Vraag
Reacties
Oplossing
Annique2021
Level 4

Wifi valt regelmatig kort weg

Goedemorgen,

Een vraag, hopelijk heeft iemand een oplossing of idee 😉

Maart hebben wij een nieuwe meterkast gekregen, met alle aansluitingen nieuw. 

Toen problemen met internetsignaal, we gebruiken alleen wifi.

Na heel wat bezoekjes van monteurs, etc een nieuwe modem gekregen. Helemaal top!

In de eerste week na monteurs bezoek is de wifi 3x 1 minuut weggevallen, alleen het probleem lijkt zich weer uit te breiden.

Wifi valt nu meerdere keren dagelijks kort weg en soms in de avond minuut of 5... wat kan hiervan de oorzaak zijn? 

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groeten,

Annique 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing
27 Reacties 27
Annique2021
Level 4
Topicstarter

De monteur is vorige week maandag geweest, hij zou nog bellen om  te vragen hoe het gaat. Heeft alleen niet terug gebeld. Het probleem is helaas niet verholpen, om gek van te worden...

De eerste paar dagen is de wifi er 1x af geweest en nu loopt het weer enorm op helaas.... 

0 Kudos
Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @Annique2021 Wat super vervelend dat je ook na meerdere monteursbezoeken dezelfde problemen blijft ervaren! Ik zie ook terug dat het modem zichzelf wel erg vaak reset. Ik heb het de monteur laten weten aangezien hij je terug zou bellen, maar we moeten niet al onze hoop hier op vestigen. Ik ga er zelf ook even achteraan om te kijken of er nog andere mogelijkheden zijn, want qua signaal zie ik nog wel wat bijzonderheden. Mocht ik meer weten dan hoor je het gelijk van me 🙂 

0 Kudos
Annique2021
Level 4
Topicstarter

@Marijn- top, ik hoop echt snel op een oplossing! 

0 Kudos
Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@Annique2021 Dat hoop ik zeker ook! Ik had de vraag voor je uitgezet of we hier iets anders voor kunnen proberen, maar op dit moment is dat helaas nog niet het geval 😞

Wat ik hier zie is dat je te veel T3 en T4 errors hebt, deze zorgen er voor dat je modem zichzelf herstart. Deze errors worden veroorzaakt door signaalproblemen. Je signaalsterkte valt vaak net buiten de juiste waardes.

Ik laat nog één keer een netwerkmonteur naar de situatie kijken voor je, deze heb ik ook al mijn bevindingen doorgegeven. Ik hoop dat dit iets gaat opleveren, zo niet, gaan we gelijk weer actie ondernemen 😉 

De monteur staat ingepland voor maandag 30 augustus tussen 12:00 en 18:00, mocht dit niet uitkomen kan je altijd de afspraak verplaatsen via Mijn Ziggo.

0 Kudos
Annique2021
Level 4
Topicstarter

@Marijn- de monteur is geweest en heeft het probleem gevonden en opgelost. Het bleek aan de koppeling te liggen, welke voor het AOP zit en uit de grond komt. Hier heeft hij eea vervangen. We hebben dus vanaf maandag middag volledig internet signaal. Echt helemaal top!!

Het eerste monteurs bezoek hebben wij betaald, maar was dus eigenlijk niet nodig geweest. Over de 100 euro was dat wel. 

Kan Ziggo ons hierin nog iets tegemoet komen ? Dan zou ik helemaal tevreden zijn!

Alvssy bedankt voor al je hulp en die van de anderen!

Groeten,

Annique 

0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid

Goed om te lezen dat je internetprobleem is opgelost.

De financiële vraag heb ik voorgelegd aan het moderatieteam.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Annique2021,

Wat fijn om te lezen dat het eindelijk opgelost is! Dat werd ook hoogtijd natuurlijk. Logisch dat je ook graag wil dat we nog even naar de kosten kijken, zeker als het daarna nog zo'n gevolg heeft gekregen. Ik zie dat de kosten uit meerdere onderdelen zijn opgebouwd. Ik heb de kosten voor het 'reparatie aan kabels' (klantdomein) á €50,- vergoed, dit komt in mindering op de eerstvolgende factuur.

Annique2021
Level 4
Topicstarter

@Alex helemaal geweldig, wordt zeer gewaardeerd!!!