1
Vraag
2
Reacties
Sneeuwpoeper

Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Wifi valt regelmatig kort weg +- 30 seconden

 

Goedenavond, 

 

Wij ervaren al enige lange tijd (maanden) dat WiFi wegvalt. 

 

Met een gezin van 4 waarvan we een soort van mobiele brigade zijn.

Heb ik het idee dat het niet aan het signaal zelf ligt. 

 

Als we met z'n allen tegelijk filmpjes aan het kijken zijn, Via YouTube of aan het gamen zijn of iets anders aan het doen zijn want constant internet gebruikt. En het probleem doet zich voor valt bij iedereen allemaal tegelijk de WiFi weg. En na een seconden of 30-40 is bij iedereen de WiFi weer terug.

Dit is dus reden dat ik denk dat het niet aan het signaal of signaal sterkte ligt.

Tv kijken geen probleem, Netflixen ook geen probleem, gamen via kabel op de Ps5 ook geen probleem. Erg jammer van de WiFi want wij hebben bijna alles wireless in huis.

 

Hoop op een gouden tip.

 

Bedankt alvast

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Sneeuwpoeper
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Goedemorgen,

 

Zojuist rond half 9 de monteur geweest. Deze vriendelijke monteur zag het probleem gelijk. Hij zei er is inderdaad heel veel ruis aanwezig. Hij vertelde mij dat er in 2018 een monteur is geweest. Ik zei ja dat kan kloppen.

Ook vertelde hij dat bij de notitie stond dat de vorige monteur niet bij de meterkast die in de buurt staat kon komen i.v.m. werkzaamheden. Dus het probleem deed zich al voor sinds 2018.

 

Hij vertelde mij.. Ik loop even naar meterkast in de buurt en kijk even of dat je wel op het goede kanaal aangesloten staat.

Ongeveer 10 minuten later kwam hij terug en zei.. Volgens mij is die kast nooit open geweest hij zat muurvast en ik zat inderdaad op het verkeerde kanaal. Hij heeft het allemaal goed gezet en de ruis gemeten en volgens hem lagen deze exact binnen de lijnen van Ziggo. 

 

Wel vreemd dat de vorige monteur zei er is niks aan de hand en je hebt goede verbinding en goed bereik internet.

 

Had dan op z'n minst gezegd ik kan niet bij de meterkast komen je zult even een nieuwe afspraak moeten maken, zodra de werkzaamheden klaar zijn in de buurt.

 

En ja ik heb goed bereik in de woonkamer, omdat we allemaal relatief dichtbij de Connect box zitten.

 

In de tuin, slaapkamers en op zolder is het signaal erg zwak.

Volgens de monteur komt dat omdat we in een redelijk oud huis wonen met veel betonnen muren. Hij vertelde ook dat dit op te lossen is met WiFi boosters.

 

Even een paar nieuwe foto's van mijn downstream en upstream. 

Screenshot_20210626_103619.jpg

Screenshot_20210626_103638.jpg

Screenshot_20210626_103656.jpg

Graag hoor ik van jullie of dat deze waardes goed zijn. Ik meen zoals de monteur zei tot -5 en +5 is normaal hang me hier niet aan op ik kan het fout begrepen hebben. Volgens hem zat ik op ongeveer -11 gemiddeld dit was volgens de monteur niet goed. 

 

Bedankt zover voor het meedenken. 

En ik zie jullie berichten tegemoet.

Bekijk in context

Sneeuwpoeper
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Goedemiddag,

 

Gistermiddag nog even de Ziggo klantenservice gesproken. Verhaal uitgelegd en op basis van de problemen die ik ervaar sinds 2018 krijg ik 3 wifi boosters vanuit Ziggo.

Uiteraard wel in bruikleen maar dat is niet erg. Ze komen met een goede oplossing en proberen goed mee te denken. 

Naar alle waarschijnlijkheid ben ik straks helemaal probleemloos, en heb ik overal goede WiFi in huis.

 

Iedereen bedankt voor het meedenken. En bedankt voor jullie inzet 👍🏻

Bekijk in context

22 Reacties 22
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75562Posts
  • 5164Oplossingen
  • 22136Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Sneeuwpoeper
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Goedemorgen,

 

Onlangs contact gehad met ziggo.

Die konden een signaal storing zien. Ze hebben een splitter opgestuurd die komt vandaag binnen mocht het problemen zich voor blijven doen kom ik hierop terug.

 

Bedankt alvast voor het meedenken. 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedenavond @Sneeuwpoeper,

Welkom op de Community! Fijn dat hier al contact over is geweest en er een splitter is opgestuurd. Een instabiele verbinding is natuurlijk niet de bedoeling!

Mocht de wifi onverhoopt toch blijven wegvallen, dan lezen we dat graag!

Sneeuwpoeper
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Goedenavond,

 

Even een update:

 

De splitter met nieuwe coax kabel hebben helaas niks verholpen.

Hierbij zal ik de de foto's uploaden. 

 

Wacht jullie antwoord af.

 

Alvast bedankt.

Screenshot_20210622_232851.jpg

Screenshot_20210622_232947.jpg

Screenshot_20210622_233849.jpg

Sneeuwpoeper
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Overigens geeft mijn netwerk diagnose aan, dat het signaal van m'n wifi apparaten te zwak zijn. En dat ik dichter bij het modem moet gaan staan. Vreemd want ik zit 2 meter van het modem af. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9811Posts
  • 582Oplossingen
  • 2693Likes

er zit ruis op de downstream

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31519Posts
  • 2218Oplossingen
  • 15802Likes

Ruis op zowel downstream als upstream plus te zwak signaal.

Sneeuwpoeper
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Goedenavond,

 

Zojuist thuisgekomen van het werk en zal gelijk even de foto's posten.

IMG_20210623_182917.jpg

^^^ Deze heb ik gisteren ontvangen met een nieuwe coax kabel.

 

IMG_20210623_182932.jpg

^^^ Dit is de oude.

 

Nog even een update met informatie. Geen idee of het iets ermee te maken heeft. 

Mijn modem staat in het raam omdat dat de kortste afstand is ivm de 1.5m coax kabel. Ook in hetzelfde raampje/vensterbankje staat mijn wireless printer. 

Misschien dat dit storingen veroorzaakt? 

IMG_20210623_183803.jpg

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee.

 

Alvast bedankt voor het meedenken. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31519Posts
  • 2218Oplossingen
  • 15802Likes

Is er in de meterkast een groene kabel en/of coax-contactdoos te zien?

 

De POA-01-B en POA 01-UPC zijn overigens technisch identiek.

Sneeuwpoeper
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Bedankt voor het meedenken.

 

Ik heb een paar foto's gemaakt in de meterkast waarbij de groene kabel te volgen is.

IMG_20210623_221345.jpg

IMG_20210623_221355.jpg

IMG_20210623_221407.jpg

De foto's staan op volgorde als zijnde van onder binnenkomend 1 lijn omhoog verbindingsstuk en dan verder naar boven en daar verdwijnt de groene kabel weer. 

 

Hoop dat je hier iets aan hebt. 

Nogmaals bedankt voor het meedenken. 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31519Posts
  • 2218Oplossingen
  • 15802Likes

Het lijkt erop dat het AOP ooit in de meterkast heeft gezeten maar later verplaatst is naar de woonkamer.

 

De verlenging lijkt professioneel te zijn gedaan. Het zendvermogen van het modem is prima (de upstream wordt niet overmatig gedempt) maar de downstream is te zwak (teveel demping) en zowel in DS als US is veel ruis aanwezig. Of dat aan de verlenging ligt is vanaf hier lastig te zeggen.

 

Ik denk dat het verstandig is om een monteur te laten komen om te meten op zowel het AOP als de koppeling in de meterkast.

 

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan een monteursafspraak inplannen. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75562Posts
  • 5164Oplossingen
  • 22136Likes

Ik zie ook te veel T3's op kanaal 1 en 4.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, morgen langskomen in dit topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31519Posts
  • 2218Oplossingen
  • 15802Likes

@Bert Klopt, samen met de afwijkende frequenties zijn dat tekens van overmatige ruis.

Sneeuwpoeper
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Ik heb de nodige informatie in mijn profiel aangepast. Bedankt voor de tip.

 

We wachten even af. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4229Posts
  • 344Oplossingen
  • 1705Likes

@Sneeuwpoeper, dankje voor de update en toelichting. Een monteur lijkt me een prima plan. Ik ben je verplicht de voorwaarden door te geven, die vind je hier.

Heb je voorkeur voor een bepaalde dag- of dagdeel? Ik hoor het dan graag, dan gaan we aan de slag! 

Sneeuwpoeper
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Goedemiddag Jacob, 

 

Ik heb zojuist al een afspraak via mijn Ziggo gemaakt voor de zaterdag ochtend. Ook heb ik de link van deze topic in dat gesprek gedeeld en daarop gebaseerd is er een afspraak gemaakt. 

 

Ik zal jullie op de hoogte houden van de gedane werkzaamheden en/of het probleem verholpen is. 

 

Bedankt voor het meedenken zover. 

 

Sneeuwpoeper
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Goedemorgen,

 

Zojuist rond half 9 de monteur geweest. Deze vriendelijke monteur zag het probleem gelijk. Hij zei er is inderdaad heel veel ruis aanwezig. Hij vertelde mij dat er in 2018 een monteur is geweest. Ik zei ja dat kan kloppen.

Ook vertelde hij dat bij de notitie stond dat de vorige monteur niet bij de meterkast die in de buurt staat kon komen i.v.m. werkzaamheden. Dus het probleem deed zich al voor sinds 2018.

 

Hij vertelde mij.. Ik loop even naar meterkast in de buurt en kijk even of dat je wel op het goede kanaal aangesloten staat.

Ongeveer 10 minuten later kwam hij terug en zei.. Volgens mij is die kast nooit open geweest hij zat muurvast en ik zat inderdaad op het verkeerde kanaal. Hij heeft het allemaal goed gezet en de ruis gemeten en volgens hem lagen deze exact binnen de lijnen van Ziggo. 

 

Wel vreemd dat de vorige monteur zei er is niks aan de hand en je hebt goede verbinding en goed bereik internet.

 

Had dan op z'n minst gezegd ik kan niet bij de meterkast komen je zult even een nieuwe afspraak moeten maken, zodra de werkzaamheden klaar zijn in de buurt.

 

En ja ik heb goed bereik in de woonkamer, omdat we allemaal relatief dichtbij de Connect box zitten.

 

In de tuin, slaapkamers en op zolder is het signaal erg zwak.

Volgens de monteur komt dat omdat we in een redelijk oud huis wonen met veel betonnen muren. Hij vertelde ook dat dit op te lossen is met WiFi boosters.

 

Even een paar nieuwe foto's van mijn downstream en upstream. 

Screenshot_20210626_103619.jpg

Screenshot_20210626_103638.jpg

Screenshot_20210626_103656.jpg

Graag hoor ik van jullie of dat deze waardes goed zijn. Ik meen zoals de monteur zei tot -5 en +5 is normaal hang me hier niet aan op ik kan het fout begrepen hebben. Volgens hem zat ik op ongeveer -11 gemiddeld dit was volgens de monteur niet goed. 

 

Bedankt zover voor het meedenken. 

En ik zie jullie berichten tegemoet.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dat ziet er gezond uit.

Je kan de laatste tabellen vergelijken met die op de vorige bladzijde. Daar liep, zoals de monteur vertelde, het vermogen tot 11 dBmV en nu rond de 0. Zo dicht als mogelijk bij - of + 0 is ideaal.

De post RS errors zijn verdwenen.

In de tabel upstream zag je eerst honderd + T3 errors, nu slechts 1.

Sneeuwpoeper
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Klopt inderdaad. Deze vergelijking had ik ook al gemaakt met de eerste downstream en die van nu.

Ben geen specialist maar aan de hand van wat de monteur zei, en wat ik zie dacht ik oke dit moet wel beter zijn nu. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic