1
Vraag
2
Reacties
steven_svd

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi valt regelmatig weg met de Ubee EVW321B

De wifi en vaste verbinding valt zeer regelmatig weg. Dan moet de Ubee EVW321B modem weer worden gereset (adapter eruit en er weer in). Als het wel werkt worden de 100Mbps download en 20Mbps upload gehaald.

 

Ik hoor graag wat de oplossing is.

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @steven_svd ,

Ik zou dit doen:

Vraag een POA-01-B, modemkabel(IEC to F groen rood) en een afsluitweerstand aan.Sluit het modem op een aansluiting op de splitter aan en de versterker ook.Sluit dan de afsluitweerstand aan op de plek waar eerst het modem aan de splitter verbonden zat.

Wil je het nog beter hebben?Koop dan zelf een POA-254 en vraag een F to F connector kabel aan, en ook een afsluitweerstand.Dit kan echter niet als je een Mediabox xl of een Pace DCR7111 hebt, dan heb je een POA-01- B met de eerder genoemde materialen nodig.

Als het dan nog niet goed werkt is het AOP aan de beurt, en daarna het modem.

Bekijk in context

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @steven_svd. Ik heb het bij deze voor je op de post gedaan! 🙂 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Verwijderd account
Niet van toepassing

Dag @steven_svd ,

Kan je een foto maken van het AOP(de ziggo aansluiting)?

Daarnaast kan je het modem nog een echte reset geven door het resetgaatje 15 seconden in te drukken met een pinnetje, wat je nu doet is een herstart.

steven_svd
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hierbij een foto van de AOP. De reset heb ik nu ook gedaan, ik ga nu afwachten of de modem nu langer blijft werken.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @steven_svd ,

Gaat die kabel direct naar het modem, of zit er nog wat tussen?

steven_svd
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er zit nog een kabel versterker tussen.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Kan je daar ook een foto van maken?

Je hebt sowieso deze materialen nodig:

Modemkabel+splitter. Je sluit dan op de ene aansluiting van de splitter het modem aan en op de andere de versterker.

steven_svd
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

We hebben deze configuratie al jaren, maar de laatste maanden begint het vaker voor te komen dat de verbinding wegvalt en de modem opnieuw moet worden opgestart. Met het opnieuw opstarten werkt alles weer. 

De Docsis waarden van de modem zien er volgens mij goed uit. Ik verwacht dat het probleem in de ouderdom van de modem (9 jaar oud) zit en niet aan de verbinding.

 

DS power is tussen de 3.4 en 5.0 dBmV

SNR is tussen de 41.4 en 42.5 dB

 

US power is tussen de 42.8 en 44.0 dBmV

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @steven_svd ,

Ik zou dit doen:

Vraag een POA-01-B, modemkabel(IEC to F groen rood) en een afsluitweerstand aan.Sluit het modem op een aansluiting op de splitter aan en de versterker ook.Sluit dan de afsluitweerstand aan op de plek waar eerst het modem aan de splitter verbonden zat.

Wil je het nog beter hebben?Koop dan zelf een POA-254 en vraag een F to F connector kabel aan, en ook een afsluitweerstand.Dit kan echter niet als je een Mediabox xl of een Pace DCR7111 hebt, dan heb je een POA-01- B met de eerder genoemde materialen nodig.

Als het dan nog niet goed werkt is het AOP aan de beurt, en daarna het modem.

steven_svd
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik had nog de splitter (specifiek voor op de POA) liggen en de weerstanden voor de versterker. Heb ik even geprobeerd, alles werkt nu ook weer. Dus of het verschil maakt voor het wegvallen van het internet moet ik nog ervaren. Ik ben benieuwd.

Als bijlage de Docsis en fotos van de nieuwe situatie. 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @steven_svd ,

Die splitter is verouderd.

Er zal dus alsnog een POA-01-B met modemkabel opgestuurd moeten worden.Of je regelt zelf een POA-254, zie mijn vorige reactie.

steven_svd
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Verwijderd account ,

 

Dan graag een POA-01-B met modemkabel, 1,5m.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @steven_svd ,

Ik kan die niet opsturen, maar zodra een moderator hier langskomt zal hij/zij het opsturen voor je!

steven_svd
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Verwijderd account ,

 

Hoe kan ik er voor zorgen dat een moderator hier langskomt?

Verwijderd account
Niet van toepassing

Dag @steven_svd ,

Die komt vanzelf!

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @steven_svd. Ik heb het bij deze voor je op de post gedaan! 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic