1
Vraag
2
Reageer en help mee
jankoosvos

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi valt uit en tv storing

Bij ons thuis hebben wij problemen met de wifi (valt vaak weg) en de tv ontvangst is regelmatig slecht (van geen goed beeld tot alles weg). Zou het aan de splitter kunnen liggen? Note, de slechte coax stekker is van de radio. 

20210130_093025.jpg

20210129_211143.jpg

4 Reacties 4
emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes

We missen nog een foto van het geheel... Zie ik daar ook nog een signaalversterker naast je hoofdaansluiting??

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik zie al een AOP die niet meer gebruikt wordt en deze kan worden vervangen. Is mij onduidelijk wel modem u gebruikt, lijkt op een Ubee deze kan kostenloos worden vervangen door een Connect Box.

 

Ik ga deze voorleggen aan een moderator, als u Postcode en huisnummer in uw Ziggo Profiel zet, dan kunnen zij uw gegevens erbij pakken.

 

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen. 

jankoosvos
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Allen,

Dank voor uw reactie.

Onze modem is inderdaad een Ubee. Er zit ook nog een versterker. Voorheen ging het signaal (zonder gebruik te maken van een splitter, deze was lang geleden door een Ziggo monteur verwijderd) via de versterker. Dus het signaal voor de modem / 2 tv's / radio, allen door de versterker (zo aangelegd door de Ziggo monteur).

Om te kijken of het probleem bij de versterker lag heb ik de splitter teruggeplaatst en de modem rechtstreeks op splitter aangesloten, zoals voorgeschreven. Geen succes.

Note, ik heb de tweede tv meteen verwijderd aangezien het analoog signaal binnenkort verdwijnt.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @jankoosvos, welkom op de Ziggo Community!

 

Goed dat je zelf al een beetje bezig bent geweest, irritant als alles wegvalt. Als zowel TV als je internet wegvalt, moeten we het inderdaad zoeken in de gemene deler. Je eerste aansluitpunt of de verbindingen vanaf daar.

 

De situatie op basis van je laatste bericht is me nog niet volledig duidelijk, maar ik hoop met de volgende actie al wat verbetering te brengen: Ik stuur je een nieuwe tweewegsplitter op ter vervanging van de UMU-01. Er gaat vanaf die nieuwe splitter dan één kabel rechtstreeks naar je modem (kabel zit er bij) en een kabel naar je versterker. Vanaf de versterker loopt dan de rest.

De nieuwe splitter heeft dus slechts twee uitgangen. Is dat op te lossen met je versterker?

 

Verhelpt dat het niet of verhelpt dat slechts één van de twee problemen, dan hebben we uiteraard nog één en ander achter de hand (monteur of ander modem bijvoorbeeld).

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic