Vraag
Reacties
Oplossing
Sneeuwpoeper
Level 3

Wifi valt regelmatig kort weg +- 30 seconden

Goedenavond, 

Wij ervaren al enige lange tijd (maanden) dat WiFi wegvalt. 

Met een gezin van 4 waarvan we een soort van mobiele brigade zijn.

Heb ik het idee dat het niet aan het signaal zelf ligt. 

Als we met z'n allen tegelijk filmpjes aan het kijken zijn, Via YouTube of aan het gamen zijn of iets anders aan het doen zijn want constant internet gebruikt. En het probleem doet zich voor valt bij iedereen allemaal tegelijk de WiFi weg. En na een seconden of 30-40 is bij iedereen de WiFi weer terug.

Dit is dus reden dat ik denk dat het niet aan het signaal of signaal sterkte ligt.

Tv kijken geen probleem, Netflixen ook geen probleem, gamen via kabel op de Ps5 ook geen probleem. Erg jammer van de WiFi want wij hebben bijna alles wireless in huis.

Hoop op een gouden tip.

Bedankt alvast

0 Kudos
Oplossingen
22 Reacties 22
Meldingen
Aan Uit
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

wifi bereik vanuit een modem/router door het hele huis is in bijna geen een huis mogelijk dat heeft met uit uitzend sterkte te maken die volgens Europese wetgeving maar een bepaalde sterkte mag hebben

om overal in huis goed wifi berijk te hebben kun je wifi boosters (acces points) of wifi mesh gebruiken

repeater’s is niet aanbevolen 

Sneeuwpoeper
Level 3
Topicstarter

Goedemiddag,

Gistermiddag nog even de Ziggo klantenservice gesproken. Verhaal uitgelegd en op basis van de problemen die ik ervaar sinds 2018 krijg ik 3 wifi boosters vanuit Ziggo.

Uiteraard wel in bruikleen maar dat is niet erg. Ze komen met een goede oplossing en proberen goed mee te denken. 

Naar alle waarschijnlijkheid ben ik straks helemaal probleemloos, en heb ik overal goede WiFi in huis.

Iedereen bedankt voor het meedenken. En bedankt voor jullie inzet 👍🏻

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Fijn om te lezen dat het signaalprobleem opgelost is. Een onjuiste aansluiting op de multitap levert een te zwak of juist te sterk signaal op, het vermogen is nu inderdaad acceptabel. Met de set van drie AP's (TP-Link Deco M4) kun je tevens zorgen voor een stabiel en goed dekkend WiFi-netwerk.