Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Annique2021
Level 4

Wifi valt regelmatig kort weg

Goedemorgen,

 

Een vraag, hopelijk heeft iemand een oplossing of idee 😉

 

Maart hebben wij een nieuwe meterkast gekregen, met alle aansluitingen nieuw. 

Toen problemen met internetsignaal, we gebruiken alleen wifi.

Na heel wat bezoekjes van monteurs, etc een nieuwe modem gekregen. Helemaal top!

In de eerste week na monteurs bezoek is de wifi 3x 1 minuut weggevallen, alleen het probleem lijkt zich weer uit te breiden.

Wifi valt nu meerdere keren dagelijks kort weg en soms in de avond minuut of 5... wat kan hiervan de oorzaak zijn? 

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

Groeten,

Annique 

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Annique2021
Level 4
Topicstarter

@Marijn- de monteur is geweest en heeft het probleem gevonden en opgelost. Het bleek aan de koppeling te liggen, welke voor het AOP zit en uit de grond komt. Hier heeft hij eea vervangen. We hebben dus vanaf maandag middag volledig internet signaal. Echt helemaal top!!

 

Het eerste monteurs bezoek hebben wij betaald, maar was dus eigenlijk niet nodig geweest. Over de 100 euro was dat wel. 

Kan Ziggo ons hierin nog iets tegemoet komen ? Dan zou ik helemaal tevreden zijn!

 

Alvssy bedankt voor al je hulp en die van de anderen!

 

Groeten,

Annique 

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
27 Reacties 27
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Hebben de 2,4 en 5 GHz dezelfde wifinamen?

Staan de kanalen op auto of op een vast kanaal?

 

Om je binnenkomend signaal in je modem te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Annique2021,

 

Wat zuur dat het probleem toch weer groter lijkt te worden! Hoe is het afgelopen week gegaan? Heb je nog naar de vragen van @Bert gekeken?

0 Kudos
Annique2021
Level 4
Topicstarter

Yes, komt er aan Bert. Foto's gemaakt, moet alleen nog even de waardes er uit halen. Dan plaats ik alles in 1x 😉

Annique2021
Level 4
Topicstarter

2,4 en 5 hebben dezelfde naam heb ik gezien:

 

Verder heb ik deze gegevens uit de modem kunnen halen? Bij upstream wordt er niks getoond in beeld ?

Screenshot_20210730-223635_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20210730-223655_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20210730-224902_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20210730-225130_Samsung Internet.jpg

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik zie wel wat vreemde dingen in je log.

Ik zie helemaal geen waarden in je upstream blad.

 

Kun je die nog eens opzoeken en hier plaatsen, daar zouden minstens 4 kanalen moeten staan.

0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid

Ook mist het netwerklog van vandaag.

Het log van 30-7-2021 geeft de melding TRO69 exit. Een teken dat de configuratie tussen modem en CMTS verbroken was en later werd hersteld. (TRO69 start) Daarom ben ik benieuwd of het log van vandaag nog dergelijke meldingen laat zien.

Het volledig ontbreken van de upstream wijst ook in de richting van een brakke verbinding in het retoursignaal over het coaxsegment waarop TS is aangesloten.

Wellicht is een meting door een moderator de meest voor de hand liggende optie @Bert ?

KBX458
Oud Community-lid

@Annique2021 kan je hier nog de netwerkhistorie plaatsen van 31-7-2021 en vandaag? En mochten de upstream kanalen zichtbaar zijn geworden, dan die ook graag.

Er is lichte ruis aanwezig, mogelijk de veroorzaker van de ondervonden  problemen.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Bedankt voor jouw vermelding @KBX458

Dit gaat inderdaad verre van goed in het signaal naar het modem toe, @Annique2021 . Ik heb om die reden ook weer een monteursafspraak ingepland voor dinsdag 03-08 tussen 12.00 en 18.00. Hierin heb ik duidelijk vermeld wat er mis gaan en het kan dan ook niet anders dat het nu opgelost wordt. 

Mocht de afspraak niet gelegen komen, kun je deze verplaatsen in Mijn Ziggo.

Laat je weten hoe het gegaan is? 

0 Kudos
Annique2021
Level 4
Topicstarter

@Jiri dat zou super zijn!  Is het nog nodig dat ik andere foto's/ bestanden upload hier? Of is het zo voldoende. Zou enorm fijn zijn als het opgelost wordt want dit is idd niks waard zo.. 

Dinsdag zijn wij thuis, dus dat komt goed uit.

 

Bedankt!

0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid

Meer bestanden/foto's zijn nu niet nodig. Een update op dinsdag, nadat de monteur een goed werkende dienst heeft achtergelaten, wordt uiteraard wel op prijs gesteld.😉

Annique2021
Level 4
Topicstarter

Top, dat ga ik zeker doen en hier laten weten 😉

Annique2021
Level 4
Topicstarter

De monteur van Ziggo is geweest.

Hij heeft in ieder geval een splitter terug geplaatst ( welke monteur eerder had verwijderd) en het internet van een versterker gehaald. (Was ook aanpassing van eerdere monteur) 

Verder alles doorgemeten en meterkast in de straat bekeken. 

We hebben afgesproken te bekijken of het probleem nu opgelost is of dat het toch nog aanwezig is. Over een aantal dagen hebben we daarover telefonisch contact.

Fingers crossed!

KBX458
Oud Community-lid

Dan wachten we het resultaat van het aankomende telefonisch overleg af.

Ben benieuwd.🙂

Annique2021
Level 4
Topicstarter

2x telefonisch contact gehad, monteur zou langskomen  maar we hebben hem nog niet gezien. Hopelijk komt hij morgen langs. Het probleem is er nog steeds en ben er nu wel aardig klaar mee 😞  

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Annique2021 Had je een afspraak met een monteur voor vandaag staan?

0 Kudos
Annique2021
Level 4
Topicstarter

Hij had wel aangegeven vandaag langs te komen, maar wellicht is er wat tussen gekomen. We hebben zeker nog wel wat geduld maar zou zo fijn zijn als het probleem verholpen wordt  😉  

0 Kudos
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Hi @Annique2021

Vervelend dat je de monteur niet hebt gezien! Aan de hand van je adresgegevens kan ik voor 13 augustus geen ingeplande afspraak met een Ziggo monteur vinden. Ik durf dus niet te zeggen wat er mis is gegaan. Heb je misschien direct telefonisch contact met de monteur gehad? 

 

Het oplossen van het probleem staat natuurlijk voorop! Als je wil kan ik een nieuwe afspraak voor je inplannen.

Annique2021
Level 4
Topicstarter

Hi @Folkert , klopt, nav het laatste bezoek het telefoonnummer  van de monteur gehad. 

 

Uiteraard wil ik een monteursbezoek ingepland hebben  maar liever dat het probleem verholpen wordt. Elke keer een andere monteur is niet wat. 

Kan je dezelfde monteur nog eens plannen voor ons?

 

Groet,

Annique 

0 Kudos
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Hi Annique, bedankt voor je snelle reactie.

 

Ik ben zo vrij geweest om voor komende maandag een nieuwe afspraak in te plannen. Via e-mail ontvang je de afspraak details. Mocht het moment niet uitkomen, gebruik dan de link in de e-mail om de afspraak te verzetten.

Het is voor ons niet mogelijk om te kiezen wie van de monteurs bij je op bezoek gaat. Dit hangt vaak af van beschikbaarheid, routes en andere afspraken. Vaak rijden monteurs in dezelfde regio en de kans is groot dat je maandag opnieuw dezelfde monteur ontvangt. Maar dat is natuurlijk geen garantie. 

 

Mocht je na maandag nog problemen ervaren, laat het weten. Dan kijken we samen even naar een andere oplossing.