1
Vraag
2
Reageer en help mee
r.steenvoorden

Level 3
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Wifi valt steeds weg

Goedendag, sinds een paar dagen valt de wifi steeds weg. Het zijn steeds blokjes van een paar minuten dat we wel en weer geen wifi hebben. Modem al een paar keer opnieuw opgestart en de kabeltjes los/vast hebben niet geholpen. Ook een reset van de connectbox niet, zoals Ziggo standaard aangeeft. De plaatsing en opstelling is al jaren hetzelfde. Wat nu?
kan iemand mij helpen?
alvast bedankt. 

60 Reacties 60
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en bekabeling, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

r.steenvoorden
Topicstarter
Level 3
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

F852A71B-5021-4906-893E-E5C9D1CE2AD1.jpeg54F33982-18B4-46C7-A334-22EEA004E3B3.jpeg2AC25C90-AD75-4E8F-8655-6CE268F2BE61.jpeg

r.steenvoorden
Topicstarter
Level 3
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Gm, hierbij de foto’s. Is dit voldoende?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

De huidige aansluitwijze (modem op versterker) is niet meer de juiste en levert vaak problemen op. De versterker zelf is een ouder type en is alleen nog voor TV geschikt.

 

Er dient een splitter (POA-01-B of POA 01-UPC) geplaatst te worden tussen AOP en versterker. Het modem kan vervolgens met een andere kabel (IEC/F) op de splitter aangesloten worden.

 

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan bovenstaande aansluitmateriaal kosteloos toesturen. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.

 

Zou je de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Dan controleer ik nog even of de signaalsterkte in elk geval op peil is. Misschien kan de versterker overbodig gemaakt worden.

 

Tenslotte zou ik de 10/100 Mbps-switch vervangen door een exemplaar dat 1 Gbps ondersteunt. Je kunt een TL-SG105E aanschaffen met klantkorting via de Ziggo Webshop.

r.steenvoorden
Topicstarter
Level 3
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor je reactie. De download  is 101 mbps en de upload is 30,6 mbps. 
graag heb ik iemand die langs komt om het in orde te maken. Ik heb wat dat betreft echt 2 linkerhanden. Ik neem aan dat dit onder service valt? 
Groet Ron 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Ik bedoelde de down- en upstream. Deze kun je alleen in het modem vinden. Ik was vergeten om een link te sturen naar de instructies hiervoor, hierbij.

 

Ik durf niet te zeggen of Ziggo bereid is om een monteur te sturen voor het plaatsen van een splitter en kabel. Alles na het AOP valt namelijk onder verantwoording van de klant en onderhoud hieraan door een monteur brengt meestal kosten met zich mee. Een optie is om dit te combineren met het vervangen van het AOP, het huidige type is namelijk niet meer het nieuwste.

 

Bovenstaande kun je het beste even bespreken met een moderator of je kunt telefonisch/via de chat met de klantenservice contact opnemen.

r.steenvoorden
Topicstarter
Level 3
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

gm dank voor je reactie.
In de bijlages de gevraagde gegevens. ik hoor graag of de versterker overbodig is.
wel is het zo dat iemand van Ziggo een paar jaar geleden alles zo aangesloten heeft in de meterkast, incl. versterker. Mocht het nu dus niet meer van deze tijd zijn en niet meer naar behoren werken, dan zou ik het fijn vinden als een monteur alles netjes in orde maakt en daarna voor de zekerheid alles nameet. Het valt me wel op dat ik vanaf een mobiel device (bijv i-pad) niet kan inloggen in het modem, terwijl ik wel wifi-signaal heb. vanaf een vast pc kan ik dit wel. ook zijn mijn hue-lampen van Philips niet meer te bereiken.
graag je reactie.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Het vermogen is prima voor het modem, maar kan net te weinig zijn voor de TV, afhankelijk van hoeveel meter de kabel aflegt. Daarom zou ik de versterker voor nu toch behouden. Een monteur controleert ook graag voor je of het signaal voldoet wanneer de TV-kabel direct op de (te plaatsen) splitter is aangesloten.

 

Je geeft aan dat je via de iPad niet kan inloggen op het modem, waar loop je op dat moment tegenaan? Is dit toevallig de melding 'andere gebruiker ingelogd'?

 

Met Philips Hue heb ik zelf geen ervaring, misschien even herstellen naar fabrieksinstellingen en opnieuw instellingen m.b.v. de handleiding?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @r.steenvoorden

Super irritant dat het internet steeds wegvalt. Goed dat je hiervoor een topic gestart bent en met hulp van @tobiastheebe met de aansluiting aan de slag bent gegaan. 

Het klopt dan ook wat tobiastheebe zegt. Deze aansluiting is, ondanks dat de monteur dit zo geplaatst heeft, niet zoals wij het graag zouden willen zien. Ik zie dat je hier inmiddels contact over opgenomen hebt en dat er een nieuwe splitter en kabel onderweg is om het modem los te kunnen halen van de versterker. 

Daarnaast is er een decoset onderweg om de wifiverbinding te verbeteren. 

Ik ben erg benieuwd of dit de problemen oplost. Laat je dit even weten? 🙂

r.steenvoorden
Topicstarter
Level 3
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

goedeavond, ik kan de tv niet aansluiten op de splitter omdat de aansluiting op de POA-01-B anders is dan op de oude FRA-752/N. ik heb dit zojuist 10x uitgelegd aan de klantenservice via de live-chat, maar ze snapten er niets van. Mijn TV-kabel die uit de muur komt heeft een coaxplug-aansluiting zoals op foto 1. De nieuwe splitter heeft een ingang zoals op foto 2. er moet dus een plug op de tv-kabel zoals op foto 3. EEn paar jaar geleden heeft een monteur van jullie de FRA-752/N aangesloten die nu dus zoals jullei aangeven vervangen moet worden. hij heeft toen op de tv-coax de plug gezet zoals op foto 1. maar die past dus niet op de splitter

 

met vriendelijke groet, Ron 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Dit zijn inderdaad twee verschillende typen aansluitingen. De versterker gebruikt F-aansluitingen (met schroefdraad), de splitter gebruikt IEC-aansluitingen.

 

Je kunt de kabel waarmee de versterker op het AOP aangesloten was (onderstaande foto) aansluiten op de POA-01-B.

 

20210622-01.JPG

 

Direct aansluiten van de TV-kabel op de splitter gaat niet lukken zonder verloopstekker of het vervangen van de stekker van die kabel. De versterker is daarom nu nog nodig, maar kan misschien overbodig gemaakt worden met een van voorgaande aanpassingen van de TV-kabel, op voorwaarde dat deze kabel niet teveel demping oplevert waardoor het signaal te zwak op de TV/decoder binnen zou komen.

r.steenvoorden
Topicstarter
Level 3
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

bedankt vor je reactie. wat adviseer je: de F-aansluiting op de tv kabel vervangen door een IEC-aansluiting. Of een verloopstekker (F->IEC-female) ertussen?  

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Ik zou in eerste instantie een verloopstekker gebruiken. Dan kun je altijd de TV weer terugplaatsen op de versterker en de versterker op de splitter aansluiten, mocht de signaalsterkte te wensen overlaten. Werkt het goed zonder versterker, dan kun je het ofwel zo laten (verloopstekker kan prima als permanente oplossing) of toch de stekker vervangen.

r.steenvoorden
Topicstarter
Level 3
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

oke ga ik dat proberen.

echter een collega van jou gaf aan dat de versterker er tussenuit moet en alleen de splitter voor het modem en tv komt te zitten

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Voor de zekerheid: ik ben geen Ziggo-medewerker. 🙂

 

De versterker kan mogelijk achterwege blijven, op voorwaarde dat het signaal voldoende sterk op de TV/decoder binnenkomt. Blijkt de versterker toch nodig, dan moet deze op de splitter geplaatst worden, samen met het modem.

 

Het gaat er voornamelijk om dat het modem niet op de versterker aangesloten wordt.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Aan tips geen gebrek @r.steenvoorden, laat via deze weg maar weten hoe het gaat na deze aanpassingen. 

r.steenvoorden
Topicstarter
Level 3
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het gaat niet goed. Op de kabel van de tv aansluiting naar de splitter heb ik een IEC connectie gezet. Maar die coax kabel voor naar het modem die ik van jullie bij de splinter kreeg past niet. Ik heb nu dus helemaal geen internet meer. De splitter heeft een IEC ingang en het modem een F- connector ingang. . De kabel heeft 2 IEC conrectoren. En de HUE lampen zijn nu dus ook niet meer bereikbaar. Ik ben er wel klaar mee en vraag om een gratis servicemonteur. Ziggo heeft besloten dat de verstrekker ineens na 2 jaar niet meer voldoet waardoor ik geen WiFi meer had. Nu krijg ik materiaal dat niet op elkaar aangesloten kan worden 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Heb je geen IEC/F-kabel (groene en rode ring) ontvangen voor het modem? Misschien heeft Ziggo een F/F-kabel (rode ringen) gestuurd?

r.steenvoorden
Topicstarter
Level 3
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ik heb wel een groen/rode kabel ontvangen. maar aan die rode zijde zit geen schroefdraad aan de binnenzijde van de connector 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic