huublieb

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi valt steeds weg

Beste Ziggo,

Volgens mij heb ik een verouderd modem, de WIFI in huis wordt steeds slechter. Kunnen jullie dit modem omruilen voor een nieuwere versie en zijn daar kosten aan verbonden?

 

Mijn huidig modem is een Ubee EVW 3200/EVW 320B

 

Ik hoor het graag!

Groetjes

Huub Liebregts

Hazerswoude-dorp

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 1792Posts
  • 260Oplossingen
  • 361Likes

Dag @huublieb! Top dat je hier een topic geopend hebt vanwege de problemen die je ervaart met de wifi bij je thuis. Het modem dat je hebt staan is inderdaad een oudje welke kosteloos vervangen kan worden 😉
 

Het vervangende modem komt je kant zo snel als mogelijk op. Tevens bestel ik kosteloos een nieuwe splitter en modemkabel voor je. Houd je ons op de hoogte hier van je bevindingen? Ik ga ervan uit dat we hier het probleem mee oplossen!

Bekijk in context

14 Reacties 14
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 5730Posts
  • 325Oplossingen
  • 1898Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een nieuwe modemrouter (Connect Box, thans SmartWifi modem) toesturen en komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.

Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

 

Vermoedelijk is meer aan een upgrade toe:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

huublieb
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor de reactie,

 

hierbij de docsis,


Basic
Docsis
This page displays the docsis information.
Startup Procedure
Acquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+

 

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 618000000 Hz -3.9 dBmV 38.6 dB -18 dBc
2 Locked QAM256 602000000 Hz -4.5 dBmV 39.9 dB -22 dBc
3 Locked QAM256 610000000 Hz -4.7 dBmV 39.7 dB -17 dBc
4 Locked QAM256 626000000 Hz -2.8 dBmV 40.3 dB -24 dBc
5 Locked QAM256 634000000 Hz -3.4 dBmV 40.1 dB -17 dBc
6 Locked QAM256 642000000 Hz -4.4 dBmV 39.7 dB -18 dBc
7 Locked QAM256 650000000 Hz -4.8 dBmV 39.5 dB -20 dBc
8 Locked QAM256 658000000 Hz -4.3 dBmV 39.6 dB -21 dBc

Correctables Uncorrectables
16 0


Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 39.8 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 39.5 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 39.2 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 39.7 dBmV

Counter
T3 Timeout 1
T4 Timeout 0

 

en de foto van mijn AOP. Het modem is rechtstreeks aangesloten zonder versterker/splitter oid.

AOPAOP

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 5730Posts
  • 325Oplossingen
  • 1898Likes

Het signaal is vrij zwak, dit wordt veroorzaakt door het verouderde aftakelement UMU-01, dat een demping van 10 dB op de data-aansluiting zet. Verder maakt de open radio-aansluiting de installatie ruisgevoelig. Het AOP zelf is ook verouderd, maar mag niet voor directe problemen zorgen. Belangrijkste is om, naast het vervangen van de EVW3200, de UMU-01 te vervangen door een nieuwe splitter POA-01-B, daarbij hoort een nieuwe IEC/F-aansluitkabel voor het modem.

 

De TV-kabel is ook verouderd en aan vervanging toe, is hierop rechtstreeks een TV/decoder aangesloten of is er een versterker in gebruik? Welke lengte is de kabel?

huublieb
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je tips betreffende de TV. Ik heb echter geen enkel probleem met het TV-signaal dus ik wil daar nu niet teveel aan gaan rommelen. Goed = goed!

 

Het gaat hier om het feit dat het WiFi - signaal meerdere keren per dag wegvalt terwijl op het modem alle lampjes die aan moeten zijn, dat ook zijn.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 5730Posts
  • 325Oplossingen
  • 1898Likes

De TV-kabel kan door onvoldoende afscherming zorgen voor ruis op het inkomende signaal van het modem en zodoende problemen veroorzaken m.b.t. de internetverbinding, ook als TV geen problemen vertoont.

huublieb
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

OK, duidelijk, maar het gaat al jaren goed. Het is echt iets van de laatste maanden. Het lijkt mij meer iets als thermische belasting in het modem. Als "te warm" dan schakel ik even uit .

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 5730Posts
  • 325Oplossingen
  • 1898Likes

Natuurlijk is het mogelijk dat het modem na ~10 jaar het wat moeilijk begint te krijgen, daarom wordt deze kosteloos vervangen door Ziggo. Een nieuw modem koppelt veel meer kanalen dan het huidige modem, daarom is belangrijk dat het aansluitmateriaal up-to-date is en niet gevoelig voor instraling van bijvoorbeeld 4G/5G.

Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 1792Posts
  • 260Oplossingen
  • 361Likes

Dag @huublieb! Top dat je hier een topic geopend hebt vanwege de problemen die je ervaart met de wifi bij je thuis. Het modem dat je hebt staan is inderdaad een oudje welke kosteloos vervangen kan worden 😉
 

Het vervangende modem komt je kant zo snel als mogelijk op. Tevens bestel ik kosteloos een nieuwe splitter en modemkabel voor je. Houd je ons op de hoogte hier van je bevindingen? Ik ga ervan uit dat we hier het probleem mee oplossen!

Bekijk in context

huublieb
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vandaag het nieuwe modem met de benodigde accessoires ontvangen. Installatie is supersimpel.

 

Bedankt voor de service Ziggo. Hier wordt ik blij van 😁

 

Groetjes, Huub

huublieb
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een nieuw modem mogen ontvangen. Ik denk dat dat de oplossing gaat geven.

 

vwb de coaxkabel, heb je daar nog een advies voor wat betreft type en/of merk?

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 5730Posts
  • 325Oplossingen
  • 1898Likes
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 2604Posts
  • 222Oplossingen
  • 344Likes

Hoi @huublieb

 

Heb je nog aansluitmateriaal nodig? Ik kan je een coax-kabel van 1,5, 3 of 5 meter kosteloos nasturen. 

huublieb
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Graag maak ik gebruik van uw aanbod voor een coax-kabel van 3 meter.

 

Goede service Ziggo

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 1171Posts
  • 114Oplossingen
  • 303Likes

Goedemiddag @huublieb, ik heb deze voor je opgestuurd. Binnen 2-3 dagen heb je hem in huis! 

 

Laat je weten hoe het gaat? Fijne dag! 

Uitgelicht topic