1
Vraag
2
Reacties
GJVAARTJES

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi valt meerdere keren per dag weg.

Hi,

 

Ik verblijf een tijdje bij mijn schoonouders en merk dat regelmatig de wifi onbereikbaar is, dit gebeurt meerder keren op een dag. na het opnieuw aanzetten van de wifi op bv mijn Mac gaat het opeens weer. Ook klaagden de oudjes dat Netflix zo nu en dan gewoon ophoudt op hun smart tv met module cl (geen idee hoe dat werkt)

 

Ik heb dus eergisteren een DECO x20 booster aangeschaft omdat we geen goed bereik om het huis hadden en had gehoopt het probleem van het weg vallen van de wifi wel verholpen zou zijn, nou is mijn wifi bereik top maar hebben we nog steeds dat wifi zo nu en dan weg is.

 

we hebben hier nog een oude ppc technicolor modem.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hai @GJVAARTJES! Welkom op de Ziggo Community! 

Heel erg balen dat je schoonouders deze problemen ervaren. Wel lief dat je contact voor ze opneemt om dit op te lossen. Ik heb, zoals @Bert aangaf het modem, coaxkabel en splitter vervangen. Deze worden allemaal zo snel mogelijk geleverd 🙂 Kun je ons dan laten weten hoe het werkt?

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

"Ook klaagden de oudjes dat Netflix zo nu en dan gewoon ophoudt op hun smart tv met module cl (geen idee hoe dat werkt)"

 

Netflix gaat niet via de CI+, dat is alleen de decodering van live TV kijken, dus zal daar ook met regelmaat de internetverbinding wegvallen.

 

Op zoek naar de oorzaak: Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

GJVAARTJES
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Thanks @Bert 

 

Hierbij:Screen Shot 2022-02-02 at 10.16.51.pngScreen Shot 2022-02-02 at 10.16.31.pngIMG_3922.jpgIMG_3923.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

OK duidelijk, alles is aan vervanging toe.

In ieder geval de splitter, de eerste korte kabel naar je modem en je modem.

Of er nog meer moet gebeuren kan een Ziggo moderator beoordelen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hai @GJVAARTJES! Welkom op de Ziggo Community! 

Heel erg balen dat je schoonouders deze problemen ervaren. Wel lief dat je contact voor ze opneemt om dit op te lossen. Ik heb, zoals @Bert aangaf het modem, coaxkabel en splitter vervangen. Deze worden allemaal zo snel mogelijk geleverd 🙂 Kun je ons dan laten weten hoe het werkt?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic