1
Vraag
2
Reacties
gert-jan1

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wifi valt weg

Ik heb in huis de laatste tijd veel last van wegvallende wifi. Kan dat komen omdat ik al een verouderde modem heb? Zo ja kan ik dan gewoon een nieuwe bestellen bij ziggo?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Helemaal eens met @Steefb.

 

De open aansluitingen op de versterker moeten worden afgesloten met eindweerstanden. Verder moet de oude stekker zonder behuizing vervangen worden. Het AOP (TRAS-10/1000) is verouderd maar zou nog moeten voldoen.

 

De moderator kan naast een nieuwe modemrouter ook nieuw aansluitmateriaal (splitter POA-01-B, aansluitkabel IEC/F) toesturen.

Bekijk in context

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @gert-jan1 

Allereerst welkom op de Community! De aanleiding is natuurlijk wel minder: heel irritant dat je merkt dat de wifiverbinding zo vaak uitvalt. Dat is natuurlijk niet prettig!

Top dat er daarom al met je is meegedacht. Dit moeten we natuurlijk oplossen! Op basis van de gedeelde info, lijkt een gratis nieuw modem en ander aansluitmateriaal inderdaad een logische vervolgstap. Dit heb ik daarom ook in gang gezet, PostNL bezorgt alles zo snel mogelijk. Het kan alleen wel zo zijn dat niet alles tegelijkertijd wordt bezorgd.

Laat je weten hoe het gaat nadat je het nieuwe aansluitmateriaal en modem hebt aangesloten? 

Bekijk in context

20 Reacties 20
Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Dat is heel goed mogelijk. Welk type modem heb je? 

gert-jan1
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Een cisco epc3925

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een nieuwe modemrouter (Connect Box/SmartWifi modem) toesturen en komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

 

Vermoedelijk is de coaxinstallatie ook aan een (gedeeltelijke) upgrade toe:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

gert-jan1
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb de gegevens ingevuld. De downstream en upstream gegevens kan ik niet vinden.

gert-jan1
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

20211024_080831.jpg

gert-jan1
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

20211024_080851.jpg

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Het aansluiten van een modem achter een versterker wordt tegenwoordig niet meer gedaan.

Het moet nu met een splitter op het aop, 1 korte coax naar versterker en 1 korte coax naar modem/router.

 

 

Ook kunnen deze kabels en aansluitingen niet meer, deze zorgen voor veel instraling.

Steefb_0-1635057143260.png

 

gert-jan1
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Oke bedankt voor de info

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Helemaal eens met @Steefb.

 

De open aansluitingen op de versterker moeten worden afgesloten met eindweerstanden. Verder moet de oude stekker zonder behuizing vervangen worden. Het AOP (TRAS-10/1000) is verouderd maar zou nog moeten voldoen.

 

De moderator kan naast een nieuwe modemrouter ook nieuw aansluitmateriaal (splitter POA-01-B, aansluitkabel IEC/F) toesturen.

gert-jan1
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik ga kijken wat ik van de moderater krijg en anders ga ik er zelf mee aan de slag.

Witzgo

Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Grappig: op die manier zitten we binnenkort allemaal tv te kijken in de meterkast. Wordt wel krapjes...

 

gert-jan1
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoe bedoel je

Witzgo

Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ach, een Ziggo-monteur heeft onlangs mijn systeem doorgemeten, en bepaald dat het toch slim was om de witte box niet per se in de meterkast te plaatsen (vanwege de plek van de telefoon en de prima kwaliteit van de bekabeling).

Een belletje naar 1200 leerde mij dat ik tòch alles in de meterkast moest aansluiten, want anders werd ik niet geholpen. Dat valt niet te rijmen, en het is nochtans bijna Sinterklaas...

 

Kort en goed: kennelijk moet ik mijn TV, PC en foon in de meterkast zetten, want anders werkt het niet fijn.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

@Witzgo De aanbevolen aansluitwijze is modem direct op AOP met korte aansluitkabel (1,5 meter), via splitter als ook kabel-TV in gebruik is. Levert dit onvoldoende Wifi-dekking op, dan dient er een aparte router/AP geplaatst te worden. Het modem aansluiten op de einddoos in de woonkamer kan daarentegen prima werken maar is inderdaad erg afhankelijk van de bekabeling binnenshuis. TV/decoder kun je natuurlijk gewoon in de woonkamer aansluiten.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @gert-jan1 

Allereerst welkom op de Community! De aanleiding is natuurlijk wel minder: heel irritant dat je merkt dat de wifiverbinding zo vaak uitvalt. Dat is natuurlijk niet prettig!

Top dat er daarom al met je is meegedacht. Dit moeten we natuurlijk oplossen! Op basis van de gedeelde info, lijkt een gratis nieuw modem en ander aansluitmateriaal inderdaad een logische vervolgstap. Dit heb ik daarom ook in gang gezet, PostNL bezorgt alles zo snel mogelijk. Het kan alleen wel zo zijn dat niet alles tegelijkertijd wordt bezorgd.

Laat je weten hoe het gaat nadat je het nieuwe aansluitmateriaal en modem hebt aangesloten? 

gert-jan1
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt. Als het binnen is ga ik er mee aan de slag. Mochten er problemen zijn dan meld ik me hier weer.

Dexterity

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

WiFi signaal of het internet?

Anders gaat het waarschijnlijk om het bereik.

Modem resetten 15 seconden📌 📎 ✏️ ingedrukt houden.

Witzgo

Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Da's grappig. Ik had een monteur over de vloer om een modern AOP aan te leggen, maar uiteindelijk had ik nog steeds mijn oude aansluiting. Wat moet ik dan?

P.S.: excuses voor de thread-hijack...

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

@Witzgo Je kunt het beste een eigen topic maken en daarin jouw installatie omschrijven. Enkele foto's zijn waardevol daarbij. Ook is mij niet duidelijk wat precies je vraag is.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic