1
Vraag
2
Reacties
AndroidNote

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi valt soms weg (Giganet)

Sinds ruim een week heb ik Ziggo internet, en ik heb meteen het duurste/snelste pakket besteld van 1GB/s. 

Helaas is de wifi al zeker 5 keer even uitgevallen. Het duurt slechts een minuut, maar is enorm vervelend als je midden in je werk of call zit.
Het modem zelf blijft wit branden, daar is geen verschil in. Alle apparaten verliezen even de verbinding met internet (2 laptops en Sonos-radio bijvoorbeeld).

Uiteraard ben ik benieuwd hoe ik het wegvallen van de wifi kan voorkomen. Zie hieronder de logs van het modem en twee foto's hoe het modem en hoofdaansluiting eruit zien. Ziet iemand iets raars of iets wat verbeterd kan worden, en zo ja: hoe? Alvast enorm bedankt!

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
3 618000000 2.5 39 QAM256 3
29 826000000 -1.6 38.6 QAM256 29
31 842000000 -1.7 38.6 QAM256 31
32 850000000 -2.2 39 QAM256 32
28 818000000 -1 37.6 QAM256 28
30 834000000 -1.6 39 QAM256 30
25 794000000 -1.3 38.6 QAM256 25
27 810000000 -1 38.6 QAM256 27
4 626000000 2.2 39 QAM256 4
6 642000000 1.8 39 QAM256 6
7 650000000 1.8 39 QAM256 7
5 634000000 1.8 38.6 QAM256 5
21 762000000 -1.8 37.6 QAM256 21
8 658000000 2 38.6 QAM256 8
18 738000000 0 39 QAM256 18
1 602000000 2.2 38.6 QAM256 1
26 802000000 -1 38.6 QAM256 26
22 770000000 -2 37.6 QAM256 22
17 730000000 -0.5 38.6 QAM256 17
19 746000000 -0.6 37.6 QAM256 19
23 778000000 -2.4 37.6 QAM256 23
10 674000000 2.6 39 QAM256 10
20 754000000 -1.3 37.6 QAM256 20
24 786000000 -1.8 37.6 QAM256 24
14 706000000 -0.7 38.6 QAM256 14
9 666000000 2.5 38.6 QAM256 9
12 690000000 1.1 39 QAM256 12
13 698000000 0 38.6 QAM256 13
11 682000000 2.1 38.6 QAM256 11
16 722000000 -0.6 38.6 QAM256 16
15 714000000 -1.1 39 QAM256 15
2 610000000 2.5 38.6 QAM256 2


 

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Lock Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
3 Locked 38.983261 0 0
29 Locked 38.605377 0 0
31 Locked 38.605377 0 0
32 Locked 38.983261 0 0
28 Locked 37.636276 0 0
30 Locked 38.983261 0 0
25 Locked 38.605377 0 0
27 Locked 38.605377 0 0
4 Locked 38.983261 0 0
6 Locked 38.983261 0 0
7 Locked 38.983261 0 0
5 Locked 38.605377 0 0
21 Locked 37.636276 0 0
8 Locked 38.605377 0 0
18 Locked 38.983261 0 0
1 Locked 38.605377 0 0
26 Locked 38.605377 0 0
22 Locked 37.636276 0 0
17 Locked 38.605377 0 0
19 Locked 37.636276 0 0
23 Locked 37.636276 0 0
10 Locked 38.983261 0 0
20 Locked 37.636276 0 0
24 Locked 37.636276 0 0
14 Locked 38.605377 0 0
9 Locked 38.605377 0 0
12 Locked 38.983261 0 0
13 Locked 38.605377 0 0
11 Locked 38.605377 0 0
16 Locked 38.605377 0 0
15 Locked 38.983261 0 0
2 Locked 38.605377 0 0


 

D3.1 Downstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
33 96 4K 1860 QAM4096 879


 

D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer Lock Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
33 Locked 38 -3.9 118023509 1559

 

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 37100000 43.8 5120 KSym/sec 64QAM 4
2 57800000 44.3 5120 KSym/sec 64QAM 1
3 50900000 44.3 5120 KSym/sec 64QAM 2
4 44000000 43 5120 KSym/sec 64QAM 3
5 28600000 44 2560 KSym/sec 64QAM 6
6 31800000 44 2560 KSym/sec 64QAM 5


 

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 US_TYPE_STDMA 0 0 4 0
2 US_TYPE_STDMA 0 0 3 0
3 US_TYPE_STDMA 0 0 1 0
4 US_TYPE_STDMA 0 0 2 0
5 US_TYPE_STDMA 0 0 4 0
6 US_TYPE_STDMA 0 0 2 0

 

 

 

 

4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
Jan F.

Level 20
  • 17070Posts
  • 1329Oplossingen
  • 2622Likes

Uw AOP is verouderd en zal gratis door Ziggo worden vervangen. De monteur zal waarschijnlijk ook de Connectbox Giga in de meterkast willen aansluiten omdat de aanbevolen werkwijze is deze op max 1,5 meter van het AOP te plaatsen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5620Posts
  • 517Oplossingen
  • 1928Likes

Hoi @AndroidNote en welkom hier op de Community! Jammer dat het niet lekker loopt met je nieuwe abonnement. Hier moet inderdaad wat aan veranderen. Ik wil dan ook graag een monteur inplannen. Ik las dat je ook telefonisch contact hebt gehad en dat dit advies toen ook is besproken maar je wilde hier nog even over nadenken. Ik heb dus nog niets ingeland. Laat het hier weten en je mag natuurlijk ook nog even met ons bellen. 

AndroidNote
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor jullie antwoorden!

Als het aansluitpunt wordt veranderd, moet het modem dan ook daar (in de meterkast) geplaatst worden?

 

Want het liefst houd ik het modem waar die nu zit, achter de TV.

 

Ik wilde inderdaad nog geen monteur afspraak omdat ik de oorzaak nog niet zeker wist. Nu weet ik dus zeker dat mijn aansluitpunt niet goed is.

Wat mij betreft mag een monteur langskomen, maar ik kan ook wachten tot het nog een keer 'uitvalt'. Zolang het werkt, werkt het 🙂

MR_CHIP

Level 19
  • 12993Posts
  • 139Oplossingen
  • 4331Likes

wat u misschien kunt testen is of het internet ook wegvalt als u bekabeld bent verbonden is dit niet het geval hoeft het niet persee door het AOP te komen