gjvenrooij

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wifi vaalt vaak weg (Cisco)

Alle dagen valt mijn wifi weg. [voornamelijk sávonds]  Ressetten helpt niet. Heb een Cisco modempje, wat volgens mij dus niet goed is. Onderhand wordt ik het beu. En het moment om mijn abonnement op te zeggen komt dichtbij😝

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @gjvenrooij en welkom op onze Community! 

Wat fijn dat tobiastheebe al met je mee heeft gekeken en je heeft voorzien van advies 😄 Aan mij om de laatste stap te zetten, ik heb de monteur voor je ingepland en hij komt komende vrijdag langs tussen 08.00 en 13.00 uur. Je krijgt nog een bevestiging per mail. Komt deze dag/tijd niet uit dan kun je de afspraak makkelijk verplaatsen via je Mijn Ziggo account onder het kopje Gegevens -> Mijn monteursafspraken. We horen heel graag van je wat je ervaring is nadat de monteur langs is geweest. 

Houdt alsjeblieft rekening met onderstaand tijdens het bezoek. 
 

  • De deur naar de tuin/balkon dient opengezet te worden indien er in de woonkamer wordt gewerkt
  • Ventileer alsjeblieft in elke andere ruimte waar de monteur werkt
  • Draag een mondkapje als je in dezelfde ruimte bent als de monteur
  • Houdt 1,5 meter afstand tot de monteur
  • De monteur mag het enige bezoek zijn op het moment van de afspraak naast jouw eigen huishouden

Bekijk in context

4 Reacties 4
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Waarschijnlijk gebruik je een EPC3925 of EPC3928AD, beide type modems zijn inmiddels toe aan vervanging.

 

De coaxinstallatie is mogelijk ook (gedeeltelijk) aan een upgrade toe:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer), splitter(s), versterker (indien aanwezig) en bekabeling?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

gjvenrooij
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Channel 1:
Channel ID: 11
Downstream Frequency: 682000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: -0.8 dBmV
Signal to Noise Ratio: 42.5 dB
MER: 42.3 dB
Correctable FEC: 1848 codewords
Uncorrectable FEC: 836 codewords
Microreflections: 36 dBc
Channel 2:
Channel ID: 9
Downstream Frequency: 666000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: -1.0 dBmV
Signal to Noise Ratio: 43.2 dB
MER: 43.2 dB
Correctable FEC: 2213 codewords
Uncorrectable FEC: 292 codewords
Microreflections: 39 dBc
Channel 3:
Channel ID: 10
Downstream Frequency: 674000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: -0.9 dBmV
Signal to Noise Ratio: 42.7 dB
MER: 42.8 dB
Correctable FEC: 2164 codewords
Uncorrectable FEC: 459 codewords
Microreflections: 42 dBc
Channel 4:
Channel ID: 12
Downstream Frequency: 690000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: -0.5 dBmV
Signal to Noise Ratio: 43.2 dB
MER: 43.2 dB
Correctable FEC: 1891 codewords
Uncorrectable FEC: 788 codewords
Microreflections: 38 dBc
Channel 5:
Channel ID: 13
Downstream Frequency: 698000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: -0.3 dBmV
Signal to Noise Ratio: 43.2 dB
MER: 43.2 dB
Correctable FEC: 1974 codewords
Uncorrectable FEC: 273 codewords
Microreflections: 41 dBc
Channel 6:
Channel ID: 14
Downstream Frequency: 706000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: -0.1 dBmV
Signal to Noise Ratio: 43.6 dB
MER: 43.3 dB
Correctable FEC: 1841 codewords
Uncorrectable FEC: 117 codewords
Microreflections: 41 dBc
Channel 7:
Channel ID: 15
Downstream Frequency: 714000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: -0.1 dBmV
Signal to Noise Ratio: 43.2 dB
MER: 43.2 dB
Correctable FEC: 1850 codewords
Uncorrectable FEC: 109 codewords
Microreflections: 38 dBc
Channel 8:
Channel ID: 16
Downstream Frequency: 722000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: -0.2 dBmV
Signal to Noise Ratio: 43.2 dB
MER: 43.2 dB
Correctable FEC: 1890 codewords
Uncorrectable FEC: 187 codewords
Microreflections: 39 dBc
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De volledige installatie is verouderd. Naast het modem dienen tevens het AOP en beide splitters vervangen te worden. Ik adviseer je om een monteursafspraak te maken met Ziggo.

 

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan dit voor je regelen. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @gjvenrooij en welkom op onze Community! 

Wat fijn dat tobiastheebe al met je mee heeft gekeken en je heeft voorzien van advies 😄 Aan mij om de laatste stap te zetten, ik heb de monteur voor je ingepland en hij komt komende vrijdag langs tussen 08.00 en 13.00 uur. Je krijgt nog een bevestiging per mail. Komt deze dag/tijd niet uit dan kun je de afspraak makkelijk verplaatsen via je Mijn Ziggo account onder het kopje Gegevens -> Mijn monteursafspraken. We horen heel graag van je wat je ervaring is nadat de monteur langs is geweest. 

Houdt alsjeblieft rekening met onderstaand tijdens het bezoek. 
 

  • De deur naar de tuin/balkon dient opengezet te worden indien er in de woonkamer wordt gewerkt
  • Ventileer alsjeblieft in elke andere ruimte waar de monteur werkt
  • Draag een mondkapje als je in dezelfde ruimte bent als de monteur
  • Houdt 1,5 meter afstand tot de monteur
  • De monteur mag het enige bezoek zijn op het moment van de afspraak naast jouw eigen huishouden

Uitgelicht topic