Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
janseltonrijch
Level 1

Wifi valt nu al een paar weken weg.

Goedendag.
Mijn wifi valt nu al een paar weken weg , je kunt ze dan ook niet vinden . Zowel de 2,4 als de 5g . Alle lampjes knipperen dan . Ik heb de witte connectbox .
Zijn er ook meer mensen hier uit de buurt van Sliedrecht die hier last van hebben ? Kabels zijn goed . Lijkt erop dat het is begonnen toen analoog is verdwenen , maar wordt steeds erger.
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
janseltonrijch
Level 1
Topicstarter
Monteur is geweest . Heeft de aansluiting in de meterkast vervangen , was echt niet goed .Modem staat nu beneden en ik heb een wifi booster gehad . Alles doet het nu goed alleen mijn nieuwe laptop niet helemaal. Dus die moet ook nagekeken worden. Ik zet er nog even een screenshot bij van de laptop draadloos . Aan kabel gaat die over de 200 mbps nu 🙂

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
28 Reacties 28
Meldingen
Aan Uit
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Hoe ziet de aansluiting eruit, kan je foto's plaatsen van binnenkomst van de AOP.

Wat heb jezelf gedaan om het te voorkomen. Even modem 30 seconde van de stroom.

Kun je foto's van de Up/Downstream plaatsen.
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Een AOP = een Abonnee Overname Punt = de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.

Upstream waarden en Downstream waarden zeggen veel over je signaal en er kunnen problemen mee opgespoord worden.

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212
janseltonrijch
Level 1
Topicstarter
Nieuw huis 5 jaar nu ,geen foto's van de kabels nog. Al gedaan uit gezet , stroom eraf ,en reset gedaan. Verbindingen verdeelt over 2,4 g en 5g en zelfs de gast wifi aan. bekabeld pc 43,7 , draadloos naast modem nu 44,6 en beneden 19,1 . En dat varieert dus nogal. En soms dus gewoon niks . Abbo voor Naam Internet Complete Downloadsnelheid 200 Mbit/s
Uploadsnelheid20 Mbit/s
0 Kudos
janseltonrijch
Level 1
Topicstarter
nog even de laptop aan de kabel gelegen , en twee metingen gedaan. Dus dan is alles gedaan met het zelfde apparaat.
0 Kudos
janseltonrijch
Level 1
Topicstarter
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
OK, de Ziggo speedtest is al een hele tijd niet goed om te testen als je IPv6 hebt op je modem.

Kun je deze eens proberen? http://www.dslreports.com/speedtest

Maar daar gaan de lampjes niet van knipperen, dat komt door een signaal probleem.

Kun je hier uit je modem je downstream en upstream dBmV waarden plaatsen met een screenshot?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212
0 Kudos
janseltonrijch
Level 1
Topicstarter
0 Kudos
janseltonrijch
Level 1
Topicstarter
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
OK, dat ziet er nog niet verkeerd uit.
Kun je ook de pagina hier plaatsen waar de Pre en Post errors opstaan en je log?
0 Kudos
janseltonrijch
Level 1
Topicstarter
waar vindt ik die ?
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Bij de Downstream waarden. Naar beneden Scrollen.
Ik zie te weinig downstream kanalen voor een 200/20 abo in het plaatje dat je al gaf. Liet je wel alles zien?

Het is goed mis met vooral je download speed, als die bekabeld is getest. Die zou 200 moeten zijn. Er zijn duidelijk problemen met de verbinding, die opgelost moeten worden.
Bekabeld testen moet eerst!
Testen van evt problemen met Wireless is een andere tak van sport, die pas zin heeft als je bekabelde speed in orde is.
Het plaatje van de test met:
http://www.dslreports.com/speedtest
laat een niet afgeronde test zien met een grillig snelheidsverloop. Da's niet zo best.
Liep de test vast? Dat is ook geen goed teken.
Blijf deze test gebruiken, want die is zeer betrouwbaar.
janseltonrijch
Level 1
Topicstarter
nee klopt was alleen het bovenste gedeelte
0 Kudos
janseltonrijch
Level 1
Topicstarter
0 Kudos
janseltonrijch
Level 1
Topicstarter
0 Kudos
janseltonrijch
Level 1
Topicstarter
0 Kudos
janseltonrijch
Level 1
Topicstarter
fouten
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
OK duidelijk beeld, dat is instraling van 4G mobiele telefoonzenders. janseltonrijch

Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters op de foto?

Als dit een oude eerste plaats is, dan wordt deze gratis vervangen door een Ziggo monteur en die kan dan ook direct zien of er nog meer problemen opgelost moeten worden.
0 Kudos
janseltonrijch
Level 1
Topicstarter
Was het zat , heb de router rechtstreeks aangesloten op de ingang . En nog haal ik de 100 mb niet ! Stuur de resultaten in volgende reactie .
0 Kudos