1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Annique2021

Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Wifi verbinding instabiel

Goedemorgen,

 

Wellicht is er iemand die mij kan helpen met het volgende probleem:

 

Onze wifi verbinding valt steeds weg, het netwerk vraagt biiv op mobiele apparatuur om opnieuw in te loggen.

Wat kan hiervoor het probleem zijn? 

We kijken ook tv via wifi, dus mega irritant om het modem steeds te herstarten. 

(Meterkast zit beneden, wij hebben een bovenwoning) april 2021 is er een nieuwe aansluiting gekomen, dit is dus niet verouderd.

 

Alvast bedankt!

Groeten,

Annique 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Annique2021
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Dank voor je reactie. Een ziggo monteur heeft dit zo aangesloten vorige week, zodat het signaal goed terug gaat.

 

Gisteren is er een andere monteur geweest en die heeft het modem vervangen. Probleem lijkt voor nu opgelost. Schijnbaar is dit een probleem met een bepaald type serienummer modem... 

 

So Fingers crossed!!!

Bekijk in context

23 Reacties 23
Meldingen
Aan Uit
anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10597Posts
  • 601Oplossingen
  • 3069Likes

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) 

 

en een printscreen van de down en upstream

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4663Posts
  • 390Oplossingen
  • 1905Likes

Goed dat je het hier even komt vragen, @Annique2021. En natuurlijk welkom op de Ziggo Community. 

De oorzaak kan divers zijn en daarnaast, kuren met wifi zijn nooit leuk. Je gebruikt alleen een modem van ons? Of heb je daar nog een extra router of booster aan gekoppeld?

Is de bekabelde verbinding wel in orde? En is het wegvallende netwerk het geval op ál je draadloze apparaten, of enkele? Zit je dan in de buurt van je modem?

Probeer aub eerst deze stappen en tips eens. Helpt dat niet? Meld het gerust, samen komen we er altijd wel uit! 

Annique2021
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Screenshot_20210617-215836_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20210617-215821_Samsung Internet.jpg

Annique2021
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Het is een nieuwe Ziggo aansluiting ( april 2021 geplaatst) voor nu vergeten een foto te maken, maar het is een hoofdaansluiting met links 1 gat voor de splitter.

Annique2021
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Dank voor je reactie. Er zit nog een versterker tussen en een router op onze verdieping. Maar de aansluiting is verplaatst. Kwam eerst binnen in woning er voor en we hebben sinds april een hele nieuwe meterkast met nieuwe aansluiting. Vanaf april doet dit probleem zich ook al voor helaas... 

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10597Posts
  • 601Oplossingen
  • 3069Likes

zodra je tijd heb zou je er dan een foto van willen maken want een foto zegt meer dan 1000 woorden

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 229Oplossingen
  • 415Likes

@Annique2021, is het nog gelukt om een foto te maken? Dan kunnen we die even analyseren 🙂 

Annique2021
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Zeker, hierbij 😉

Annique2021
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

20210618_133205.jpg

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10597Posts
  • 601Oplossingen
  • 3069Likes

ziet er prima uit wel zie ik geen groene coax kabel is dat door een ziggo monteur verlengt?

 

kun je het plastic kapje van de splitter verwijderen daarna de de splitter stevig in het aop duwen en het modem 30 seconde van de stroom

https://youtu.be/IH7Wa-ugt4M

Annique2021
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Vandaag een monteur van ziggo gehad. Die heeft eea nagekeken. Het signaal kwam erg zwak de woning binnen. Na wat aanpassingen vervangen van het eea en een versterker. Hadden we top internet. 117 euro verder, maar dan heb je ook wst. Alleen zojuist klapt alles er weer uit. Dus zijn terug bij af, morgen maar weer ziggo bellen!

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6234Posts
  • 736Oplossingen
  • 2675Likes

@Annique2021

Als je geld moet investeren voor het verbeteren van je signaal, verwacht je uiteraard ook dat het daarna in orde is. Zeer bijzonder dat je sindsdien weer uitval hebt ervaren. Was het toeval of is het na die ene uitval vaker gebeurd?

Annique2021
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Vandaag is er weer een monteur geweest, deze heeft een 2de versterker geplaatst en nu moest het perfect zijn. Echter ligt de wifi er uit en hebben we geen tv meer.. Ziggo gebeld, volgende week donderdag pas een monteur... ivm thuiswerk is dit helemaal een ramp natuurlijk... heb deze 2de versterker er al tussenuit gehaald, maar 't probleem blijft en de tv's werken beiden niet...

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 229Oplossingen
  • 415Likes

Wauw, @Annique2021! Het zit niet mee. Wat onwijs balen en zuur dat je internet continu weg valt en dat het probleem maar niet opgelost wordt 😞 Geven de mediaboxen ook een foutmelding aan? 

Ik heb het signaal van je modem uitgelezen, maar dit ziet er goed uit! Dus het is frappant dat het toch steeds wegvalt. Kun je je modem nog eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen door het reset gaatje voor 30 seconden ingedrukt te houden. Hierna gaat je modem opnieuw opstarten met de standaard instellingen en gegevens. Het duurt ongeveer 30 minuten voordat hij weer volledig online is. 

Ook ontvang ik graag nog een keer een foto van de installatie en hoe alles nu aangesloten is, in de situatie dat het niet werkt. 

Gelukkig is de afspraak met de monteur al iets vervroegd en komt de monteur volgende week dinsdag, al duurt dat natuurlijk ook nog veel te lang. 

Annique2021
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Yes, ga ik doen, zal wel foto maken. Tv werkt ondertussen weer.

Bijgaande melding krijg ik ook steeds op bijv telefoon wanneer ik een webpagina wil openen

Screenshot_20210625-123723_Samsung Internet.jpg

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5782Posts
  • 601Oplossingen
  • 3463Likes

We zien de foto graag verschijnen @Annique2021 🙂 Over de melding die je ziet op je mobiele telefoon, ervaar je dit ook met meerdere apparaten? 

Annique2021
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

20210628_160936.jpg

Annique2021
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Het probleem doet zich op alle apparaten voor en via de mediaboxen ook.

 

Modem in meterkast vraagt om op nieuw in loggen, ook de router boven.

Heb de router hetzelfde SSID met ww meegegeven en als accespoint ingesteld, zodat er 1 netwerk is. Dit is helaas ook niet de oplossing. Morgen komt er gelukkig nog iemand kijken 😉

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10597Posts
  • 601Oplossingen
  • 3069Likes

zo te zien zit het modem op de coax versterker aangesloten dat is niet aanbevolen 

 

op het aop moet een poa-01-b met daarop het modem en de versterker 

meen moderator kan jou kosteloos een poa-01-b + modemkabel opsturen

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen