Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
gerwol63
Level 4

Wifi valt soms weg

Verbinding val af en toe weg , valt het meest op als spotify word afgespeeld op slimme speaker , tevens heb ik gemerkt dat op dat moment ook de telefoon overgaat naar 4 G . Had voorheen een extra router van ziggo toen was probleem meerdere keren per dag , sinds gebruik van wifipods is het een heel stuk beter maar toch blijft af en toe de verbinding wegvallen . Modem is doorgemeten en in orde bevonden  . 

0 Kudos
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@gerwol63 Geen enkel probleem, ik vermoed dat dit een niet hedendaagse wandcontactdoos is met splitter of iets dergelijks.

Mocht dit zo zijn, komt een Ziggo monteur dit gratis weer in orde maken.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
gerwol63
Level 4
Topicstarter

afgelopen week is storing slimme speaker nog maar  3 x  geweest , lijkt toch dat probleem voor groot deel is opgelost . Als de storingen  op deze manier blijven kan ik me hierin wel vinden en ga ik geen verdere actie meer ondernemen . Toch blijft bij netwerkdiagnose de melding  

Een bekabeld verbonden apparaat werkt niet op de beste "Duplex" snelheid, waardoor je op dat apparaat mogelijk niet je volledige internet snelheid kan benutten. Dit kan komen door een verouderde of beschadigde UTP internetkabel of netwerkkaart.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
44 Reacties 44
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

0 Kudos
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Welkom op de Ziggo Community @gerwol63

Wat super irritant dat het internet zo nu en dan ineens wegvalt. Goed dat je dit hier kenbaar maakt. 

Alles valt of staat met het signaal. Ik wil je dan ook vragen om hier eens met @Bert of @tobiastheebe naar te kijken. Zij kunnen jouw modem van voor tot achter helemaal uitlezen. 
Bert en/of Tobias, kunnen jullie aangeven wat jullie hiervoor nodig hebben?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ter controle van installatie en signaal:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream-, upstream- en 'Netwerk historie'-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Mariska
Community Developer
Community Developer

@gerwol63 We zien heel graag de info verschijnen waar tobiastheebe om heeft gevraagd zodat we je weer verder kunnen helpen. Is het probleem intussen al opgelost dan horen we het uiteraard ook graag. 

0 Kudos
gerwol63
Level 4
Topicstarter

ben niet zo.n expert dus kost me wat meer tijd om dat soort dingen te doen zoals tobiastheebe uitlegt. 

afgelopen zondag ook gemerkt dat ziggo go ook wegvalt als spotify wegvalt . (Buffering geeft ie dan aan)

0 Kudos
gerwol63
Level 4
Topicstarter

als ik wil inloggen in modem vraagt ie om wachtwoord  , geen idee wat wachtwoord is . Als ik stappenplan volg kom ik uit bij mijn smart wifi pods en deze melden dat de wifi geweldig is .  En inderdaad als t werkt is t ook prima , alleen valt het met regelmaat weg 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Onderop je modem modem of op een kaartje onder je modem staat het wachtwoord waarmee je in kunt loggen op het modem.

0 Kudos
gerwol63
Level 4
Topicstarter
Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

136000000455.12064qam3
252000000455.12064qam1
358800000465.12064qam4
444500000455.12064qam2
0 Kudos
gerwol63
Level 4
Topicstarter
elde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1602000000937256qam1
2610000000937256qam2
3618000000937256qam3
4626000000937256qam4
5634000000937256qam5
6650000000937256qam7
7658000000937256qam8
8666000000937256qam9
9674000000937256qam10
10690000000937256qam12
11698000000937256qam13
12706000000937256qam14
13714000000937256qam15
14722000000837256qam16
15730000000837256qam17
16738000000737256qam18
17746000000837256qam19
18762000000737256qam21
19770000000637256qam22
20778000000636256qam23
21826000000436256qam29
22834000000336256qam30
23842000000436256qam31
24850000000336256qam32
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Jiri schreef; "Ik wil je dan ook vragen om hier eens met @Bert of @tobiastheebe naar te kijken. Zij kunnen jouw modem van voor tot achter helemaal uitlezen."

