Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Daar gaat het echter over volledig herstarten modem, terwijl het probleem nu is dat alleen de WIFI wegvalt.
kawazxr wrote:Dat is jammer! Want het probleem was al bekend en de workaround - wifispots tijdelijk uitzetten - ook. De helpdesk heeft dezelfde database dan wij moderators, de modemruil had voorkomen kunnen worden.
Ook hier sinds vorige week het steeds wegvallen van de WIFI verbinding (willekeurig) op de witte connectbox (voormalig UPC gebied), net de helpdesk gebeld en er wordt een nieuwe connectbox opgestuurt. Nog gevraagd of dit bekend is maar dit werd ontkend nu lees ik dat er heel veel klachten hierover zijn (zelfs in de krant zie ik net) , hopelijk gaat de nieuwe connectbox helpen al hoeft dit niet na de ervaringen hiervoor gelezen te hebben (wordt vervolgd).
Groet Pieter
domih wrote:
Ik ervaar hetzelfde probleem.
Bekabeld blijft wel werken(al werkt dat ook niet helemaal lekker, hij lijkt niet alles door te laten, Runescape valt meerdere keren per uur een minuut lang uit terwijl andere internetdiensten blijven werken en ook werkt twitch heel slecht. Speedtest is wel goed)
Klantenservice gebeld, die erkende niet dat het een vaker voorkomend probleem is, al lijkt uit de forumosts van wel. Ze gaven aan dat het vermoedelijk aan de wifi van de buren lag en dat die mij wegdrukken. Aangegeven dat ik zelf denk dat dat niet het geval is, en uiteindelijk van de vriendelijke medewerker een nieuw modem gekregen. Op het nieuwe modem bekabeld nog niet getest, maar draadloos valt wel nog steeds weg.
Wat me bij het uitvallen van draadloos zojuist opgevallen is(heb het net weer ervaren), is dat als ik inlog op het modem, hij "denkt" dat het een eerste installatie is. Hij vraagt me het wachtwoord in te geven en dat die onderop de box staat terwijl ik moet inloggen met het wachtwoord dat ik zelf gemaakt heb. Vervolgens geeft hij aan dat ik het SSID en wachtwoord kan wijzigen.
Ik hoop dat dit probleem snel opgelost kan worden. Ik vind het vervelend dat ik vooral bij het gamen niet kan vertrouwen op mijn netwerk.
Ik ga proberen de netwerknaam van 5ghz te wijzigen, in de hoop dat dat het probleem oplost.
Het probleem: de 2.4 en 5Ghz wifi netwerken vallen gelijktijdig weg en zijn dan niet meer zichtbaar in de lijst met beschikbare netwerken, terwijl bekabeld internet blijft werken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.