1
Vraag
2
Reacties
reindersh

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wifi valt steeds weg

Goedemorgen,

 

Heb al een tijdje probelemen met mijn Ubee 320B modem dat de WiFi steeds wegvalt. Moet dan het modem restarten om mijn apparatuur weer te kunnen verbinden. Wat niet goed werkt als je hierop dan ook een camera heb zitten. Nu begrijp ik dat dit model modem best al verouderd is en ben dan ook benieuwd of dit vervangen kan worden voor een nieuwer model, zodat mijn WiFi internet weer stabiel is. Graag hoor ik of dit mogelijk is en hoe dit geregeld kan worden.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @reindersh en welkom hier! 

Top dat Bert je al heeft geholpen 🙂 Ik heb op mijn beurt jou een nieuw modem toegestuurd. Laat je ons weten hoe het gaat als je deze binnen hebt? 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@reindersh Ziggo zal deze zeker vervangen voor een modem waar je 2,4 en 5 GHz wifi tegelijk kan gebruiken.

Maar mogelijk heb je ook oude aansluitmaterialen die gelijk vervangen moeten/kunnen worden voor hedendaagse.

Deze kunnen dan gratis meegestuurd worden.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

reindersh
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Bert,
Bedankt vor je antwoord en bij deze de foto's waarom U vroeg.
Ik heb geen splitter of versterkers, alleen een Ubee modem en een Horizon XL box.
Mijn gegevens heb ik in het profiel ingevoerd.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat zier er prima uit, alleen kan het witte kapje op de splitter nog roet in het eten gooien.

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @reindersh en welkom hier! 

Top dat Bert je al heeft geholpen 🙂 Ik heb op mijn beurt jou een nieuw modem toegestuurd. Laat je ons weten hoe het gaat als je deze binnen hebt? 

reindersh
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Bert Kapje heb ik inmiddels verwijderd, zal eens kijken of dit wat helpt.

reindersh
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Mariska Dank hiervoor, uiteraard zal ik laten weten hoe het verder gaat.

 

reindersh
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Modem afgelopen zaterdag ontvangen en helaas krijg ik deze niet actief. Krijg geen stroom erop, dus installatie niet kunnen doen, met helpdesk gebeld en die adviseerde om een monteur te sturen, maar helaas kon die dus pas vandaag vrijdag 24 December komen. Zit nu te wachten op de monteur en hopelijk kan het probleem vandaag opgelost worden.

reindersh
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zojuist Ziggo monteur langs gehad. Monteur zag ook dat het modem geleverd door Ziggo afeglopen zaterdag niet werkte, een nieuw modem aangesloten en binnen 10 minuten was alles online en werkende.

Ben nu alles aan het instellen kwa WiFi, maar ziet er in ieder geval goed uit, ales werkt voor zover nu.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Goed om te lezen dat de monteur het voor mekaar heeft gekregen! Als er nog wat is, deel dan het vooral in dit topic. Succes en hele fijne feestdagen gewenst.

reindersh
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nog een vraagje, wat moet ik met het oude Ubee modem doen dat nog hier staat?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goede vraag @reindersh! Voor het oude modem ontvang je een retourdoos van ons per post, deze is er vaak binnen 5 werkdagen. 

 

Ik wens je alvast een gelukkig 2022 toe! 

reindersh
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Inmiddels 2 weken verder en zit nog steeds te wachten op die retourdoos??

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hmmm dat duurt wel heel erg lang, @reindersh . Daar heb je gelijk in. Ik zal een retourdoos handmatig naar je versturen via ons magazijn. 
Binnen een paar dagen ontvang je deze (dit keer wel 😉 ) per post. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic