1
Vraag
2
Reacties
Rugess Nome

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wifi valt steeds weg & xml fout in modem instellingen

Hallo,

Ik heb een leuke voor jullie, ik wil het eigenlijk zelf niet helemaal geloven. De wifi in mijn huis valt steeds weg zodra er brommers / luide auto's langs rijden. Bekabeld heb ik hier geen last van maar streams op bijv. mijn iPad of digitale meetings voor werk worden zo vaak verstoord.

Vandaag deed de druppel de emmer overlopen, ik dacht ik probeer eens te kijken op mijn modem om te zien of ik daar via de wifi test een bevredigend resultaat uit kon halen. Echter kwam ik erachter dat alle values in de frontend van mijn modem vervangen zijn met 'No such object' evenals het opslaan van nieuwe waarden in de formulieren geeft een window.alert met hierin de message 'error'. Het modem functioneert voorderest nog wel prima, dus ik vermoed dat er iets fout gaat bij het uitlezen van de waarden. Een voorbeeld van een error die ik uit de console heb gevist:

XML-parsefout: onjuist gevormd Locatie: http://192.168.178.1/checkConnType?_n=123&_=1231231231   Regelnummer 1, kolom 1:

Ik denk echter dat deze 2 problemen los van elkaar staan maar ik dacht ik meld het toch even.

groet,

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Ik heb voor de zekerheid een coax en een splitter naar je toegestuurd @Rugess Nome. De splitter in verband met de hoge download signaal. Je zit echt tegen de grens aan en een splitter dempt dit signaal. De coaxkabel in verband met het testen van een andere coaxkabel. Dit staat bekend onder bestelnummer: 340896511. Op het e-mailadres wat bij ons bekend is ontvang je een bevestiging. 
Ik heb voor de zekerheid ook een monteur ingepland voor je op maandag 06-09-2021 tussen 8:00 en 13:00 uur. Mocht de datum niet uitkomen, dan kun je via mijn Ziggo de afspraak verplaatsen. Mocht de afspraak niet meer nodig zijn in omdat het opgelost is door de splitter en coaxkabel, dan kun je de afspraak annuleren via mijn Ziggo. Een afspraak kostenloos annuleren kan tot 24 uur voor de afspraak @Rugess Nome

Bekijk in context

19 Reacties 19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77398Posts
  • 5255Oplossingen
  • 22983Likes

Welk modem heb je in gebruik?

 

Heb je het modem al een keer 30 seconden van de stroom gehaald?

Of de resetknop achterop 30 seconden ingedrukt?

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Rugess Nome
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Bert,

De reset functie heeft er in ieder geval voor gezorgd dat mijn settings gewoon iedere keer worden geladen als ik inlog op het modem dus dank daarvoor. Hierbij een foto van het aansluitpunt. Deze is vorig jaar vernieuwd. Het modem is de connectbox die ik van Ziggo heb ontvangen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77398Posts
  • 5255Oplossingen
  • 22983Likes

Dat ziet er op zich niet verkeerd uit.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Rugess Nome
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik wilde bovenstaand doen alleen kan ik momenteel niet inloggen op het modem. Ik krijg de melding dat er al een gebruiker is ingelogd als ik dan op 'afmelden' klik, dan zou ik verwachten dat ik vervolgens word ingelogd. Dit gebeurt niet, ik word geredirect naar een blanko pagina (about:blank).

Ik heb dit in verschillende browsers / devices geprobeerd. Cookies verwijderd, incognito etc. niets werkt.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

Lukt het je nu wel om in te loggen en de waardes met ons te delen @Rugess Nome?

Rugess Nome
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi, jammergenoeg ben ik morgen pas weer thuis om dit te testen. Ik zal jullie morgen een update geven.

Rugess Nome
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee jammer genoeg nog steeds hetzelfde probleem... Ik vermoed dat ik het tijdelijk zou kunnen verhelpen door weer een fabrieksreset te doen maar dit lijkt me geen goede oplossing haha.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hmm wat frappant dat het nog steeds niet lukt. Kun je eens inloggen op het modem met een bekabelde verbinding? Kom je er dan wel doorheen? Of heb je ergens nog een tabblad open staan, waarop je bent ingelogd?

Rugess Nome
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Maud,

Ik probeerde dit al steeds vanaf mijn bekabelde pc. Nu vanaf mijn werk laptop, hier kom ik er wel in. Ik blijf het voor nu wel even vanaf deze laptop doen indien nodig.

Hierbij mijn waarden

Gebundelde downstream-kanalenKanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
161800000011.338256 qam3
261000000011.538256 qam2
363400000010.637256 qam5
464200000010.538256 qam6
565000000010.538256 qam7
665800000010.337256 qam8
766600000010.137256 qam9
86740000009.937256 qam10
96820000009.137256 qam11
10690000000937256 qam12
117060000009.537256 qam14
127220000001037256 qam16
1373000000010.338256 qam17
1473800000010.338256 qam18
157460000009.837256 qam19
167540000009.537256 qam20
177620000009.438256 qam21
187700000009.537256 qam22
197780000009.437256 qam23
207860000009.538256 qam24
21794000000937256 qam25
22802000000937256 qam26
238100000008.937256 qam27
24834000000837256 qam30

 

Gebundelde downstream-kanalenKanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1Locked38.6930
2Locked38.6970
3Locked37.6680
4Locked38.6760
5Locked38.6720
6Locked37.61060
7Locked37.6920
8Locked37.61310
9Locked37.32120
10Locked37.62610
11Locked37.31770
12Locked37.3260
13Locked38.6350
14Locked38.6380
15Locked37.6450
16Locked37.3420
17Locked38.6340
18Locked37.6330
19Locked37.6320
20Locked38.6480
21Locked37.6510
22Locked37.3680
23Locked37.3730
24Locked37.32130

 

Up

 
Gebundelde upstream-kanalenKanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
14520000040.8512064 qam3
23000000041.3256064 qam6
35200000040.8512064 qam2
43840000041.3512064 qam4
53320000040.8256064 qam5
65880000041512064 qam1

 

Gebundelde upstream-kanalenKanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1ATDMA00100
2ATDMA002561
3ATDMA00160
4ATDMA0090
5ATDMA00170
6ATDMA002461



KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Zou je ook een schermafbeelding willen plaatsen van de volledige netwerk historie (rechter tabblad). Naar beneden scrollen.

Rugess Nome
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Schermafbeelding gaat niet lukken aangezien de data in een tabel met scroll staat. Hierbij een kopie:

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

23/08/2021 12:14:16noticeLAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:dc:3e:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:63:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/08/2021 22:18:27criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:dc:3e:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:63:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/08/2021 19:40:35FoutToD request sent- No Response received;CM-MAC=48:d3:43:dc:3e:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:63:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/08/2021 18:58:17noticeLAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:dc:3e:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:63:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/08/2021 05:57:22criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:dc:3e:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:63:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/08/2021 04:08:2Let op!TCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:dc:3e:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:63:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/08/2021 03:37:47criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:dc:3e:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:63:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/08/2021 03:37:18criticalUnicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:dc:3e:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:63:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/08/2021 03:37:18criticalRanging Request Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:dc:3e:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:63:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/08/2021 03:37:17criticalUnicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:dc:3e:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:63:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/08/2021 03:37:17criticalRanging Request Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:dc:3e:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:63:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/08/2021 19:42:25criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:dc:3e:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:63:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/08/2021 18:09:40noticeLAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:dc:3e:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:63:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/08/2021 16:57:24criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:dc:3e:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:63:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/08/2021 16:43:41noticeLAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:dc:3e:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:63:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/08/2021 16:26:42criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:dc:3e:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:63:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/08/2021 13:31:42noticeLAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:dc:3e:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:63:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/08/2021 11:55:44criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:dc:3e:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:63:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/08/2021 11:35:18noticeLAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:dc:3e:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:63:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/08/2021 11:10:56criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:dc:3e:53;CMTS-MAC=00:17:10:91:63:92;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Het modemlog geeft een groot aantal T3 en T4 fouten aan, evenals dit het geval is bij de upstream tellers.

Er is sprake downstream van wisselende aantallen pre RS errors, terwijl de teller post RS op nul staat. Dit komt doordat bij een modem reset de tellers op nul worden gezet. Deze telling geeft dus niet het werkelijke aantal errors aan.

Ook het signaal downstream is met ruim 11 dBmV aan de kritieke grens.

Er moet dus ergens een bron van ruis zijn die deze gebeurtenissen triggert.

Wellicht dat een moderator op afstand meer kan ontdekken.

Ik heb ze een seintje gegeven.

 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Dat zijn nogal wat errors, @Rugess Nome! Ik heb hier het signaal uitgelezen, maar helaas krijg ik geen contact met je modem. Heb je nog een andere coaxkabel die je zou kunnen testen tussen je modem en de hoofdaansluiting? Anders lijkt het mij verstandig dat er een monteur langs komt. Hier kun je de voorwaarden van de monteur vinden. Als je daarmee akkoord gaat, dan ga ik de afspraak inplannen! 

Rugess Nome
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het lijkt me dan het beste om even een afspraak met een monteur in te plannen, ik heb hier geen extra coax liggen.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Ik heb voor de zekerheid een coax en een splitter naar je toegestuurd @Rugess Nome. De splitter in verband met de hoge download signaal. Je zit echt tegen de grens aan en een splitter dempt dit signaal. De coaxkabel in verband met het testen van een andere coaxkabel. Dit staat bekend onder bestelnummer: 340896511. Op het e-mailadres wat bij ons bekend is ontvang je een bevestiging. 
Ik heb voor de zekerheid ook een monteur ingepland voor je op maandag 06-09-2021 tussen 8:00 en 13:00 uur. Mocht de datum niet uitkomen, dan kun je via mijn Ziggo de afspraak verplaatsen. Mocht de afspraak niet meer nodig zijn in omdat het opgelost is door de splitter en coaxkabel, dan kun je de afspraak annuleren via mijn Ziggo. Een afspraak kostenloos annuleren kan tot 24 uur voor de afspraak @Rugess Nome

Rugess Nome
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Louisthnx, ik zal het even testen zodra ik deze binnen heb! Bedankt voor de service.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Alvast heel graag gedaan! Ik ben benieuwd of het met de splitter en coax opgelost is of dat er alsnog een monteur moet langskomen. We horen natuurlijk graag de uitkomst 🙂 

Rugess Nome
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Afgelopen donderdag de kabel vervangen en de splitter geinstalleerd. Jammer genoeg ondervinden we hier nog steeds dezelfde problemen.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Dat is jammer om te horen @Rugess Nome. We zullen in dit geval moeten afwachten totdat de monteur is geweest. Laat je weten of de monteur dit heeft kunnen verhelpen? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic