1
Vraag
2
Reacties
BjornF

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wifi valt dagelijks een paar keer weg

Beste lezer,

 

Al een tijdje merk ik dat Wifi af en toe wegvalt voor 20-30 seconden en dan weer terug is. Vooral met het thuiswerken en Teams calls is dit vervelend, de connectie gaat verloren en binnen 20-30 seconden is de connectie weer hersteld. Tijdens die 20-30 seconden is het internet ook weg.

 

Om dit aan te pakken heb ik al een modem reset en dergelijke uitgevoerd en heb ik een paar weken terug wifi boosters (TP-link) van ziggo besteld en aangesloten. Toen heb ik er een week lang geen last van gehad (of geluk gehad dat ik niet in een call zat terwijl de verbinding wegviel). Maar de afgelopen 2 weken weer dagelijks een aantal keer.

 

Ik zal zoveel mogelijk info in deze post delen zodat iemand mij hopelijk op weg kan helpen naar een oplossing.

 

* In de bijlage een aantal foto's van de aansluiting, modem en wifi booster(s)

* Het modem is een Cisco EPC3928 (uit 2014 gok ik)

* Hieronder de downstream waarden:

Downstream Channels  
   
  
Channel 1:
Channel ID:1
Downstream Frequency:602000000 Hz
Modulation:256 QAM
Power Level:-4.4 dBmV
Signal to Noise Ratio:40.0 dB
MER:39.9 dB
Correctable FEC:8 codewords
Uncorrectable FEC:0 codewords
Microreflections:28 dBc
Channel 2:
Channel ID:2
Downstream Frequency:610000000 Hz
Modulation:256 QAM
Power Level:-4.4 dBmV
Signal to Noise Ratio:39.9 dB
MER:39.9 dB
Correctable FEC:2 codewords
Uncorrectable FEC:0 codewords
Microreflections:25 dBc
Channel 3:
Channel ID:3
Downstream Frequency:618000000 Hz
Modulation:256 QAM
Power Level:-4.4 dBmV
Signal to Noise Ratio:39.9 dB
MER:39.9 dB
Correctable FEC:6 codewords
Uncorrectable FEC:0 codewords
Microreflections:26 dBc
Channel 4:
Channel ID:4
Downstream Frequency:626000000 Hz
Modulation:256 QAM
Power Level:-4.1 dBmV
Signal to Noise Ratio:39.9 dB
MER:39.9 dB
Correctable FEC:6 codewords
Uncorrectable FEC:0 codewords
Microreflections:26 dBc
Channel 5:
Channel ID:5
Downstream Frequency:634000000 Hz
Modulation:256 QAM
Power Level:-4.4 dBmV
Signal to Noise Ratio:39.9 dB
MER:39.9 dB
Correctable FEC:3 codewords
Uncorrectable FEC:0 codewords
Microreflections:25 dBc
Channel 6:
Channel ID:6
Downstream Frequency:642000000 Hz
Modulation:256 QAM
Power Level:-4.4 dBmV
Signal to Noise Ratio:39.4 dB
MER:39.4 dB
Correctable FEC:9 codewords
Uncorrectable FEC:0 codewords
Microreflections:26 dBc
Channel 7:
Channel ID:7
Downstream Frequency:650000000 Hz
Modulation:256 QAM
Power Level:-4.2 dBmV
Signal to Noise Ratio:39.4 dB
MER:39.5 dB
Correctable FEC:10 codewords
Uncorrectable FEC:0 codewords
Microreflections:37 dBc
Channel 8:
Channel ID:8
Downstream Frequency:658000000 Hz
Modulation:256 QAM
Power Level:-3.9 dBmV
Signal to Noise Ratio:39.9 dB
MER:39.8 dB
Correctable FEC:4 codewords
Uncorrectable FEC:0 codewords
Microreflections:36 dBc

* Downstream waarde tussen -8 en 11 zou goed moeten zijn met ongeveer -4

* Hieronder de upstream waarden:

Upstream Channels  
   
  
Channel1:
Channel ID:3
Upstream Frequency:44500000 Hz
Modulation:64 QAM
Bit Rate:30720 kBits/sec
Power Level:41.8 dBmV
Channel2:
Channel ID:1
Upstream Frequency:58800000 Hz
Modulation:64 QAM
Bit Rate:30720 kBits/sec
Power Level:41.8 dBmV
Channel3:
Channel ID:2
Upstream Frequency:52000000 Hz
Modulation:64 QAM
Bit Rate:30720 kBits/sec
Power Level:41.8 dBmV
Channel4:
Channel ID:4
Upstream Frequency:36000000 Hz
Modulation:64 QAM
Bit Rate:30720 kBits/sec
Power Level:41.8 dBmV

* Upstream waarden <51 zou goed moeten zijn met 41,8

* Hieronder de statistics (1 timeout)

Statistics   
  
T3Timeouts:0 timeouts
T4Timeouts:1 timeouts

* Bekabeld internet werkt goed

* Via de ziggo wifi assistant app heb ik gekeken naar de kwaliteit van Wifi en alle plekken waar de boosters staan krijgen 'super snel' als kwalificatie

 

Zie ik iets over het hoofd? Zou iemand even kunnen kijken naar de informatie en mij tips kunnen geven? Of als er nog meer informatie nodig is hoor ik het graag.

 

Alvast bedankt, Bjorn

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Je signaal is vrij zwak, de splitter op de wandcontactdoos is niet meer hedendaags en zal gratis vervangen worden door Ziggo, een Ziggo moderator kan een nieuwe splitter opsturen met een nieuwe passende kabel naar je modem.

Wat er verder nog moet gebeuren kan een Ziggo moderator beter overzien.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemiddag @BjornF en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat de verbinding met grote regelmaat wegvalt! In een tijd waarin we veel thuiswerken en afhankelijk zijn van een goed werkende verbinding is dit verre van handig. Het is daarom goed dat je via dit topic even aan de bel trekt. Zo te zien heeft expert @Bert al de binnenhuisinstallatie met je nagelopen. Wat hij aangeeft klopt, zowel het aansluitpunt als het modem zijn verouderd en aan vervanging toe. Daarnaast zie ik ook enige ruis op het signaal als ik het modem uitlees. Het lijkt mij verstandig dat er een monteur langskomt de kosteloos een nieuw aansluitpunt (AOP) en modem komt plaatsen. Ik heb een afspraak met een monteur ingepland op dinsdag 8 februari 2022 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Neem van te voren goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden wij het voor iedereen veilig. 

Laat je onder dit topic weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Je signaal is vrij zwak, de splitter op de wandcontactdoos is niet meer hedendaags en zal gratis vervangen worden door Ziggo, een Ziggo moderator kan een nieuwe splitter opsturen met een nieuwe passende kabel naar je modem.

Wat er verder nog moet gebeuren kan een Ziggo moderator beter overzien.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

BjornF
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank Bert, dan wacht ik even af!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemiddag @BjornF en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat de verbinding met grote regelmaat wegvalt! In een tijd waarin we veel thuiswerken en afhankelijk zijn van een goed werkende verbinding is dit verre van handig. Het is daarom goed dat je via dit topic even aan de bel trekt. Zo te zien heeft expert @Bert al de binnenhuisinstallatie met je nagelopen. Wat hij aangeeft klopt, zowel het aansluitpunt als het modem zijn verouderd en aan vervanging toe. Daarnaast zie ik ook enige ruis op het signaal als ik het modem uitlees. Het lijkt mij verstandig dat er een monteur langskomt de kosteloos een nieuw aansluitpunt (AOP) en modem komt plaatsen. Ik heb een afspraak met een monteur ingepland op dinsdag 8 februari 2022 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Neem van te voren goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden wij het voor iedereen veilig. 

Laat je onder dit topic weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

BjornF
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Paul, 

 

De monteur is vandaag langs geweest en heeft alles doorgemeten en vervangen wat niet goed meer was aan het aansluitpunt en bekabeling (daar was ook zichtbaar dat het signaal (veel) zwakker was). Daarnaast heb ik nu de netwerkkabel die naar boven gaat in de tp-link wifi booster (boven) aangesloten en vanuit daar een kabel naar de pc. Tot zover werkt het goed, overal goede verbinding en nog geen uitval gezien. Ik houd het in de gaten. Dank voor de reactie en het vervangen van de onderdelen!

 

p.s. Het was niet nodig om de modem te vervangen, de waarden zagen er allemaal goed uit, daar zat het probleem niet iig. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@BjornF Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Super om te lezen dat de verbinding weer goed werkt sinds het monteursbezoek. Laten we anders de komende dagen nog even de vinger aan de pols houden en kijken hoe het gaat. Laat dan met een kleine week weten wat je bevindingen zijn. Dan kunnen we bepalen of dit topic als opgelost beschouwd kan worden, of dat er nog een vervolgactie nodig is. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemorgen @BjornF We zijn heel erg benieuwd wat je bevindingen zijn van de weken na het monteursbezoek. Werkt alles naar volle tevredenheid of kunnen wij je misschien nog verder helpen?

BjornF
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Paul, tot nu toe werkt het goed, geen wegvallende wifi meer, vervanging van een aantal onderdelen werkt goed. Kleine nieuwe uitdaging om de Chromecast weer werkend te krijgen, dat schijnt lastig te zijn wanneer er wifi boosters tussen zitten. Maar de verbinding lijkt nu stabiel, dan voor de assistentie!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@BjornF Super dat alles inmiddels naar tevredenheid werk en dat je nu zonder problemen gebruik kunt maken van o.a. de wifi. 😉 Laat maar weten of het gelukt is met het aansluiten v.d. Chromecast. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic