18.00 uur. Hopelijk zingt je vrouw het nog uit met haar mobiele databundel. Mocht het bezoek niet uitkomen, dan heb je via Mijn Ziggo de mogelijkheid om de afspraak te wijzigen. Het bezoek is overigens kosteloos. 

Ik vertrouw erop dat het hierna stabiel functioneert. Mocht het tóch niet zo zijn, deel het dan vooral via deze weg. 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijke oplossing.

Zet de instellingen eens als volgt, als ze al niet zo staan?

 

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

Bert_0-1669589599217.png

jack6
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je reactie Bert, echter de instelling onder "DHCPv6 Server" stond al op Stateful

 

jack6_1-1669668561137.png

 

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

kan je dan eens testen hoe het gaat met stateless, en ons laten weten

jack6
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hem dinsdag op stateless gezet. De wifi verbinding is nu wel wat beter geworden maar valt soms weer weg. Op deze manier raak mijn vrouw haar bel tegoed snel kwijt.

BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

Dit valt mij ook op sinds dat ik het Sagemcom modem heb. Hier voor had ik het smartwifi giga modem (witte) en daarmee had ik ook inderdaad nooit wifi uitval.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@jack6 Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

 

@BvanWijk Maak SVP weer een eigen topic aan, je laatste bericht hierover was: "Oké zo lang ik geen problemen ervaar dan laat ik het zo, mocht het veranderen dan laat ik het weer weten!"

BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

Het topic is toch nog niet opgelost dus ik dacht om wildgroei aan topics te voorkomen meld ik het hier @Bert 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@BvanWijk  schreef:

Het topic is toch nog niet opgelost dus ik dacht om wildgroei aan topics te voorkomen meld ik het hier @Bert 


Ik snap je bedoeling, maar beter heel veel overzichtelijke topics, dan een paar topics waar alles en iedereen door elkaar heen de berichten plaatst, dan is het niet meer te volgen, als je van verschillende mensen op verschillende pagina's de informatie moet gaan zoeken en zelf maar zien samen te voegen voor overzicht.

Alles bij elkaar van 1 persoon in 1 topic is het makkelijkst voor iedereen.

 

Je topic is gesloten voor nieuwe berichten en daar komt geen oplossing meer als er niet meer duidelijk is geworden over de oorzaak.

En nu is de volgende stap om je heel veel vragen te gaan stellen om achter de mogelijke oorzaak te komen of om één en ander uit te sluiten en dat wordt heel lastig in een ander zijn topic waar ook veel vragen gesteld zijn aan de topic starter.

 

2 verschillende zaken van 2 verschillende mensen, die waarschijnlijk beiden een andere oorzaak hebben, met aan beide heel veel vragen en antwoorden in 1 topic, maken het heel onoverzichtelijk en mogelijk zelfs zeer verwarrend, want je moet iedere keer de berichten van een ander overslaan om bij de berichten te komen die je wilt lezen van de één of van de nader en die informatie door elkaar kan verwarrend werken voor de vragenstellers en de vragen beantwoorders.

jack6
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Bert,

In de bijlage de schermafbeeldingen (hoop dat ik het goed gedaan heb). Ter info, de eerste keer kon ik niet inloggen op het modem (zie afbeelding) mijn computer is met de kabel verbonden met het modem.

jack6
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hier de downstreamkanalen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@jack6 Je hebt het prima gedaan, heel duidelijk.

Op het 1e gezicht geen afwijkingen.

Ik heb even geen idee, hopelijk komt er snel iemand voorbij die hier meer van kan maken en de Samsung kent.

 

Mogelijk kan ook een Ziggo moderator meer in de achtergrond zien, zij komen op werkdagen vanzelf langs in ieder topic.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dit type aop is niet optimaal geschik voor het de sagemcom vanwege docsis 3.1

zeker gezien de meerdere meldingen in het log is mijn idee om het AOP kosteloos te laten vervangen de 1ste stap

 

valt het internet ook bekabeld weg ?

jack6
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Bert  Bedankt voor de moeite. Ik hoop dat de probleem snel wordt opgelost heb alvast de internetbundel van mij vrouw verhoogd in de hoop dat dat ze weer wat rustiger wordt🙂

jack6
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@MR_CHIP  het bekabeld internet tussen het modem en de computer valt gelukkig niet weg.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@jack6 Beter laat dan nooit, maar hier is de moderator waar @Bert op doelde! Ik heb geen tijd meer verspild en een monteursbon aangemaakt voor het vervangen van je hoofdaansluiting. De monteur komt aanstaande vrijdag 09-12-2022 langs in het tijdvak 12.00 -18.00 uur. Hopelijk zingt je vrouw het nog uit met haar mobiele databundel. Mocht het bezoek niet uitkomen, dan heb je via Mijn Ziggo de mogelijkheid om de afspraak te wijzigen. Het bezoek is overigens kosteloos. 

Ik vertrouw erop dat het hierna stabiel functioneert. Mocht het tóch niet zo zijn, deel het dan vooral via deze weg. 

Uitgelicht topic