 

Was dat maar waar, dat kunnen jullie alleen @Jiri , wij moeten het alleen doen met de waarden die iedereen in het modem kan vinden en dat heeft zo zijn beperkingen.

Een modem uitlezen kunnen alleen Ziggo medewerkers die de juiste tools/programma's hebben.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@gerwol63 Kun je ook de 2e pagina van de downstream weergeven en de gevraagde foto's?

0 Kudos
gerwol63
Level 4
Topicstarter
-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)37.63651337781944538
2Goed (Locked)38.60551334671413563
3Goed (Locked)37.63651334674135729
4Goed (Locked)37.63651334684487765
5Goed (Locked)37.63651334674338526
6Goed (Locked)37.35651334674758675
7Goed (Locked)37.636513346680211685
8Goed (Locked)37.35651334677294636
9Goed (Locked)37.35651334669434627
10Goed (Locked)37.63651334678896719
11Goed (Locked)37.63651334679410850
12Goed (Locked)37.35651334680167610
13Goed (Locked)37.63651334683736845
14Goed (Locked)37.63651334680357727
15Goed (Locked)37.35651334670041898
16Goed (Locked)37.356513346835561208
17Goed (Locked)37.35651334679939855
18Goed (Locked)37.356513346803111228
19Goed (Locked)37.356513346826321916
20Goed (Locked)37.356513346665562379
21Goed (Locked)36.3875133467351211524
22Goed (Locked)36.3875133466495221015
23Goed (Locked)36.3875133463961142549
24Goed (Locked)36.3875123937444950833
0 Kudos
gerwol63
Level 4
Topicstarter
 

 

Controle modem en internetverbinding
 

 

Controle telefonie dienst
 

 

Controle bekabelde aangesloten apparaten
 

 

Controle wifi status en via wifi aangesloten apparaten

Hieronder staan de test resultaten met mogelijke tips:

 

1De temperatuur van de Connect Box is normaal.
2Het modem heeft een verbinding met het netwerk.
3Je hebt een IPv4/IPv6 adres voor internet.
4De Connect Box kan verbinding maken met het publieke internet. (b.v. Google)
5Je maakt geen gebruik van de Telefonie dienst.
6Een bekabeld verbonden apparaat werkt niet op de beste "Duplex" snelheid, waardoor je op dat apparaat mogelijk niet je volledige internet snelheid kan benutten. Dit kan komen door een verouderde of beschadigde UTP internetkabel of netwerkkaart.
0 Kudos
gerwol63
Level 4
Topicstarter

volgens diagnose is er een bekabeld apparaat niet op beste snelheid verbonden , kan dit van invloed zijn ?? en wat zou dan dat bekabeld apparaat moeten zijn

0 Kudos
gerwol63
Level 4
Topicstarter

20211116_110731.jpgin woonkamerin woonkamer

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Er is wat ruis aanwezig op een aantal kanalen. Verder een groot verschil (3~9 dBmV) in vermogen in downstream.

 

Bert was mij net voor...

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik zie een enorme bak ruis, er gaat ergens iets niet goed.

 

@gerwol63 Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers en het modem op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar het modem op aangesloten zit?

0 Kudos
gerwol63
Level 4
Topicstarter

plek waar het huis binnen komt zit achter kast en is moeilijk te bereiken zonder dat kast verplaatst moet worden , ik begrijp min of meer dat het probleem voor de modem zit ? zal dan binnen kort als ik  vrij ben ben kast weghalen en foto.s plaatsen  , kan eventjes duren dus voordat ik weer kan antwoorden 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@gerwol63 Geen enkel probleem, ik vermoed dat dit een niet hedendaagse wandcontactdoos is met splitter of iets dergelijks.

Mocht dit zo zijn, komt een Ziggo monteur dit gratis weer in orde maken.

0 Kudos
Ga naar reactie