1
Vraag
2
Reacties
Sterkebeer

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi valt telkens weg

IK heb problemen met mijn wifi. Om de 15 minuten valt de wifi een paar seconden weg. Nou vind ik dat niet zo vervelend als ik op mijn telefoon zit, maar als ik op de ps4 zit is dit wel heel irritant. Ik word dan elke keer gedisconnected in game. Kan iemand mij hier helpen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
professorsmurf

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste Bert,
Dat lijkt de gouden tip! Ik heb voor de 2,4 en 5 GHz nieuwe kanalen gezocht (.p.v. automatisch) en het probleem doet zich niet meer voor.
Hartelijk dank iedereen en wellicht heeft iemand anders ook iets aan de tips.
Vriendelijke groet, Paul

 

***Video toegevoegd door moderator***
 

 

Bekijk in context

19 Reacties 19
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Kun je iets meer informatie geven? Valt alleen WiFi weg? Of werkt bekabeld ook niet? Welk modem heb je? Ander WiFi kanaal geprobeerd?
Sterkebeer
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zowel de wifi als bekabeld internet valt weg. Ander kanaal heb ik nog niet geprobeerd maar denk dat het daar niet aan ligt. Ik heb namelijk een app waar ik kan zien welk kanaal mijn wifi zit en wifi van de buren ofzo. Maar ook als mijn wifi als enige wifi op kanaal 11 zit bijvoorbeeld dan valt de wifi nog steeds weg. Welke modem ik heb moet ik even kijken.
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Als zowel WiFi wegvalt als bekabeld is het inderdaad aannemelijk dat het niet aan WiFi kanaal ligt. Kun je de signaalwaardes (down en up) eens plaatsen? Deze kun je vinden door in te loggen op de modem.
Sterkebeer
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry maar ik heb weinig ervaring met dit soort dingen. Hoe moet ik inloggen om mijn modem?
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Geen probleem, wil je eens gaan naar http://192.168.178.1 ? Kun je dan inloggen?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Sterkebeer, welkom op onze Community! Je krijgt al een hoop vragen zie ik en dat is helaas nodig om een goede analyse te maken van je probleem.

Wat gebeurt er trouwens op het moment dat je wifi 'wegvalt'...
Zie je daadwerkelijk de verbinding met het wifi netwerk verbroken worden?
Of blijft de wifi verbonden, maar komt er geen data meer over de verbinding? Dan zou ik je adviseren om dit topic (Wel wifi, geen internet) eens te bekijken en de vragen daaruit hier te beantwoorden.
mnnnhf

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook sinds een week ofzo dit probleem. Van alles geprobeerd... Heb je dit al weten op te lossen?
professorsmurf

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hier heb ik ook last van. Heb sinds een week 500mb verbinding. Werkt goed, behalve dat regelmatig de verbinding een paar seconden wegvalt. Zeer ongewenst en ook niet acceptabel gezien het (dure) zakelijke abonnement dat ik heb afgesloten.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
professorsmurf wrote:
Hier heb ik ook last van. Heb sinds een week 500mb verbinding. Werkt goed, behalve dat regelmatig de verbinding een paar seconden wegvalt. Zeer ongewenst en ook niet acceptabel gezien het (dure) zakelijke abonnement dat ik heb afgesloten.


Geef ook eens antwoord op de vragen van hierboven, met alleen "hij doet 't soms niet" kunnen we je niet verder helpen.
professorsmurf

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Wifi netwerk valt weg en komt terug naar een paar seconden. Ik merk dit doordat mijn mail-programma klaagt dat het even geen mail kan ophalen, maar ook mijn kinderen worden uit hun online-spel (PS4) gegooid en zijn dan tamelijk chagrijnig....
Meer info heb ik niet (behalve dat ik tegelijk een nieuwe router Linksys Max stream heb aangeschaft, maar dit euvel trad ook op bij de vorige router (Apple Airport)). Soms moet ik met de hand weer verbinding maken met het netwerk.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
professorsmurf
Het is mij nog niet duidelijk. Je vertelt ook te weinig over de opzet van je netwerk,
behalve dat je een eigen Router in gebruik hebt.
Wat heb je van Ziggo? Een Modem? Of een Modem/Router? Staat die Modem/Router in Bridge? Welk kastje is het?

Valt nu je Interverbinding weg of alleen Wifi?
Test dit met een bekabelde verbinding.
Etc. etc.

Gr Han
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
professorsmurf Valt de verbinding ook weg op een pc die bekabeld verbonden is?
professorsmurf

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Beste allen, ik ben positief verrast door de belangstelling! Daarachter een Linksys EA9500 Max-Stream AC5400 MU-MIMO Gigabit-router, een soort van 'Wifi-kanon' (zo ziet dat ding er ook uit...). Speciaal gekocht met oog op snelheid, dekking en stabiliteit. Ik heb overal hoge snelheid, alleen valt het wifi-signaal dus af en toe weg (ongeveer 1x per 15 minuten), ik kan meteen weer verbinden, maar voor online spelen is dat dus al funest. Het zou natuurlijk ook aan de router kunnen liggen, maar ik hoor/lees wel vaker over kleine dropouts bij gebruik ziggo-netwerk. Vandaar dat ik hier probeer om te kijken of mensen dit probleem herkennen. Bedraad heb ik nog niet geprobeerd.
Hartelijk dank en groet (en fijne Kerstdagen)!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je blijft vaag & je geeft geen antwoord op alle gestelde vragen.
Dat is wel de bedoeling. Maar goed.

Ik veronderstel maar even dat je de Wifi van je eigen Router gebruikt.
Nu is alles mogelijk, maar ik denk 'zomaar' dat die niet wegvalt.
Dat wegvallen kun je ook op een Phone bekijken: verdwijnen de namen van het Access Point uit beeld? Of probeert die Phone ineens een ander Wireless Access Point, als je dat tenminste in gebruik hebt. Geef meer helderheid over je netwerk setup.

Om 100% vast te stellen dat je Internetverbinding wegvalt, wat ik vermoed, is een test met een bekabeld systeem nodig. Loopt die verbinding wel/niet door als een via Wifi verbonden apparaat een probleem krijgt met de Connectie?

Dit Topic heet 'Wifi valt telkens weg', maar ik denk dat het bij jou gaat over 'Internetverbinding valt telkens weg'.

Laat na testen weten wat er precies aan de hand is.
Als de Internetverbinding het probleem is, zal die nader onderzocht moeten worden.

Gr Han
professorsmurf

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Beste Han, dankjewel. Het gaat (ook) om het wifi-signaal. De PS4 geeft ook aan dat het wifi-signaal wegvalt en op de desktop zie ik het wifi-symbool grijs worden. Groet, Paul
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Mogelijke oplossing, mocht je dit nog niet gedaan hebben.

Met Wifi Analyzer kun je zien op welk kanaal je Wifi zit.
Is dit een kanaal wat ook vol zit door de buren of eigen andere Wifi, zet dan je kanaal vast op een ander kanaal.
professorsmurf

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Beste Bert, dat is een goede tip! Ik zal wat spelen met de kanalen. Ik begrijp dat ik ook de PS4 op een vast kanaal kan zetten (zie: https://manuals.playstation.net/document/nl/ps4/settings/nw_settings.html). Wellicht dat ik de 5GHz kanalen aan elkaar kan koppelen. Ik houd jullie op de hoogte!
Groets, Paul
professorsmurf

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste Bert,
Dat lijkt de gouden tip! Ik heb voor de 2,4 en 5 GHz nieuwe kanalen gezocht (.p.v. automatisch) en het probleem doet zich niet meer voor.
Hartelijk dank iedereen en wellicht heeft iemand anders ook iets aan de tips.
Vriendelijke groet, Paul

 

***Video toegevoegd door moderator***
 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
TOP, veel internet plezier gewenst.:relaxed:professorsmurf
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic