1
Vraag
2
Reageer en help mee
Letty_MAPO

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wifi valt om de haverklap uit

Ik merk de laatste tijd dat als ik thuis (werk) om de haverklap de verbinding via de wifi wegvalt. Ik klik dan op het wereldbolletje onderin en probeer de verbinding (die automatisch zou moeten gaan) te herstellen. Ik krijg dan vaak in eerste instantie 'kan geen verbinding maken met dit netwerk' , maar als ik stug doorga met op de knop CONNECT te klikken dan lukt het uiteindelijk om weer verbinding te maken. Maar als ik ergens iets opzoek blijkt vervolgens de verbinding WEER verbroken te zijn. Erg irritant. Ik vraag me af of het kan zijn dat het modem dat ik heb verouderd is. Dat lees ik hier ook af en toe in de reacties. Ik weet niet precies hoe oud het modem is dat ik heb, maar wat is oud in dit verband?

28 Reacties 28
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74582Posts
  • 5106Oplossingen
  • 21663Likes

Oud is grofweg ouder dan 5 jaar.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

SRF

Level 10
  • 491Posts
  • 8Oplossingen
  • 130Likes

Algemeen; Ik heb hier ook regelmatig last van. Ik ben ook nog niet uit, indruk is dat het Zwakke Internet Verbinding is. 

Op bijlage is te zien wat het Systeem weergeeft. 

Ik doe regelmatig Speedtest. Die is soms slecht tot maximaal. Na morgen gaat de Snelheid omhoog van 100 naar 200 Mbit/s. 

Kan iemand hier wat mee doen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74582Posts
  • 5106Oplossingen
  • 21663Likes

@SRF Maak even een eigen topic over je probleem, dan blijft het hier overzichtelijk en plaats daar de volgende informatie:

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je woning binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Gio2903

Level 17
  • 3096Posts
  • 160Oplossingen
  • 2202Likes

@SRFje kunt het best zelf een topic maken. wel zie ik dat je een arris modem hebt, als je deze al een langere tijd hebt staan kan het zijn dat deze niet meer goed functioneert. ook is de hoofdaansluiting van belang

SRF

Level 10
  • 491Posts
  • 8Oplossingen
  • 130Likes

@Bert Ik ben zaken bijelkaar aan het zoeken. Echter, de up- en downstreamwaardes van mijn modem kan ik nog niet vinden. 

Ik heb Arris TG2492LG-ZG Modem. Waar moet ik dan kijken om die waarden te vinden. 

Ik gebruik Deco M4 voor WiFi, moet / kan ik daar ook up- en downstreamwaardes waarden van maken of is dat niet nodig.

MR_CHIP

Level 19
  • 11327Posts
  • 130Oplossingen
  • 3918Likes

MR_CHIP_0-1696251089354.png

zie voorbeeld

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74582Posts
  • 5106Oplossingen
  • 21663Likes
SRF

Level 10
  • 491Posts
  • 8Oplossingen
  • 130Likes

Algemeen; Ik heb op dit moment geen Uitval WiFi verbinding. Als dit weer voordat, zal ik topic starten hiervoor. 

Alvast bedankt voor Info. 

SRF

Level 10
  • 491Posts
  • 8Oplossingen
  • 130Likes

@Letty-MAPO zou mogelijk hier zaak spelen zoals omschreven in Topic "Gebruik van Splitter" spelen. 

Mogelijk kan je er wat mee doen. 

wewanl

Level 16
  • 2292Posts
  • 23Oplossingen
  • 848Likes

Je kan ook de nieuwe Wifi 6 pods proberen van Ziggo.

Deze zijn echt geweldig !! 

SRF

Level 10
  • 491Posts
  • 8Oplossingen
  • 130Likes

Het zou dan mooi zijn als je ze Gratis krijgt. 

Tijdje geleden hebben ook SmartWiFi pods gratis weggegeven. 

wewanl

Level 16
  • 2292Posts
  • 23Oplossingen
  • 848Likes

De eerste Wifi 6 pod is gratis toch?

MR_CHIP

Level 19
  • 11327Posts
  • 130Oplossingen
  • 3918Likes

sinds wanneer je moet die pods huren voor iets van 1.25 oid per stuk

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74582Posts
  • 5106Oplossingen
  • 21663Likes

@MR_CHIP  schreef:

sinds wanneer je moet die pods huren voor iets van 1.25 oid per stuk

@MR_CHIP Al sinds het moment dat ze voor het eerst uitkwamen.

Sneller Internet met Slimme Wifi-Versterkers | Ziggo

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74582Posts
  • 5106Oplossingen
  • 21663Likes

@wewanl  schreef:

De eerste Wifi 6 pod is gratis toch?

@wewanl Voor nieuwe klanten wel, vaste klanten krijgen later de mogelijkheid om ze te verkrijgen, hoe en wat, geen idee.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5112Posts
  • 479Oplossingen
  • 1612Likes

HI @Letty_MAPO 

Kun je de info delen die Bert eerder gevraagd heeft?

wewanl

Level 16
  • 2292Posts
  • 23Oplossingen
  • 848Likes

Ik zou het bezopen vinden als nieuwe klanten de eerste wifi 6 pod gratis krijgen en bestaande klanten daarvoor zouden moeten betalen, 

SRF

Level 10
  • 491Posts
  • 8Oplossingen
  • 130Likes

Als je bij Aanbiedingen kijkt, pakket, erin zie dan onderstaande. 

Mij lijkt dat je als bestaande Klant dan deze ook zou moeten ontvangen. Eventuele SmartWifi delen dan Retour met aanpassing Abonnements prijs. Want als door de tijd Technieken verbeteren moeten bestaande Klanten hier toch ook Profijt van hebben. We horen het graag. 

SRF_0-1696580490111.png

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74582Posts
  • 5106Oplossingen
  • 21663Likes

@wewanl @SRF Wil je daarover discussiëren, maak dan een nieuw topic en kaap niet een ander zijn topic, wat over heel iets anders gaat, dan blijft het hier overzichtelijk.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic