Vraag
Reacties
Harmenvb
Level 1

Wifi valt meerdere keren per dag weg

Sinds een paar weken valt onze Wifi meerdere keren per dag weg/uit. Het signaal is dan even helemaal weg voor alle apparaten. Na een paar minuten komt het signaal weer terug. Wanneer we een snelheid test doen is deze super. Ook de verbinding (wanneer deze actief is) is prima.

De huidige setup hebben we al meer dan een jaar niet aangepast. Na 10/11 maanden het prima gedaan hebben zijn de problemen ontstaan. 

We hebben een Connect Box die we nu ongeveer 2,5 jaar gebruiken:
 

Conform standaard specificaties : DOCSIS 3.0
Hardware versie : 10
Software versie : 9.1.1912.304

 

We hebben we al gedaan:

  • Connect Box opnieuw opgestart
  • Connect Box terug gezet naar de fabrieksinstellingen 
  • Connect Box instellingen geoptimaliseerd 2,4 en 5ghz los
  • Mogelijke stoorzenders uitsluiten

 

Het lijkt erop dat de Connect Box zichzelf niet geheel reset maar alleen de wifi. Is de Connect Box aan vervanging toe?

Bij de netwerk historie zie ik wel deze meldingen:
 

04/01/2021 10:09:4 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 10:09:4 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:59:23 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:59:22 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:51:10 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:51:9 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:50:17 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:50:16 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:44:32 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:44:31 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:44:24 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:44:24 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:28:37 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:28:36 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:28:9 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:28:9 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:27:13 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:27:12 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:26:54 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/01/2021 09:26:53 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:92:a1:83;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
23 Reacties 23
KBX458
Oud Community-lid

Er is nog steeds ruis aanwezig op de downstream. Ook de MDD meldingen getuigen van een hiaat in het coaxsegment. Een netwerkmonteur lijkt me hier de aangewezen persoon om e.e.a. nader onder de loep te nemen @Erik P Ziggo .

Mariska
Community Developer
Community Developer

Helemaal mee eens @KBX458

@Harmenvb de monteur staat ingepland voor maandag 25 januari en hij komt langs tussen 12:00 en 18:00 uur. Komt dit niet uit dan kun je de afspraak wijzigen via je Mijn Ziggo account onder de tab Gegevens → Mijn monteursafspraken. Houdt ons via deze weg maar op de hoogte hoe het hierna gaat!

Harmenvb
Level 1
Topicstarter

@Mariska Ziggo super! 

Ik zal een update geven zodra hij is langsgeweest.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Harmenvb Top! We wachten jouw terugkoppeling dan even af. 
Alvast een fijn weekend!
Groeten,

Paul 

0 Kudos