1
Vraag
2
Reacties
Natascha50er

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Wifi valt meerdere keren per dag weg

Hallo, sinds enkele maanden hebben wij problemen met onze wifi. Hij valt steeds weg. Dit gebeurt op alle apparaten, meerdere keren per dag, zowel bedraad als draadloos. We hebben alle stappen die beschreven zijn op de website van Ziggo uitgevoerd. Bij zelf-metingen van de wifi sterkte komt het naast de modem onder de 10. Enige oplossing momenteel is continu alles uitschakelen om daarna weer wifi te krijgen. Echter met 2 middelbare scholieren die veel op computer moeten doen, en thuiswerkende ouders is dit een groot probleem geworden. Onze modem/Router is een Cisco EPC3928. Volgend de medewerker van de Ziggo store in Utrecht is deze verouderd en zouden we een nieuwe moeten aanvragen. Klantenservice is echter telefonisch onbereikbaar/ wachttijden meer dan 30 minuten is niet te doen. Wie heeft er een idee of oplossing voor ons ? Is er nog iets anders mogelijk ? Hoor het graag mvg Natascha

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Natascha50er
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Een goedendag, 

Afgelopen week hebben wij onze nieuwe modem geinstalleerd. Een paar dagen later kwamen de coax kabel en de splitter binnen, die ook geinstalleerd. Het resultaat is zeer goed ; sindsdien probleemloze wifi in het hele huis. Zeer blij mee.

Enig feedback wat ik nog wel wil geven ; wij zijn al ruim 25 jaar klant bij Ziggo.  Het zou wel een nette service zijn geweest als wij, vanuit Ziggo zelf, al veel eerder erop waren geattendeerd dat onze modem stevig verouderd was en toe aan vervanging. En ook de enorm slechte bereikbaarheid van de klantenservice, daar zouden jullie echt iets aan moeten doen. Het is dat wij dit “achterdeurtje", de community, vonden. Dat je via de community in contact komt met iemand die zaken voor je gaat bestellen en dergelijke staat nergens vermeld dus was voor ons een gelukstreffer.

In ieder geval, onze issues zijn nu opgelost, en vooral veel dank aan @Tom. voor de snelle reacties en duidelijke uitleg. Mvg Natascha

Bekijk in context

19 Reacties 19
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Laten we eerst eens kijken naar de binneninstalatie en modem waardes.

Wellicht is er meer aan de hand als een verouderd modem:

 

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

 Instructies:

 https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van... 

 

Natascha50er
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo 
Tom , bijgaand de fotos (hoop ik). mvg Natascha

Natascha50er
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

nog 1

Natascha50er
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dit zijn de laatste, hoop dat dit is wat je bedoelde Tom !

mvg Natascha

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Ik raad je aan om het volgende te doen:

 

Schaf deze splitter aan:

POA-03-IEC splitter

Je huidige opdruksplitter voldoet niet.

Als je de nieuwe splitter binnen hebt kun je de oude splitter eraf halen door de splitter naar links te draaien en dan naar je toe te trekken.

 

Vraag kostenloos het volgende aan:

Nieuw modem

Nieuwe modemkabel.

 

Aanbevolen:

Ik raad je aan om het witte kapje van de witte kabel te vervangen.

Dit kapje bied geen afscherming tegen storende signalen.

(Aan beide kanten van de kabel vervangen)

Technetix connectoren

(Deze connectoren zijn heel eenvoudig aan te brengen als je geen ervaring in kabels monteren hebt)

 

Je kunt het modem en de modem kabel kostenloos aanvragen door contact op te nemen met Ziggo.

 

Je kunt ook wachten op een Ziggo moderator:

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 dagen langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Natascha50er
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Tom, dank voor je adviezen. Graag heb ik ook nog de input van de Ziggo moderator. Ik wil graag hulp om de modem en kabel te bestellen ( geen doorkomen aan bij klantenservice. En ik wil heel graag een afspraak voor een servicemonteur aan huis maken die alles kan checken en installeren voor ons. Wij kunnen het niet zelf. mvg Natascha.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Graag gedaan!

Er komt vanzelf een moderator langs om je verder te helpen?

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5737Posts
  • 596Oplossingen
  • 3327Likes

Hey @Natascha50er en welkom op onze Community! 

Wat rot om te lezen dat je wifiverbinding je behoorlijk in de steek laat de laatste tijd. Zo te zien heb je alle adviezen al gekregen van @Tom. heel fijn! Ik stuur je een nieuwe coax kabel, splitter en ook een vervangend modem toe. Laat je ons weten hoe het gaat als je dit hebt aangesloten? Ik verwacht dat je verbinding dan een hele hoop verbeterd. We horen het graag! 

Natascha50er
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Mariska,

Ondertussen hebben wij afgelopen dinsdag de nieuwe modem ontvangen.

Echter nog geen coaxkabel en geen splitter.

Kun je zorgen dat we die alsnog zo snel mogelijk ontvangen ?

mvg Natascha

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zolang het modem nog niet aangesloten is word de bestelling van andere materialen ‘on hold’ gezet.

Heb je het modem al geïnstalleerd?

Dan zal waarschijnlijk tussen dinsdag en donderdag de kabel en splitter geleverd worden.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @Natascha50er!

 

Inmiddels zijn we enkele dagen verder en als het goed is heb je zowel een nieuw modem ontvangen als een vervangende splitter en coaxkabel. Is alles gelukt met het installeren en aansluiten van de nieuwe apparatuur en materialen? En hoe staat het er nu voor met je verbinding? We zijn erg benieuwd 

Natascha50er
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Een goedendag, 

Afgelopen week hebben wij onze nieuwe modem geinstalleerd. Een paar dagen later kwamen de coax kabel en de splitter binnen, die ook geinstalleerd. Het resultaat is zeer goed ; sindsdien probleemloze wifi in het hele huis. Zeer blij mee.

Enig feedback wat ik nog wel wil geven ; wij zijn al ruim 25 jaar klant bij Ziggo.  Het zou wel een nette service zijn geweest als wij, vanuit Ziggo zelf, al veel eerder erop waren geattendeerd dat onze modem stevig verouderd was en toe aan vervanging. En ook de enorm slechte bereikbaarheid van de klantenservice, daar zouden jullie echt iets aan moeten doen. Het is dat wij dit “achterdeurtje", de community, vonden. Dat je via de community in contact komt met iemand die zaken voor je gaat bestellen en dergelijke staat nergens vermeld dus was voor ons een gelukstreffer.

In ieder geval, onze issues zijn nu opgelost, en vooral veel dank aan @Tom. voor de snelle reacties en duidelijke uitleg. Mvg Natascha

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Graag gedaan Natascha!

Leuk om te horen dat je zo blij bent met mijn hulp.

 

Ik heb nog wat modem tips:

Login op je modem: http://192.168.178.1 

Vul je modem wachtwoord in dat op jou modem kaartje staat.

(Zit in je modem geschoven)

Voorbeeld:

Haal je modem 1 minuut van stroom.

Binnen 10 minuten word het 5ghz netwerk zichtbaar.

Verbind alle 5ghz geschikte apparaten met het 5ghz netwerk.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Nog bedankt voor je terugkoppeling @Natascha50er en erg fijn om te lezen dat alles nu prima functioneert. Met betrekking tot je feedback snap ik dat de bereikbaarheid van onze klantenservice beter kan. Het is de laatste tijd erg druk op nagenoeg al onze kanalen (ook hier) en helaas lopen we daardoor wat achter de feiten aan. Daar heb je gelijk in, mijn excuses!

Met betrekking tot het verouderde modem en de problemen: wij weten pas dat er problemen spelen zodra jij bij ons in de lucht komt en aangeeft dat er problemen zijn. We gaan niet proactief modems omruilen zonder daarover contact te hebben gehad,  want daarmee bestaat de kans dat we vervangende modems gaan opsturen naar klanten waarbij het nog wél goed werkt i.c.m. een wat ouder modem. Dat zorgt voor administratieve rompslomp wat niet nodig is en waar onze klanten mogelijk niet op zitten te wachten, want we hoeven natuurlijk niet iets te repareren wat niet stuk is.. 

Hoe dan ook, ik ben blij dat alles nu goed bij je werkt. Als je in de toekomst onverhoopt weer eens problemen ervaart mag je ons hier altijd raadplegen. @Tom., ik en andere forumleden of moderatoren helpen je graag verder! 

noemeenswat

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ben blij direct het juiste topic te hebben gevonden, want wij kampen ook met wegvallen van de wifi. Ongeveer 3x per uur en gedurende de dag. Dit is een raadsel en nogal teleurstellend en ergerniswekkend, vooral omdat wij dit jaar van analoog naar digi zijn overgestapt. Aan de nieuwe modem zal het dan wel niet liggen (wij hadden zo'n zwarte modem zoals op de foto's van Natascha).

Ik zou ook graag een nieuwe splitter en coax kabel willen ontvangen. Deze optie heb ik niet of over het hoofd gezien bij de bestelling van het nieuwe pakket.

Alvast dank voor de hulp,

 

Ivo

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5737Posts
  • 596Oplossingen
  • 3327Likes

Hey @noemeenswat en welkom terug op de Community!

De reden waarom je hier bent is alleen minder, als je wifi verbinding vaak uitvalt dan kan ik mij voorstellen dat je graag wilt dat dit opgelost word. Het beste kun je een eigen topic openen en daar ook foto's delen van je hoofdaansluiting zodat we met je mee kunnen kijken. Ik stuur je in elk geval alvast een ‘EHBO’ kabel en splitter pakketje toe, blijft het probleem bestaan dan zien we je eigen topic wel verschijnen! 

noemeenswat

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankjewel, Mariska

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@noemeenswat Laat je weten wat je bevindingen zijn nadat je de nieuwe aansluitmaterialen die mijn collega @Mariska Ziggo  heeft toegestuurd hebt aangesloten?
Alvast een fijn weekend! 
Groeten,

Paul 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Mariska , even off-topic: Ik heb zomaar een topic gepakt want ik kan je geen berichten meer sturen via PM merkte ik, en dat zal zijn redenen hebben, maar ik wil je toch nog even bedanken voor alles. 

Ik wens je alle goeds toe! 
PS: Ketamine infuus al gehad. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic