1
Vraag
2
Reacties
VinnDiesel89

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Wifi van de Connectbox valt periodiek weg

hallo iedereen!

ik heb sinds een tijdje het probleem dat mijn wifi regelmatig weg valt en is ook niet zichtbaar als wifi punt voor een minuut ofzo en dit herhaalt zich steeds

heb alles geprobeerd hard reset etc maar niets maar dan ook niets wilt helpen

morgen komt er een monteur dus hoop dat hij het op kan lossen..

hebben meerdere mensen hier last van?

gr vincent
139 Reacties 139
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Klopt.
Eerste vraag is: hoe gaat het bekabeld?
Vooral tijdens de uitval van Wifi.
Zijn de namen van de Wireless Access Points ineens verdwenen uit je Phone of Tablet lijstje?

Lastig, maar zo moet je beginnen om het probleem scherp te krijgen.
De kwestie is: valt je Ziggo Internetverbinding weg of valt alleen Wifi weg.
Dat scheelt.
Nou jij weer,
Gr Han
Rolandwiegel

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bij de eerste router twee maanden geleden, wel verbinding geen netwerk.
Na de monteur geen centje pijn meer, coax koppelstuk blak blah blah

Tweede router wifi viel gewoon weg uit de ether als het ware en niks knipperde verkeerd.
Bekabeld prima.

Maar ik heb hier genoeg over verteld aan Ziggo...whaha
.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Maar ik heb hier genoeg over verteld aan Ziggo...whaha

Niet aan mij. Weet dus verder van niks. Nu wel.

Ik concludeer nu: er is iets mis met de Wifi, niet met de Internetverbinding.
Hoeveel Wireless Access points heb je. Alleen van de ConnectBox?
Zo ja:
Dat is bij de meeste huizen niet genoeg. Ook omdat ie volgens Ziggo
kort moet worden aangesloten aan het centrale aansluitpunt (AOP).
Dan staat ie slecht voor de dekking van Wifi.

Op te losssen met:
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/
op een gunstige plek.
Die via het stopcontact is af te raden, wegens mogelijk gezeur. Proberen kan natuurlijk.

Voorts: Wifi kun je proberen te verbeteren:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/valt-je-wifi-weg-lees-dit-topic-22640

Tot slot nog dit:

  • als de Wifi verbindingen wegvallen uit het lijstje in bv een Phone, terwijl je dichtbij het Access Point staat (metertje ofzo), dan is er iets mis met de Wireless van het Access Point; daar moet dan op worden voortgeborduurd; laten vervangen ofzo als het apparaat van Ziggo in bruikleen is.
  • gebruik zoveel mogelijk bekabeling om gezeur met Wifi te voorkomen; Wifi is aardig voor Phones en Tablets- verder eigenlijk niet.

Han
caonima

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
It comes back again! Shit.
Since 10 December, the wifi problem seems to be solved. Then, for the past few days, it came back and started to haunt me! Bad service! You can never imagine things like these could happen for two months! So angry. In China, company like Ziggo will be eliminated from the market immediately for this kind of bad service. Unbelievable. Feels like living a third world country.

No wifi today so far. What a nice Xmas gift from Ziggo.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Hi caonima ,
Remember me?
Since the original problem seemed to be solved, I think we must
take a good look into your problem now.
An important question is:
does your Internet Connection drop or is it 'just' a Wifi problem again?
You can test this on a system that has a connection with an UTP_cable to the ConnectBox.
Does this give a stable connection, especially when the Wifi drops?

If not, then your Internet Connection needs more investigation.
Let your test result know.

Let's assume it's only the Wifi that causes problems.
In that case .............
Earlier in this discussion I gave you a suggestion for a brute force solution.
See below. This still holds.

You have bad luck, that's for sure, but don't get mad.
Otherwise you may have to move to China.

Regards Han
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
There's however also a fast brute force solution possible. Buy a decent Router with Wifi and let Ziggo put the ConnectBox in Bridge Mode; only the Cable Modem in the Box will be in use afterwards- for Internet and telephony services. You will become the boss in your network with your own Router equipment.
Not everybody will appreciate this approach. Is this something for you?

Note.
If you decide using an own Router, contact the 24/7 365:
www.ziggo.nl/chat
for a request to put your ConnectBox in Bridge Mode.
Rolandwiegel

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb geen problemen meer Han.
Maar werk je voor Ziggo?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Rolandwiegel
Nee. Gewoon klant. Hoezo? Hoe heb je het weten op te lossen?
Gr Han
Rolandwiegel

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik hoef niks op te lossen, ziggo moet dat doen. 🙂
Ik heb nu de afgelopen dagen geen issues, los van een vage uitvaller weer vandaag.
Ik hou het in de gaten.
Mocht het probleemloos gaan de komende tijd dan ben ik tevreden klant zo niet da stap ik gewoon op en ga ik naar KPN of XS4ALL, genoeg is genoeg.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Rolandwiegel
Een probleem kan vanzelf weg gaan. dan zit je goed.
Meestal is dat niet zo. Dan moet je iets ondernemen, om het opgelost te krijgen.

Je kunt dan simpelweg een Ziggo monteur bestellen.
Als je probleem aan Ziggo spulletjes blijkt te liggen, dan wordt dat gratis opgelost.
Anders wordt het niet voor je opgelost (probleem met eigen apparatuur in je conputernetwerk) of tegen betaling (werk aan UTP of coax-bekabeling die niet in orde is).

Zie dus maar.

Gr Han

https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur/#binnen
Rolandwiegel

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Alles is al vervangen en gebeurd en monteurs zijn in 2 jaar tijd 5 keer geweest ook voor de coax.
Op een gegeven moment is je geduld op, ik moet helemaal niks, we betalen heel veel geld dus het moet gewoon werken simpel, bij KPN nooit zoveel gedoe gehad.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Als Ziggo zijn werk niet goed doet dan zul je meer moeten ondernemen.
Bv een betere probleemstelling met overtuigende testresultaten.
Hier kan je daar hulp bij krijgen.
Zoiets kan, als je pech hebt,,bij KPN ook zo uitwerken. Maak je geen illusies.
Rolandwiegel

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb alles ondernomen nu werkt het, ik kijk het een maandje aan of er niks uitvalt, zo ja dan ben ik weg, heel simpel.
Ik ga niet ziggo verdedigen tot de bodem, blijkbaar jij wel.
Althans die indruk krijg ik heel erg.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dan lees je niet goed. Jammer.
caonima

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
The wifi is starting to drop off again for the past few days. I am done with Ziggo.
I will switch to another internet supplier. I suggest other users here do the same.
Enough is enough.
caonima

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
caonima wrote:
The wifi is starting to drop off again for the past few days. I am done with Ziggo.
I will switch to another internet supplier. I suggest other users here do the same.
Enough is enough.


Also tried bridge mode ('brute force' method). Doesn't work.

Plus, Ziggo said will send me some new cables for the modem. But I don't quite trust Ziggo anymore as I have seem too much for the past two months.

What's next?


  • ZIGGO must refund for the past two months.
  • I will change the supplier.
VinnDiesel89
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
goedemiddag iedereen!

sinds kort valt me wifi weer regelmatig weg.. internet via de kabel blijt wel gewoon werken zoals eerder bekend was..


hoop dat er snel iets aan gedaan word!

mvg vincent van der heijden
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi VinnDiesel89,

Sorry voor de late reactie! Hm, geen goed teken dat je hier weer regelmatig last van hebt. Sinds wanneer ervaar je deze problemen weer?

Zijn er verder nog mensen die dezelfde wifiproblemen als in dit topic met hun Arris Connectbox hebben? We horen graag van jullie.
Died91

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Ik ervaar al een tijdje dezelfde problemen. Op verschillende momenten van de dag valt de Wifi van mijn Arris Connectbox op al mijn apparaten volledig weg. Als ik naast mijn modem sta is het Wifi netwerk ook totaal niet meer zichtbaar. Na ongeveer 30 seconden zie ik mijn Wifi lampje knipperen en na ongeveer 1 a 2 minuten word mijn netwerk weer zichtbaar voor al mijn apparaten. Ik kan dan ook weer prima verbinding maken en de snelheid en ping zijn weer optimaal.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
Died91
Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
RonToorn

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik lees helaas veelal dezelfde klacht. Dit is exact dezelfde die ik ook ervaar. Ik ben inmiddels 1 1/2 jaar bezig om Ziggo ervan te overtuigen dat de connectbox waardeloos is. Ik heb nu de tweede maar het probleem blijft bestaan. Ik had een abonnement van 400 maar ben terug gegaan naar 200 aangezien de 400 consequent bleef steken rond de 180 a 230. Ook is er 2 keer een monteur bij geweest en tot twee keer toe een nieuwe connectbox mogen ontvangen. Eergisteren maar weer eens gaan bellen, want na de snelheidsverhoging kwam hij weer eens uit rond de 100. Bovenaan de trap ben ik het signaal alweer kwijt. Inmiddels heb ik het modem 5 keer verplaatst (want dat was het probleem volgens de klantenservice). Ten einde raad gisteren een Netgear Orbi aangeschaft en geïnstalleerd. Modem op bridge laten zetten, en wat dacht u.... ineens heb ik wel 250 mb downstream. En dan nog beweren dat het niet aan de slechte kwaliteit ligt van de connectbox. Ik ben gelukkig geen digibeet dus kan uiteidnelijk mijn eigen boontjes wel doppen. Maar als je overal roept dat je een "powerpromise" hebt, en deze vervolgens niet naar je klanten nakomt, dan heb je een serieus probleem. Mijn advies aan Ziggo, neem je klanten serieus. Ik ben al 20 jaar klant! Tot de connectbox een tevreden klant zullen we maar zeggen, nu moet ik het zelf oplossen met een dure oplossing. Nogmaals bedankt voor de verleende service.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic