1
Vraag
2
Reacties
VinnDiesel89

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Wifi van de Connectbox valt periodiek weg

hallo iedereen!

ik heb sinds een tijdje het probleem dat mijn wifi regelmatig weg valt en is ook niet zichtbaar als wifi punt voor een minuut ofzo en dit herhaalt zich steeds

heb alles geprobeerd hard reset etc maar niets maar dan ook niets wilt helpen

morgen komt er een monteur dus hoop dat hij het op kan lossen..

hebben meerdere mensen hier last van?

gr vincent
139 Reacties 139
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
Lvinus Vervolg op bericht hierboven.

Je kunt het best contact opnemen met Ziggo via de chat en dan deze link ook delen, daar is duidelijk te zien dat er een upstream blokkade ergens is, dat kan bij je thuis zijn, maar ook in de straatkast: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/wifi-van-de-connectbox-valt-periodiek-weg-33559?postid=338783

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Lvinus

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt Bedankt.

De bovenste groene kabel is hoe Ziggo het huis binnenkomt (meterkast in de gang). Vervolgens een splitter waarbij de witte kabel naar boven gaat, en het vervolg van de groene kabel richting het modem die in het TV-meubel staat in de huiskamer.

In de TV_meubel komt de groene kabel (van bovenstaande foto) op onderstaande foto binnen. Hieruit is de witte kabel direct met de connectbox verbonden en de zwarte kabel met de mediabox.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
Dat ziet er niet uit zoals het er uit moet zien, bij binnenkomst in je huis moet een AOP zitten die allerlei signalen buitenhoudt en een goede verbinding waarborgt.

Chat met Ziggo en plaats daar ok de link met de foto's: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/wifi-van-de-connectbox-valt-periodiek-weg-33559?postid=338853

Dan komt een monteur gratis de boel op orde maken in het eerste deel, de rest kan mogelijk voor je eigen kosten zijn, maar de monteur kan het voor kostprijs oplossen.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1962Likes
VinnDiesel89 Bigbauzz ice0angel ajharthoorn Blue-Ray TnV Lvinus

Hoi allemaal, jullie hebben allemaal de Arris Connectbox. Deze heb ik bekeken en ik zie in ieder geval één overeenkomst: jullie hebben de SSID's (wifi netwerknamen) van het 2.4 en het 5GHz netwerk exact gelijk ingesteld.

Zouden jullie de naam van de beide netwerken verschillend in kunnen stellen (bijv: "Wifi netwerk" en "Wifi netwerk 5G")? Een stap-voor-stap handleiding vind je hier. Ik ben benieuwd of dat het probleem oplost.


Verder zie ik bij sommige van jullie wat signaalproblemen, maar niet bij iedereen. Laten we deze niet in dit topic afhandelen, want ik denk niet dat dit met elkaar te maken heeft. Ik noem ze hier wel even:
Bigbauzz - 'S avonds blijft het signaal bij jou inzakken terwijl het overdag prima is, lijkt me verstandig om 's avonds een keer een monteur bij je langs te sturen.
Blue-Ray - Dramatische verbinding tussen ons en jouw modem. Je bent net nieuwe klant dus maak snel een afspraak met een monteur onder de installatiegarantie.
Lvinus - Jouw US TX is aan de hoge kant (52,5dBmV) en je hoofdaansluiting ziet er niet origineel uit (splitter tussen groene kabels?), een monteur lijkt me verstandig.
ajharthoorn

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo Ik krijg vandaag of morgen een nieuw modem. Mocht dit nog geen oplossing zijn dan zal ik de namen van beide netwerken even wijzigen. Het zou toch wel gewoon mogelijk moeten zijn om dezelfde netwerknaam te hanteren?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
ajharthoorn schreef: "Het zou toch wel gewoon mogelijk moeten zijn om dezelfde netwerknaam te hanteren? "

Nee, helaas werkt dit niet goed met allerlei Wifi adapters en systemen in de vele verschillende telefoons/PC's/laptops/tablets.

Er zijn een aantal merken en Wifi adapter fabrikanten en computer bouwers die wel deze standaard aanhouden, maar dit zijn meestal de gevestigde merken en betere laptops/computers/telefoons/tablets.

Ik heb hier alles nu op één naam en dat werkt goed hier met Nokia Microsoft Windows telefoons en HP en Acer laptops op Windows 10.

Ik lees heel veel op dit forum dat het niet werkt met dezelfde naam en dat de splitsing van 2,4 en 5 de oplossing is.
Veel apparatuur kan ook niet omgaan met vreemde tekens in de SSID naam of in de beveiligingssleutel.
Je kunt ook proberen om eerst in de SSID naam en de beveiligingssleutel alleen Hoofletters, kleine letters en cijfers te gebruiken, geen spaties of vreemde tekens.
Bigbauzz

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb de 2,4 ghz uitgezet, sindsdien geen problemen meer.
Blue-Ray

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de SSID van mijn 5 GHz netwerk afwijkend gemaakt van die van 2,4 GHz netwerk.
Afwachten of dit positief resultaat gaat hebben.

Zojuist een afspraak gemaakt voor een monteur.

Overigens is mijn aansluiting in de meterkast vergelijkbaar met die van Lvinus. Groene coax van buiten aangesloten op splitter. Geen andere AOP aanwezig in de meterkast. De monteur zal het wel gaan fixen.
Bigbauzz

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mark Ziggo
Ik heb de namen even verschillend gemaakt, maar dan keert het probleem weer terug.

Zodra ik de 2,4 Ghz uitzet heb ik geen problemen.

ps: In de avond merk ik trouwens niks van dat inzakken.
Blue-Ray

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook na het aanpassen van de SSID name nog steeds last van wegvallende wifi netwerk.

Ik ga nu ook proberen om of 2,4 GHz of 5 GHz actief te hebben.
Bigbauzz

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Blue-Ray
Pfff ik was iets te voorbarig zojuist viel de wifi weer uit, met 2,4Ghz uit... Dus ik heb nu echt helemaal geen idee meer wat de oorzaak zou kunnen zijn...
domih

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik ervaar hetzelfde probleem.

Bekabeld blijft wel werken(al werkt dat ook niet helemaal lekker, hij lijkt niet alles door te laten, Runescape valt meerdere keren per uur een minuut lang uit terwijl andere internetdiensten blijven werken en ook werkt twitch heel slecht. Speedtest is wel goed)

Klantenservice gebeld, die erkende niet dat het een vaker voorkomend probleem is, al lijkt uit de forumosts van wel. Ze gaven aan dat het vermoedelijk aan de wifi van de buren lag en dat die mij wegdrukken. Aangegeven dat ik zelf denk dat dat niet het geval is, en uiteindelijk van de vriendelijke medewerker een nieuw modem gekregen. Op het nieuwe modem bekabeld nog niet getest, maar draadloos valt wel nog steeds weg.

Wat me bij het uitvallen van draadloos zojuist opgevallen is(heb het net weer ervaren), is dat als ik inlog op het modem, hij "denkt" dat het een eerste installatie is. Hij vraagt me het wachtwoord in te geven en dat die onderop de box staat terwijl ik moet inloggen met het wachtwoord dat ik zelf gemaakt heb. Vervolgens geeft hij aan dat ik het SSID en wachtwoord kan wijzigen.

Ik hoop dat dit probleem snel opgelost kan worden. Ik vind het vervelend dat ik vooral bij het gamen niet kan vertrouwen op mijn netwerk.

Ik ga proberen de netwerknaam van 5ghz te wijzigen, in de hoop dat dat het probleem oplost.
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Aan de anderen met problemen: plaats eens schermprints van alle status schermen van het modem. Daar valt uit af te leiden of er sprake is van een signaalprobleem of dat er iets anders aan de hand is.
Bigbauzz

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ArChie.DVB

Downstream bonded channels


ChannelFrequency (Hz)Power (dBmV)SNR (dB)ModulationChannel ID13067500008.938256 qam124587500009.138256 qam2034507500009.438256 qam1944427500009.538256 qam1854347500009.838256 qam1764267500009.938256 qam1674187500009.838256 qam1584107500009.638256 qam1494027500009.538256 qam1310394750000938256 qam12113867500009.338256 qam11123787500009.438256 qam10133707500009.538256 qam9143627500009.938256 qam8153547500009.638256 qam7163467500009.638256 qam6173387500009.538256 qam518330750000938256 qam4193227500008.938256 qam3203147500008.938256 qam2

Downstream bonded channels


ChannelLocked StatusRxMER (dB)Pre RS ErrorsPost RS Errors1Locked38.918002Locked38.653103Locked38.930104Locked38.931105Locked38.934106Locked38.931007Locked38.931808Locked38.934109Locked38.9311010Locked38.6294011Locked38.9277012Locked38.9360013Locked38.9238014Locked38.9203015Locked38.6225016Locked38.6222017Locked38.9209018Locked38.6201019Locked38.6236020Locked38.62250

Upstream bonded channels


ChannelFrequency (Hz)Power (dBmV)Symbol Rate (ksps)ModulationChannel ID14400000041.5512064 qam323710000041.5512064 qam433180000042256064 qam545090000042512064 qam255780000043512064 qam162860000042.8256064 qam6

Upstream bonded channels


ChannelChannel TypeT1 TimeoutsT2 TimeoutsT3 TimeoutsT4 Timeouts1ATDMA002702ATDMA0042313ATDMA001604ATDMA001705ATDMA002206ATDMA00200

General Configuration


Network accessAllowed
Maximum Number of CPEs2
Baseline PrivacyEnabled
DOCSIS ModeDocsis30
Config fileinternet200_20_v6.bin


Primary Downstream Service Flow


SFID528506906Max Traffic Rate214000000Max Traffic Burst42600Min Traffic Rate0

Primary Upstream Service Flow


SFID528498713Max Traffic Rate21400000Max Traffic Burst42600Min Traffic Rate0Max Concatenated Burst42600Scheduling TypeBestEffort

Cable Modem StatusItemStatusCommentsAcquired Downstream Channel (Hz)306750000
Locked
Ranged Upstream Channel (Hz)44000000
Locked
Provisioning StateOnline

domih

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb contact opgenomen met de klantenservice. Daar ben ik heel vriendelijk geholpen (dankjewel Jos!). Hij gaf aan dat er een zelfde type modem van een andere fabrikant(Compal) in de winkel in mijn stad was, en dat ik mijn modem daar om zou kunnen ruilen.

Hier was een vrouw die er erg moeilijk over deed want dit probleem "lag aan het wifi van je buren en ik heb er heel veel verstand van"... Voelde me totaal niet serieus genomen.

Ik hoop dat dit nieuwe modem wel goed werkt, ik zal jullie op de hoogte houden.
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Bigbauzz Helaas is deze kopie zo nagenoeg onleesbaar waardoor het niet mogelijk is om er iets over te zeggen.
Bigbauzz

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ArChie.DVB voor de rest is er niks wat iets aangeeft.

Ziggo moet iets kunnen aflezen nee? Het gebeurd bij steeds meer gebruikers t lijkt op een problem icm connectbox.
ice0angel

Level 1
  • 95Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes
Ook hier de 2.5G en 5G de namen veranderd door 2 verschillende namen de situatie die ik eerder geschets hebt blijft bestaan.

Wat mijn zorgen baat dat ik voor de verhuizing ook een CB heb gehad en er nooit problemen mee hebt gehad...

Ben dan ook nieuwsgierig wat de serie nr: van de CB zijn ivm er telkens meer mensen aansluiten met de zelfde probleem zou best wel eens kunnen dat het om de zelfde series reeks geproduceerde CB zijn.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
Bigbauzz Heb je het modem achter een versterker hangen?
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
Dag allemaal,

Heel veel informatie maar ik ga even terug naar het probleem waar dit topic mee begon. Wegvallende wifi. In 99% van de gevallen wordt dit inderdaad veroorzaakt door omgevingsfactoren die interferentie veroorzaken zoals andere wifinetwerken, bluetooth en dergelijken maar ook draadloze deurbellen, jaloezieën, printers, omvormers van zonnepanelen, etc. Met name de laatste categorie zijn apparaten die, naast dat ze verbinding maken met je wifi netwerk, ook een eigen wifi uitzenden die vervolgens weer stoort op het wifi vanuit je modem.

De eerste stap naar de oplossing is in eerdere antwoorden al genoemd. Geef het 2,4 GHz en 5GHz netwerk (de SSID) een andere naam. Hierbij is het voor de verbonden apparatuur duidelijk dat het om verschillende netwerken gaat en zullen ze minder heen en weer schakelen tussen de 2. Elke keer als dit gebeurt zal het verbonden apparaat namelijk opnieuw verbinding maken waardoor het op uitval lijkt.

De tweede stap gaat over wifikanalen. Klik op de link voor uitgebreide informatie maar in het kort komt het erop neer dat de wifikanalen de exacte frequentie bepalen waarmee je wifinetwerk uitzend. Om hier inzicht in te krijgen download je een wifi analyzer app zoals deze. Aan de hand van deze app kan je precies zien welke kanalen het minst of het liefst helemaal niet gebruikt worden. Met deze informatie zet je vervolgens de wifikanalen van je connectbox vast.

Standaard staan de wifikanalen ingesteld op AUTO. Op zich prima maar als je in een omgeving woont met veel wifi drukte dan is het vaak beter om de wifikanalen vast te zetten.

Voor wie er ook TV Compleet bij Ziggo afneemt met een mediabox XL zou ik willen adviseren ook de wifi, die standaard aan staat, ook uit te schakelen. Gebruik hiervoor deze link. Let wel op dat als je een Extra Mediabox XL hebt welke via wifi met de hoofdbox verbonden kan zijn dat je dit even controleert.

Mochten er, naast het modem, ook nog (een) eigen router(s) aanwezig zijn zorg er dan voor dat deze als accesspoint ingesteld staat.

Voor wie er een wifiversterker heeft aangeschaft. Dus geen eigen router, accesspoint of wifibooster. Gooi deze in de prullenbak. Een versterker haalt namelijk, vaak een verstoord, wifisignaal uit de lucht en versterkt deze. Vervolgens zend dit apparaat ook nog een eigen wifinetwerk uit waardoor deze ook nog een keer op het wifi vanuit het modem stoort.

Voor wie af en toe een T3 foutmelding in zijn modem ziet staan. Ik zou me er niet druk om maken. Mocht je dagelijks een hele berg van deze T3 foutmeldingen zien dan zou ik even bij de klantenservice langs gaan om je signaal te laten controleren.

Lvinus; Be rt gaf het al aan maar die aansluiting is niet zoals het hoort en kan inderdaad instabiel internet opleveren. Een monteur lijkt me geen verkeerd idee voor je.

Als laatste kan ik me de vraag voorstellen waarom een monteur dit niet instelt. Dit is omdat de monteur het apparaat komt installeren of een storing komt verhelpen. Het instellen is, dankzij de privacy wetgeving, de eigen verantwoordelijkheid van de klant. De klantenservice kan je hierin van advies voorzien maar mag in veel gevallen hier ook geen instellingen wijzigen.

Ik hoop dat jullie hiermee verder kunnen!

Groeten, Christiaan
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic