Mijn Wifi valt regelmatig weg. Heb al meerdere keren het stappenplan doorlopen, modem gereset, maar het helpt niet.
Pas als we de stekker van het modem eruit halen en weer aansluiten, werkt het weer: erg irritant. Kan het zijn dat mijn modem aan vervanging toe is? Gaat om een Ubee EVW 3200.
Wat kan ik hieraan doen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De EVW3200 is op leeftijd, vervangen door een nieuw modem wordt aanbevolen.
Je kunt (kosteloos) een nieuw modem aanvragen via een moderator, hij/zij komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic. Je kunt hiervoor ook contact opnemen met de klantenservice.
Zou je de downstream/upstream-gegevens uit het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.
Zou je tevens een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting), splitter(s), versterker (indien aanwezig) en bekabeling?
Is het modem direct op de UMU-1006 (splitter op het AOP) aangesloten?
De downstream (inkomend signaal op het modem) is namelijk erg zwak. Ook staat er flink wat ruis op het signaal.
De splitter zelf is aan vervanging toe en vervanging van het AOP zelf is ook aanbevolen.
Hoi @Martijn0205 en welkom op de Community!
Hier is duidelijk werk aan de winkel voor ons. Ik heb daarom een monteur voor je ingepland op 25 januari a.s. tussen 8.00 en 13.00. Mocht dit niet passen, dan kun je de afspraak wijzigen via Mijn Ziggo. Laat je ons hier even weten hoe het gaat na het bezoek van de monteur?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.