Verbinding val af en toe weg , valt het meest op als spotify word afgespeeld op slimme speaker , tevens heb ik gemerkt dat op dat moment ook de telefoon overgaat naar 4 G . Had voorheen een extra router van ziggo toen was probleem meerdere keren per dag , sinds gebruik van wifipods is het een heel stuk beter maar toch blijft af en toe de verbinding wegvallen . Modem is doorgemeten en in orde bevonden .
Opgelost! Ga naar oplossing.
@gerwol63 Geen enkel probleem, ik vermoed dat dit een niet hedendaagse wandcontactdoos is met splitter of iets dergelijks.
Mocht dit zo zijn, komt een Ziggo monteur dit gratis weer in orde maken.
afgelopen week is storing slimme speaker nog maar 3 x geweest , lijkt toch dat probleem voor groot deel is opgelost . Als de storingen op deze manier blijven kan ik me hierin wel vinden en ga ik geen verdere actie meer ondernemen . Toch blijft bij netwerkdiagnose de melding
Een bekabeld verbonden apparaat werkt niet op de beste "Duplex" snelheid, waardoor je op dat apparaat mogelijk niet je volledige internet snelheid kan benutten. Dit kan komen door een verouderde of beschadigde UTP internetkabel of netwerkkaart. |
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Welkom op de Ziggo Community @gerwol63
Wat super irritant dat het internet zo nu en dan ineens wegvalt. Goed dat je dit hier kenbaar maakt.
Alles valt of staat met het signaal. Ik wil je dan ook vragen om hier eens met @Bert of @tobiastheebe naar te kijken. Zij kunnen jouw modem van voor tot achter helemaal uitlezen.
Bert en/of Tobias, kunnen jullie aangeven wat jullie hiervoor nodig hebben?
Ter controle van installatie en signaal:
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream-, upstream- en 'Netwerk historie'-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.
@gerwol63 We zien heel graag de info verschijnen waar tobiastheebe om heeft gevraagd zodat we je weer verder kunnen helpen. Is het probleem intussen al opgelost dan horen we het uiteraard ook graag.
ben niet zo.n expert dus kost me wat meer tijd om dat soort dingen te doen zoals tobiastheebe uitlegt.
afgelopen zondag ook gemerkt dat ziggo go ook wegvalt als spotify wegvalt . (Buffering geeft ie dan aan)
als ik wil inloggen in modem vraagt ie om wachtwoord , geen idee wat wachtwoord is . Als ik stappenplan volg kom ik uit bij mijn smart wifi pods en deze melden dat de wifi geweldig is . En inderdaad als t werkt is t ook prima , alleen valt het met regelmaat weg
Onderop je modem modem of op een kaartje onder je modem staat het wachtwoord waarmee je in kunt loggen op het modem.
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 | 36000000 | 45 | 5.120 | 64qam | 3 |
2 | 52000000 | 45 | 5.120 | 64qam | 1 |
3 | 58800000 | 46 | 5.120 | 64qam | 4 |
4 | 44500000 | 45 | 5.120 | 64qam | 2 |
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 | 602000000 | 9 | 37 | 256qam | 1 |
2 | 610000000 | 9 | 37 | 256qam | 2 |
3 | 618000000 | 9 | 37 | 256qam | 3 |
4 | 626000000 | 9 | 37 | 256qam | 4 |
5 | 634000000 | 9 | 37 | 256qam | 5 |
6 | 650000000 | 9 | 37 | 256qam | 7 |
7 | 658000000 | 9 | 37 | 256qam | 8 |
8 | 666000000 | 9 | 37 | 256qam | 9 |
9 | 674000000 | 9 | 37 | 256qam | 10 |
10 | 690000000 | 9 | 37 | 256qam | 12 |
11 | 698000000 | 9 | 37 | 256qam | 13 |
12 | 706000000 | 9 | 37 | 256qam | 14 |
13 | 714000000 | 9 | 37 | 256qam | 15 |
14 | 722000000 | 8 | 37 | 256qam | 16 |
15 | 730000000 | 8 | 37 | 256qam | 17 |
16 | 738000000 | 7 | 37 | 256qam | 18 |
17 | 746000000 | 8 | 37 | 256qam | 19 |
18 | 762000000 | 7 | 37 | 256qam | 21 |
19 | 770000000 | 6 | 37 | 256qam | 22 |
20 | 778000000 | 6 | 36 | 256qam | 23 |
21 | 826000000 | 4 | 36 | 256qam | 29 |
22 | 834000000 | 3 | 36 | 256qam | 30 |
23 | 842000000 | 4 | 36 | 256qam | 31 |
24 | 850000000 | 3 | 36 | 256qam | 32 |
@Jiri schreef; "Ik wil je dan ook vragen om hier eens met @Bert of @tobiastheebe naar te kijken. Zij kunnen jouw modem van voor tot achter helemaal uitlezen."
Was dat maar waar, dat kunnen jullie alleen @Jiri , wij moeten het alleen doen met de waarden die iedereen in het modem kan vinden en dat heeft zo zijn beperkingen.
Een modem uitlezen kunnen alleen Ziggo medewerkers die de juiste tools/programma's hebben.
@gerwol63 Kun je ook de 2e pagina van de downstream weergeven en de gevraagde foto's?
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 | Goed (Locked) | 37.636 | 51337781944 | 538 |
2 | Goed (Locked) | 38.605 | 51334671413 | 563 |
3 | Goed (Locked) | 37.636 | 51334674135 | 729 |
4 | Goed (Locked) | 37.636 | 51334684487 | 765 |
5 | Goed (Locked) | 37.636 | 51334674338 | 526 |
6 | Goed (Locked) | 37.356 | 51334674758 | 675 |
7 | Goed (Locked) | 37.636 | 51334668021 | 1685 |
8 | Goed (Locked) | 37.356 | 51334677294 | 636 |
9 | Goed (Locked) | 37.356 | 51334669434 | 627 |
10 | Goed (Locked) | 37.636 | 51334678896 | 719 |
11 | Goed (Locked) | 37.636 | 51334679410 | 850 |
12 | Goed (Locked) | 37.356 | 51334680167 | 610 |
13 | Goed (Locked) | 37.636 | 51334683736 | 845 |
14 | Goed (Locked) | 37.636 | 51334680357 | 727 |
15 | Goed (Locked) | 37.356 | 51334670041 | 898 |
16 | Goed (Locked) | 37.356 | 51334683556 | 1208 |
17 | Goed (Locked) | 37.356 | 51334679939 | 855 |
18 | Goed (Locked) | 37.356 | 51334680311 | 1228 |
19 | Goed (Locked) | 37.356 | 51334682632 | 1916 |
20 | Goed (Locked) | 37.356 | 51334666556 | 2379 |
21 | Goed (Locked) | 36.387 | 51334673512 | 11524 |
22 | Goed (Locked) | 36.387 | 51334664952 | 21015 |
23 | Goed (Locked) | 36.387 | 51334639611 | 42549 |
24 | Goed (Locked) | 36.387 | 51239374449 | 50833 |
| Controle modem en internetverbinding |
| Controle telefonie dienst |
| Controle bekabelde aangesloten apparaten |
| Controle wifi status en via wifi aangesloten apparaten |
Hieronder staan de test resultaten met mogelijke tips:
1 | De temperatuur van de Connect Box is normaal. |
2 | Het modem heeft een verbinding met het netwerk. |
3 | Je hebt een IPv4/IPv6 adres voor internet. |
4 | De Connect Box kan verbinding maken met het publieke internet. (b.v. Google) |
5 | Je maakt geen gebruik van de Telefonie dienst. |
6 | Een bekabeld verbonden apparaat werkt niet op de beste "Duplex" snelheid, waardoor je op dat apparaat mogelijk niet je volledige internet snelheid kan benutten. Dit kan komen door een verouderde of beschadigde UTP internetkabel of netwerkkaart. |
volgens diagnose is er een bekabeld apparaat niet op beste snelheid verbonden , kan dit van invloed zijn ?? en wat zou dan dat bekabeld apparaat moeten zijn
Er is wat ruis aanwezig op een aantal kanalen. Verder een groot verschil (3~9 dBmV) in vermogen in downstream.
Bert was mij net voor...
Ik zie een enorme bak ruis, er gaat ergens iets niet goed.
@gerwol63 Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers en het modem op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar het modem op aangesloten zit?
plek waar het huis binnen komt zit achter kast en is moeilijk te bereiken zonder dat kast verplaatst moet worden , ik begrijp min of meer dat het probleem voor de modem zit ? zal dan binnen kort als ik vrij ben ben kast weghalen en foto.s plaatsen , kan eventjes duren dus voordat ik weer kan antwoorden
@gerwol63 Geen enkel probleem, ik vermoed dat dit een niet hedendaagse wandcontactdoos is met splitter of iets dergelijks.
Mocht dit zo zijn, komt een Ziggo monteur dit gratis weer in orde maken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.