1
Vraag
2
Reageer en help mee
Harmenvb

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Wifi valt meerdere keren per dag weg

Sinds een paar weken valt onze Wifi meerdere keren per dag weg/uit. Het signaal is dan even helemaal weg voor alle apparaten. Na een paar minuten komt het signaal weer terug. Wanneer we een snelheid test doen is deze super. Ook de verbinding (wanneer deze actief is) is prima.

De huidige setup hebben we al meer dan een jaar niet aangepast. Na 10/11 maanden het prima gedaan hebben zijn de problemen ontstaan. 

We hebben een Connect Box die we nu ongeveer 2,5 jaar gebruiken:
 

Conform standaard specificaties : DOCSIS 3.0
Hardware versie : 10
Software versie : 9.1.1912.304

 

We hebben we al gedaan:

  • Connect Box opnieuw opgestart
  • Connect Box terug gezet naar de fabrieksinstellingen 
  • Connect Box instellingen geoptimaliseerd 2,4 en 5ghz los
  • Mogelijke stoorzenders uitsluiten

 

Het lijkt erop dat de Connect Box zichzelf niet geheel reset maar alleen de wifi. Is de Connect Box aan vervanging toe?

Bij de netwerk historie zie ik wel deze meldingen:
 

04/01/2021 10:09:4 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 10:09:4 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:59:23 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:59:22 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:51:10 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:51:9 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:50:17 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:50:16 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:44:32 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:44:31 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:44:24 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:44:24 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:28:37 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:28:36 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:28:9 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:28:9 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:27:13 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:27:12 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:26:54 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:26:53 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23 Reacties 23
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zou je wat foto's kunnen maken van je AOP (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

Bijvoorbeeld splitter, kabels, modem, signaal versterker.

Zit vaak in de meterkast.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

Kun je de up en downstream waarden van je modem hier posten?

 

 Instructies:

 https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van... 

Harmenvb
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes


De groene coaxkabel komt bij ons uit de vloer in de woonkamer (oud huis). 

Downstream:
 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 354000000 8.6 38 256 qam 23
2 178000000 5.9 37 256 qam 1
3 194000000 6 37 256 qam 3
4 202000000 5.9 37 256 qam 4
5 210000000 6.3 37 256 qam 5
6 226000000 6 37 256 qam 7
7 234000000 6.8 38 256 qam 8
8 242000000 6.3 37 256 qam 9
9 250000000 7.5 37 256 qam 10
10 258000000 6.6 37 256 qam 11
11 266000000 7.9 37 256 qam 12
12 274000000 7.9 38 256 qam 13
13 282000000 8.8 38 256 qam 14
14 290000000 8.3 38 256 qam 15
15 298000000 9 38 256 qam 16
16 306000000 8 38 256 qam 17
17 314000000 9.5 38 256 qam 18
18 322000000 8.4 38 256 qam 19
19 330000000 10 38 256 qam 20
20 338000000 9.3 38 256 qam 21
21 346000000 9.9 38 256 qam 22
22 362000000 8.5 38 256 qam 24

 

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 38.6 14137 624
2 Locked 37.6 88998 828
3 Locked 37.3 605292 1034
4 Locked 37.3 11475477 7276
5 Locked 37.6 9401258 25364
6 Locked 37.6 79318 187
7 Locked 38.6 104823 499
8 Locked 37.3 108135 474
9 Locked 37.6 109955 710
10 Locked 37.6 18103 697
11 Locked 37.6 118035 2851
12 Locked 38.6 107911 24918
13 Locked 38.6 119557 9762
14 Locked 38.6 111273 1634
15 Locked 38.6 88703 977
16 Locked 38.6 23576 853
17 Locked 38.9 41799 586
18 Locked 38.6 84207 1229
19 Locked 38.6 82870 1096
20 Locked 38.9 84540 798
21 Locked 38.9 12732 498
22 Locked 38.6 22981 650

 

Upstream
 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 36000000 42.8 5120 64 qam 3
2 58800000 43.5 5120 64 qam 4
3 44500000 43 5120 64 qam 2
4 52000000 43.5 5120 64 qam 1


 

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 1 0
4 ATDMA 0 0 1 0
Harmenvb
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Toevoeging; de kabel op de foto gaat direct naar de Connect Box. 

Harmenvb
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Tom. heb je genoeg informatie om hier over te kunnen zeggen?

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Ik zie enorm veel ruis op je downstream kanalen.

Ik zie een hoofdaansluiting die onvoldoende afscherming bied tegen invloeden van buitenaf.

 

Het lijkt me verstandig om een monteursafspraak in te plannen om de hoofdaansluiting kostenloos te laten vervangen.

 

Je kunt dit zelf regelen door contact op te nemen  met Ziggo.

 

Je kunt ook wachten tot een Ziggo moderator langskomt in dit topic.

Mocht je het via een Ziggo moderator willen regelen dan geef dat hier maar aan dan zal ik een Super Expert vragen om een seintje aan ze te geven.

Zorg dan ook dat je postcode en huisnummer in je profiel staat zodat ze je gegevens erbij kunnen pakken:

https://community.ziggo.nl/settings/profile 

Harmenvb
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Tom. helder! Ik regelen het graag via een Ziggo moderator.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Geregeld!

Ik verwacht dat er vandaag of morgen iemand in dit topic langskomt?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @Harmenvb,

Daar was ik al 😉 Ook welkom op de Community!
Vervelend dat de wifi meerdere keren per dag wegvalt.
Dat wil je natuurlijk niet.

Fijn dat je daarom samen met @Tom. een goede analyse hebt gedaan.
Een monteur die het AOP komt vervangen lijkt mij ook een logische vervolgstap.

De afspraak heb ik daarom voor komende vrijdag tussen 0800-1300 uur gemaakt.
Als dat onverhoopt niet schikt, dan kun je deze afspraak eenvoudig via Mijn Ziggo wijzigen.

Laat je weten hoe de verbinding is nadat de monteur is geweest?
 

Harmenvb
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Erik P Ziggo super! Dank hiervoor. Ik zal later nog een update geven.

Harmenvb
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hi @Erik P Ziggo @Tom. ,

Vanmorgen in de Ziggo monteur langs geweest. Bij ons bleek alles direct op de groene kabel aangesloten te zijn die normaal eindigt bij de voorkeur. Er is een verloop op gezet en een nieuwe aansluiten. 

De verbinding qua stabiliteit nog niet goed kunnen testen. De speedtest was goed. 

In de log zie ik alleen nog steeds een paar timeouts. Kunnen jullie hier iets over zeggen?

Netwerk historie

 

Tijd Prioriteit Omschrijving
08/01/2021 11:08:5 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/01/2021 11:08:4 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/01/2021 10:42:25 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/01/2021 10:42:24 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/01/2021 10:38:39 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/01/2021 10:38:39 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/01/2021 10:38:27 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/01/2021 10:38:26 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/01/2021 10:38:25 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/01/2021 10:38:24 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/01/2021 10:38:15 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/01/2021 10:38:14 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/01/2021 10:38:13 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/01/2021 10:38:12 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/01/2021 10:38:2 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/01/2021 10:38:1 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/01/2021 10:37:51 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/01/2021 10:37:50 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/01/2021 10:37:39 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/01/2021 10:37:38 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-



DOWNSTREAM
 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 354000000 8.5 37 256 qam 23
2 178000000 5.9 37 256 qam 1
3 194000000 6.1 37 256 qam 3
4 202000000 5.9 37 256 qam 4
5 210000000 6.1 37 256 qam 5
6 226000000 5.8 36 256 qam 7
7 234000000 6.4 37 256 qam 8
8 242000000 6.5 37 256 qam 9
9 250000000 7.5 37 256 qam 10
10 258000000 7 37 256 qam 11
11 266000000 7.9 37 256 qam 12
12 274000000 7.5 38 256 qam 13
13 282000000 8.5 37 256 qam 14
14 290000000 8 38 256 qam 15
15 298000000 9 38 256 qam 16
16 306000000 8.5 37 256 qam 17
17 314000000 9.4 37 256 qam 18
18 322000000 8.9 38 256 qam 19
19 330000000 9.5 38 256 qam 20
20 338000000 9 37 256 qam 21
21 346000000 9.4 38 256 qam 22
22 362000000 8.3 38 256 qam 24


 

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 37.6 737 64
2 Locked 37.6 5180 76
3 Locked 37.3 6912 98
4 Locked 37.3 107968 842
5 Locked 37.3 110003 1784
6 Locked 36.6 4668 43
7 Locked 37.3 5716 65
8 Locked 37.6 6059 138
9 Locked 37.6 6002 135
10 Locked 37.3 1372 75
11 Locked 37.6 6196 350
12 Locked 38.6 4817 2050
13 Locked 37.6 5472 1351
14 Locked 38.6 6173 222
15 Locked 38.6 5501 124
16 Locked 37.6 1912 100
17 Locked 37.6 2957 104
18 Locked 38.6 5069 137
19 Locked 38.6 4989 142
20 Locked 37.6 5042 118
21 Locked 38.6 710 81
22 Locked 38.6 1533 93

 

 

UPSTREAM
 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 36000000 42.5 5120 64 qam 3
2 58800000 43.3 5120 64 qam 4
3 44500000 43 5120 64 qam 2
4 52000000 43.5 5120 64 qam 1


 

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 1 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 0 0

4

ATDMA 0 0 0 0

 

 

 

 

 

Harmenvb
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Tom. @Erik P Ziggo het probleem lijkt helaas niet verholpen. De wifi is vandaag al weer een paar keer weg gevallen. 

Harmenvb
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Tom. @Erik P Ziggo Ik heb de Connect Box gisteren nog een keer helemaal los gekoppeld en herstart. Helaas blijft de timeout terug komen. 

Harmenvb
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Tom. @Erik P Ziggo excuus voor de spam maar hebben jullie tijd om hier nog naar te kijken. Het is erg vervelend om op een werkdag meerdere keren uit een call weg te vallen. Niet echt werkbaar op deze manier. 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zou je de aanpassingen die de monteur heeft gedaan in beeld willen brengen?

 

 

Harmenvb
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Tom. de monteur gaf een dat de kabel waarop we de aansluiting hadden zitten daarvoor niet gebruikt mocht worden. Wat hij heeft gedaan;

  • Oude aansluiting verwijdert 
  • Verloop op dikke kabel gemaakt (zie foto)
  • Waardes gemeten op de kabel (die waren goed)
  • Er een nieuwe aansluiting op gezet
  • Kabel van router direct in de nieuwe aansluiting gedaan

De monteur heeft verder niet meer gekeken naar de waardes van de router. Toen hij het kastje had gemonteerd gaf hij aan dat alles nu goed zou moeten zijn. 

 

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Heeft hij de hoofdaansluiting niet tegen de muur gemonteerd?

 

Harmenvb
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Tom. nee, die keuze liet hij aan ons. Het maakt volgens hem niks uit. Zo konden we hem makkelijker in de kast verwerken.

 

Harmenvb
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Tom. ik heb gisteren naar je opmerking de hoofdaansluiting semi-vast tegen de muur aan gemaakt. In zie in de logs dat in de upstream er geen timeouts meer zijn. In de historie helaas nog wel.

Historie: 

 

Tijd Prioriteit Omschrijving
13/01/2021 08:17:28 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/01/2021 08:17:27 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/01/2021 08:17:16 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/01/2021 08:17:16 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/01/2021 08:16:36 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/01/2021 08:16:36 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/01/2021 08:16:29 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/01/2021 08:16:29 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/01/2021 08:16:10 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/01/2021 08:16:9 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/01/2021 08:15:22 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/01/2021 08:15:21 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/01/2021 08:09:9 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/01/2021 08:09:9 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/01/2021 08:08:34 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/01/2021 08:08:33 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/01/2021 08:08:10 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/01/2021 08:08:9 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/01/2021 08:07:45 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/01/2021 08:07:45 Let op!

Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

 

Upstream

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 36000000 42.5 5120 64 qam 3
2 58800000 43.5 5120 64 qam 4
3 44500000 43 5120 64 qam 2
4 52000000 43.5 5120 64 qam 1

 

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 0 0
4 ATDMA 0 0 0 0

 

Downstream

 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 354000000 9 38 256 qam 23
2 178000000 6.3 37 256 qam 1
3 194000000 6.5 37 256 qam 3
4 202000000 6.3 37 256 qam 4
5 210000000 6.6 37 256 qam 5
6 226000000 6.1 36 256 qam 7
7 234000000 6.8 37 256 qam 8
8 242000000 6.9 37 256 qam 9
9 250000000 7.9 37 256 qam 10
10 258000000 7.4 37 256 qam 11
11 266000000 8.3 37 256 qam 12
12 274000000 7.9 38 256 qam 13
13 282000000 8.9 38 256 qam 14
14 290000000 8.4 38 256 qam 15
15 298000000 9.5 38 256 qam 16
16 306000000 9 37 256 qam 17
17 314000000 9.8 38 256 qam 18
18 322000000 9.3 38 256 qam 19
19 330000000 9.9 38 256 qam 20
20 338000000 9.5 37 256 qam 21
21 346000000 9.8 38 256 qam 22
22 362000000 8.6 38 256 qam 24

 

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 38.6 3739 119
2 Locked 37.3 15130 242
3 Locked 37.6 25715 302
4 Locked 37.6 986058 2202
5 Locked 37.3 658650 4755
6 Locked 36.6 12573 99
7 Locked 37.3 16121 181
8 Locked 37.6 16679 162
9 Locked 37.6 16018 207
10 Locked 37.6 2877 151
11 Locked 37.3 17352 824
12 Locked 38.6 15700 4985
13 Locked 38.6 17293 2907
14 Locked 38.6 16806 414
15 Locked 38.6 14224 275
16 Locked 37.6 5275 243
17 Locked 38.6 6323 126
18 Locked 38.6 13952 262
19 Locked 38.6 13950 275
20 Locked 37.3 12611 223
21 Locked 38.6 2344 117
22 Locked 38.6 5162 182
Harmenvb
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Tom. @Erik P Ziggo de Connect Box blijft een timeout geven. Ik ben wanhopig opzoek naar een oplossing. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic