1
Vraag
2
Reageer en help mee
Letty_MAPO

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wifi valt om de haverklap uit

Ik merk de laatste tijd dat als ik thuis (werk) om de haverklap de verbinding via de wifi wegvalt. Ik klik dan op het wereldbolletje onderin en probeer de verbinding (die automatisch zou moeten gaan) te herstellen. Ik krijg dan vaak in eerste instantie 'kan geen verbinding maken met dit netwerk' , maar als ik stug doorga met op de knop CONNECT te klikken dan lukt het uiteindelijk om weer verbinding te maken. Maar als ik ergens iets opzoek blijkt vervolgens de verbinding WEER verbroken te zijn. Erg irritant. Ik vraag me af of het kan zijn dat het modem dat ik heb verouderd is. Dat lees ik hier ook af en toe in de reacties. Ik weet niet precies hoe oud het modem is dat ik heb, maar wat is oud in dit verband?

28 Reacties 28
SRF

Level 10
  • 490Posts
  • 8Oplossingen
  • 129Likes

@Bert Als we dit als Discussie ziet heb je gelijk.

Doch, het was alleen maar om aanvulling te geven op vernoemd probleem.

Als dit niet goed is kunnen we beter ons mond houden om te reageren. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74445Posts
  • 5094Oplossingen
  • 21618Likes

@SRF Het topic is Wifi valt om de haverklap uit met een verouderd modem.

wewanl

Level 16
  • 2289Posts
  • 23Oplossingen
  • 848Likes

Een van de oplossingen is dan toch Wifi 6 pods gebruiken en dan kom je vanzelf op wie krijgt ze gratis en wie niet.

Het 1 voor mij met het andere verbonden. Maar ik weet dat je het goed bedoelt hoor.

Mijn hoofd werkt gewoon anders 🙂 

Letty_MAPO
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik ben even weg geweest. Heb inmiddels modem uitgezet en weer opgestart en ik moet zeggen dat ik nu geen klachten meer heb. Dus mijn melding is niet meer actueel op dit moment. 

Pasi

Level 18
  • 9499Posts
  • 487Oplossingen
  • 5292Likes

Hallo,

Misschien is dit een ander zichtpunt : is het de wifi verbinding of de internet verbinding die wegvalt ? De wifi verbinding kan wel superb en mega ( 😉 ) snel zijn, maar als dat wifi station de data via de Ziggo Modem/Router niet kwijt kan, dan helpt die snelle wifi verbinding ook niets.

Nu is ( sinds ik de Ubee heb ) de internet verbinding heel stabiel, maar toen ik een ConnectBox had, viel de verbinding naar Ziggo wel eens weg en stopte de CB geheel met werken, waardoor ook de 4 poorts switch ( in de CB ) stopte. Met direct gevolg, dat alle apparaten in huis geen internet verbinding meer hadden en ook elkaar niet meer konden bereiken.

Aangezien de ZMR/CB ook de gateway is en deze soms spontaan niet meer bereikbaar is, zou dus ook de Ziggo verbinding het probleem kunnen zijn, zoals @Bert al aangeeft !

Met het onderstaande commando kan men meer informatie krijgen m.b.t. de wifi verbinding van uw desktop/laptop. In Windows, klikt u op de StartKnop, type "cmd" in en open het CMD/Dos venster. Type daarna in het zwarte CMD/Dos venster, het onderstaande commando in:

Netsh WLAN show interface

Zo kan u eenvoudig controleren of de computer een 2,4 of 5 GHz wifi verbinding heeft ( kanaal 1 t/m 13 = 2,4GHz, hoger is 5Ghz ), hoe snel de up/down wifi verbinding is en wat de signaalsterkte van het signaal is. M.b.v. cursor omhoog en [Enter], kan u het commando gemakkelijk herhalen.

Netsh WLAN show interface 3a.png

Staan deze gegevens er niet, dan hebt u inderdaad een wifi probleem, maar in alle ander gevallen, is wifi niet het probleem als u in de sytemtray een wereldbolletje ziet.

MR_CHIP

Level 19
  • 11269Posts
  • 130Oplossingen
  • 3911Likes

,stopte de CB geheel met werken, waardoor ook de 4 poorts switch ( in de CB ) stopte. Met direct gevolg, dat alle apparaten in huis geen internet verbinding meer hadden en ook elkaar niet meer konden bereiken.

dat is helaas bij alle modems zo ook bij de sagemcom als de verbinding met ziggo cmts wegvalt stopt de interne eRouter met werken reden te meer voor bridge mode met eigen router 

Pasi

Level 18
  • 9499Posts
  • 487Oplossingen
  • 5292Likes

@MR_CHIP  schreef:

....dat is helaas bij alle modems zo ook bij de sagemcom als de verbinding met ziggo cmts wegvalt stopt de interne eRouter met werken reden te meer voor bridge mode met eigen router 

Kijk, dat wist ik niet. Weer wat geleerd 👍.

Dat zal wel weer een punt zijn waar Ziggo heeft bezuinigd. Dat men op dat moment geen internet verbinding heeft, da's dan jammer, maar waarom moet het hele locale ( huis ) netwerk dan ook niet werken ?

Veel data staat op m'n netwerkschijf/HTPC en die is dus dan ook onbereikbaar 😠. Die switch kan best zonder internet blijven werken en zo gewoon alle 4 netwerkpoorten blijven koppelen, waardoor in huis wel alles bereikbaar blijft en ik bij mijn data kan en zelfs een filmpje ( via de HTPC ) kan kijken. Je moet toch wat als het internet uitvalt 😉 !

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74445Posts
  • 5094Oplossingen
  • 21618Likes

@wewanl  schreef:

Een van de oplossingen is dan toch Wifi 6 pods gebruiken en dan kom je vanzelf op wie krijgt ze gratis en wie niet.

Het 1 voor mij met het andere verbonden. Maar ik weet dat je het goed bedoelt hoor.

Mijn hoofd werkt gewoon anders 🙂 

@wewanl Je zult eerst moeten weten of er geen problemen zijn met het modem of de computer.

Je kunt beginnen met wifi6 pods neer te zetten, maar als het aan het modem of de computer ligt, dan is een wifi6 pod niet de oplossing.

De computer zal dan ook met wifi6 om moeten kunnen gaan, anders heeft een wifi6 pod ook geen zin.

Dus beginnen met wifi6 pods is zinloos en pas zinvol, als het modem en de computer in orde zijn en ze blijken te ver uit elkaar staan en als de computer om kan gaan met de wifi6 pod.

SRF

Level 10
  • 490Posts
  • 8Oplossingen
  • 129Likes

Ik kan meldden dat ik geen Uitval meer heb. Ook WiFi ontvangst, via uitgeschakelde WiFi op Modem en 3 maal Deco M4's, zeer goed, 205 van de 200. 

Dit na Snelheidverhoging en Nieuwe AOP en Nieuwe Splitter. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic