Bij ons thuis hebben wij problemen met de wifi (valt vaak weg) en de tv ontvangst is regelmatig slecht (van geen goed beeld tot alles weg). Zou het aan de splitter kunnen liggen? Note, de slechte coax stekker is van de radio.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
We missen nog een foto van het geheel... Zie ik daar ook nog een signaalversterker naast je hoofdaansluiting??
Ik zie al een AOP die niet meer gebruikt wordt en deze kan worden vervangen. Is mij onduidelijk wel modem u gebruikt, lijkt op een Ubee deze kan kostenloos worden vervangen door een Connect Box.
Ik ga deze voorleggen aan een moderator, als u Postcode en huisnummer in uw Ziggo Profiel zet, dan kunnen zij uw gegevens erbij pakken.
Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.
Allen,
Dank voor uw reactie.
Onze modem is inderdaad een Ubee. Er zit ook nog een versterker. Voorheen ging het signaal (zonder gebruik te maken van een splitter, deze was lang geleden door een Ziggo monteur verwijderd) via de versterker. Dus het signaal voor de modem / 2 tv's / radio, allen door de versterker (zo aangelegd door de Ziggo monteur).
Om te kijken of het probleem bij de versterker lag heb ik de splitter teruggeplaatst en de modem rechtstreeks op splitter aangesloten, zoals voorgeschreven. Geen succes.
Note, ik heb de tweede tv meteen verwijderd aangezien het analoog signaal binnenkort verdwijnt.
Hi @jankoosvos, welkom op de Ziggo Community!
Goed dat je zelf al een beetje bezig bent geweest, irritant als alles wegvalt. Als zowel TV als je internet wegvalt, moeten we het inderdaad zoeken in de gemene deler. Je eerste aansluitpunt of de verbindingen vanaf daar.
De situatie op basis van je laatste bericht is me nog niet volledig duidelijk, maar ik hoop met de volgende actie al wat verbetering te brengen: Ik stuur je een nieuwe tweewegsplitter op ter vervanging van de UMU-01. Er gaat vanaf die nieuwe splitter dan één kabel rechtstreeks naar je modem (kabel zit er bij) en een kabel naar je versterker. Vanaf de versterker loopt dan de rest.
De nieuwe splitter heeft dus slechts twee uitgangen. Is dat op te lossen met je versterker?
Verhelpt dat het niet of verhelpt dat slechts één van de twee problemen, dan hebben we uiteraard nog één en ander achter de hand (monteur of ander modem bijvoorbeeld).
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.