Vraag
Reacties
Oplossing
La Vera
Level 1

Wifi verbinden lukt niet

Ik heb onlangs succesvol TP-Link Deco M4 geïnstalleerd. Het nieuwe wifi-netwerk functioneert prima. Ook heb ik, zoals door Ziggo in de handleiding gesuggereerd, de wifi van mijn Ziggo modem (ubee EVW 3200) uitgezet. Het lukt mij nu echter niet de Growatt wifi-stick van mijn zonnepanelen te verbinden met het nieuwe wifi-netwerk. Weet iemand raad?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi
Level 20

@La Vera  schreef:

Ja, de stick is gereset.


Mogelijk helpt dit, vaak komt het neer om de juiste procedure te volgen, gaat het op een specifiek punt mis?

https://www.zelfstroom.nl/klantenservice/storing-oplossen-en-verbinding-herstellen/growatt-omvormer/...

 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Teun
Level 17

@La Vera . Heb je het modem al ook eens opnieuw opgestart?

 

 

Teun.

0 Kudos
La Vera
Level 1
Topicstarter

Ja, heb ik gedaan.

0 Kudos
Teun
Level 17

@La Vera . In de app van de deco moet snelle roaming ook aanstaan. Staat deze wel aan?

 

Teun.

0 Kudos
RoWi
Level 20

@Teun  schreef:

@La Vera . In de app van de deco moet snelle roaming ook aanstaan. Staat deze wel aan?

 

Teun.


Dat kan voor een stationair apparaat juist averechts werken, dat is meer bedoeld voor wifi apparaten waarmee je rondwandeld.

 

@La Vera de Growatt zal mogelijk alleen via 2,4 ghz kunnen verbinden, 2,4 en 5ghz hebben dezelfde naam. In het meest gunstige geval volstaat het om de procedure van de growatt opnieuw door te lopen, het kan hierbij nodig zijn in de Deco app tijdelijk 5 ghz uit te zetten zodat elk toestel enkel via 2,4 ghz verbind.

0 Kudos
La Vera
Level 1
Topicstarter

Dank voor de adviezen. Maar helaas, na toepassing van de suggesties wil er nog steeds geen verbinding gevormd worden. Ik hoop dat anderen dit probleem ook hebben gehad en er inmiddels een oplossing voor hebben gevonden.

0 Kudos
RoWi
Level 20

Is de stick terug gezet naar de fabrieks instellingen? Ik heb even geen growatt handleiding bij de hand om gerichter advies te kunnen geven.

0 Kudos
La Vera
Level 1
Topicstarter

Ja, de stick is gereset.

0 Kudos
RoWi
Level 20

@La Vera  schreef:

Ja, de stick is gereset.


Mogelijk helpt dit, vaak komt het neer om de juiste procedure te volgen, gaat het op een specifiek punt mis?

https://www.zelfstroom.nl/klantenservice/storing-oplossen-en-verbinding-herstellen/growatt-omvormer/...

 

La Vera
Level 1
Topicstarter

Dank, die procedure had ik al gevolgd. Het gaat bij de laatste stap mis. Ik zal telefonisch contact gaan opnemen met Zelfstroom.

0 Kudos