1
Vraag
2
Reacties
janseltonrijch

Stamgast
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Wifi valt nu al een paar weken weg.

Goedendag.
Mijn wifi valt nu al een paar weken weg , je kunt ze dan ook niet vinden . Zowel de 2,4 als de 5g . Alle lampjes knipperen dan . Ik heb de witte connectbox .
Zijn er ook meer mensen hier uit de buurt van Sliedrecht die hier last van hebben ? Kabels zijn goed . Lijkt erop dat het is begonnen toen analoog is verdwenen , maar wordt steeds erger.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
janseltonrijch
topicstarter
Stamgast
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Monteur is geweest . Heeft de aansluiting in de meterkast vervangen , was echt niet goed .Modem staat nu beneden en ik heb een wifi booster gehad . Alles doet het nu goed alleen mijn nieuwe laptop niet helemaal. Dus die moet ook nagekeken worden. Ik zet er nog even een screenshot bij van de laptop draadloos . Aan kabel gaat die over de 200 mbps nu 🙂

Bekijk in context

28 Reacties 28
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 19349Posts
  • 886Oplossingen
  • 5552Likes
Hoe ziet de aansluiting eruit, kan je foto's plaatsen van binnenkomst van de AOP.

Wat heb jezelf gedaan om het te voorkomen. Even modem 30 seconde van de stroom.

Kun je foto's van de Up/Downstream plaatsen.
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61537Posts
  • 4193Oplossingen
  • 15663Likes
Een AOP = een Abonnee Overname Punt = de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.

Upstream waarden en Downstream waarden zeggen veel over je signaal en er kunnen problemen mee opgespoord worden.

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212
janseltonrijch
topicstarter
Stamgast
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nieuw huis 5 jaar nu ,geen foto's van de kabels nog. Al gedaan uit gezet , stroom eraf ,en reset gedaan. Verbindingen verdeelt over 2,4 g en 5g en zelfs de gast wifi aan. bekabeld pc 43,7 , draadloos naast modem nu 44,6 en beneden 19,1 . En dat varieert dus nogal. En soms dus gewoon niks . Abbo voor Naam Internet Complete Downloadsnelheid 200 Mbit/s
Uploadsnelheid20 Mbit/s
janseltonrijch
topicstarter
Stamgast
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
nog even de laptop aan de kabel gelegen , en twee metingen gedaan. Dus dan is alles gedaan met het zelfde apparaat.
janseltonrijch
topicstarter
Stamgast
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61537Posts
  • 4193Oplossingen
  • 15663Likes
OK, de Ziggo speedtest is al een hele tijd niet goed om te testen als je IPv6 hebt op je modem.

Kun je deze eens proberen? http://www.dslreports.com/speedtest

Maar daar gaan de lampjes niet van knipperen, dat komt door een signaal probleem.

Kun je hier uit je modem je downstream en upstream dBmV waarden plaatsen met een screenshot?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212
janseltonrijch
topicstarter
Stamgast
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
janseltonrijch
topicstarter
Stamgast
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61537Posts
  • 4193Oplossingen
  • 15663Likes
***
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61537Posts
  • 4193Oplossingen
  • 15663Likes
OK, dat ziet er nog niet verkeerd uit.
Kun je ook de pagina hier plaatsen waar de Pre en Post errors opstaan en je log?
janseltonrijch
topicstarter
Stamgast
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
waar vindt ik die ?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3459Likes
Bij de Downstream waarden. Naar beneden Scrollen.
Ik zie te weinig downstream kanalen voor een 200/20 abo in het plaatje dat je al gaf. Liet je wel alles zien?

Het is goed mis met vooral je download speed, als die bekabeld is getest. Die zou 200 moeten zijn. Er zijn duidelijk problemen met de verbinding, die opgelost moeten worden.
Bekabeld testen moet eerst!
Testen van evt problemen met Wireless is een andere tak van sport, die pas zin heeft als je bekabelde speed in orde is.
Het plaatje van de test met:
http://www.dslreports.com/speedtest
laat een niet afgeronde test zien met een grillig snelheidsverloop. Da's niet zo best.
Liep de test vast? Dat is ook geen goed teken.
Blijf deze test gebruiken, want die is zeer betrouwbaar.
janseltonrijch
topicstarter
Stamgast
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
nee klopt was alleen het bovenste gedeelte
janseltonrijch
topicstarter
Stamgast
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
janseltonrijch
topicstarter
Stamgast
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
janseltonrijch
topicstarter
Stamgast
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
janseltonrijch
topicstarter
Stamgast
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
fouten
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61537Posts
  • 4193Oplossingen
  • 15663Likes
OK duidelijk beeld, dat is instraling van 4G mobiele telefoonzenders. janseltonrijch

Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters op de foto?

Als dit een oude eerste plaats is, dan wordt deze gratis vervangen door een Ziggo monteur en die kan dan ook direct zien of er nog meer problemen opgelost moeten worden.
janseltonrijch
topicstarter
Stamgast
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Was het zat , heb de router rechtstreeks aangesloten op de ingang . En nog haal ik de 100 mb niet ! Stuur de resultaten in volgende reactie .
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic