1
Vraag
2
Reacties
Nick8900

Level 5
  • 81Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Wifi uitzetten op horizon box XL

Ik kan de 2,4 Ghz wifi niet uitzetten op de horizon box XL. 

Weet iemand wat deze melding inhoudt?  

Zie afbeelding 

25 Reacties 25
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34880Posts
  • 2569Oplossingen
  • 17538Likes

Ik ben deze foutmelding nog niet eerder tegengekomen.

Is de PC via ethernet of Wi-Fi met de Mediabox XL verbonden? Indien via Wi-Fi, dan lukt het via ethernet mogelijk wel om de 2,4 GHz-radio uit te schakelen.

Nick8900
Topicstarter
Level 5
  • 81Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Ja gewoon ethernet momenteel,  beide wifi en ethernet geprobeerd. 

5ghz kan ik gewoon uitzetten,  de 2,4 wil maar niet lukken.  Ik druk op opslaan en krijg vervolgens de melding in de rode letters, geen idee wat het betekent. Nadat ik op opslaan druk staat er vervolgens wel "uitgeschakeld"

Maar zodra ik refresh staat ie weer op ingeschakeld,  ik zie de SSDI ook gewoon nog in mn wifi lijst staan.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34880Posts
  • 2569Oplossingen
  • 17538Likes

Destijds heb ik ook wat problemen gehad om de radio's uit te schakelen op de Mediabox XL. In mijn geval lukte het juist niet om de 5 GHz-radio uit te schakelen, dus ik had de instellingen zo aangepast (kanaalnummer maximaal, kanaalbreedte minimaal) dat de MBXL zo ver mogelijk uit de buurt bleef van mijn eigen AP. Ik weet niet meer precies hoe ik dit destijds heb opgelost (is 2-3 jaar geleden), maar ik heb er later nooit meer problemen mee gehad, de radio's zijn altijd netjes uitgeschakeld gebleven, ook na de grote software-upgrade van vorig jaar.

Je kunt de fabrieksinstellingen terugzetten (ook via de webinterface, denk via 'Systeem') en het daarna nogmaals proberen.

Nick8900
Topicstarter
Level 5
  • 81Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Bedankt voor je reactie!

Ja ook al gedaan naar fabrieksinstellingen.

Ik heb verder geen ideeën neer haha.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34880Posts
  • 2569Oplossingen
  • 17538Likes

Had je dit vanuit de TV-interface of webinterface gedaan?

Nick8900
Topicstarter
Level 5
  • 81Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Vanuit de gwlogin.net,  in de horizonbox XL dus.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34880Posts
  • 2569Oplossingen
  • 17538Likes

Je kunt enkele instellingen van de 2,4 GHz-radio wijzigen (bijvoorbeeld kanaal en kanaalbreedte), de radio inschakelen en vervolgens weer uitschakelen. Misschien heeft dat effect.

Nick8900
Topicstarter
Level 5
  • 81Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Ga ik zo eens proberen,  hartelijk dank 

MR_CHIP

Level 19
  • 12973Posts
  • 139Oplossingen
  • 4330Likes

volgens mij kon alleen een ziggo medewerker de radio echt uitschakelen in de horizonbox

MR_CHIP

Level 19
  • 12973Posts
  • 139Oplossingen
  • 4330Likes

ik verbaas me echter dat mensen deze setup nog kunnen gebruiken tenzij de mediabox nog de oude software draait 

volgens mij was het niet meer mogelijk in de nieuwe software om de horizonbox als modem/switch in te zetten

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34880Posts
  • 2569Oplossingen
  • 17538Likes

Hier is het zonder ingreep van Ziggo gelukt, maar weet dus niet meer exact hoe. Ik weet alleen dat het op een bepaald moment niet lukte om de 5 GHz-radio uit te schakelen en een aantal maanden later wel, dit was nog met de oude Horizon-software.

Met de nieuwe software zijn de router en switch nog steeds operationeel (geen internetverbinding) en het modem wordt nog steeds voor het interactieve gedeelte gebruikt van de decoder.

Nick8900
Topicstarter
Level 5
  • 81Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Helaas ook al met twee Ziggo medewerkers bezig geweest, na 40 minuten nog niet gelukt

MR_CHIP

Level 19
  • 12973Posts
  • 139Oplossingen
  • 4330Likes

is het geen optie om dan een connectbox te nemen of desnoods een ubee modem zonder ingebouwde wifi

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34880Posts
  • 2569Oplossingen
  • 17538Likes

Met een losse modemrouter kan dit probleem nog steeds spelen, dit staat verder los van elkaar. Zoals ik hierboven aangaf blijven router, switch en AP operationeel ondanks dat ze geen functie meer hebben wanneer een losse modemrouter gebruikt wordt.

Nick8900
Topicstarter
Level 5
  • 81Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Ik heb de connectbox in Bridgemode met daaraan een TP-link router,  ik wil de wifi van de mediabox XL uit hebben omdat t kan interferen met mn eigen wifi signaal.

Ik heb mn laptop verbonden met de mediabox puur om de wifi uit te zetten. 

MR_CHIP

Level 19
  • 12973Posts
  • 139Oplossingen
  • 4330Likes

ah  sorry dan had ik het verkeerd begrepen

kan je eens wat fotos maken van de interface misschien kan ik nog ik mijn geheugen graven ik heb voor het laatste met de horizon gewerkt voor 2016 dus al wel tijdje geleden

en dan ook het tabblad geavanceerd

Karel.

Level 16
  • 2374Posts
  • 291Oplossingen
  • 1634Likes

Je kan proberen het modem gedeelte van je mediabox eerst in het menu SYSTEEM naar de fabrieksinstellingen terug te zetten. Het Modem terugzetten naar fabrieksinstelling heeft geen invloed op TV gedeelte. TV en modem gedeelte zijn van elkaar gescheiden.

Na de reset:

Zorg ervoor dat de mediabox niet verbonden is met je eigen LAN. Dus alleen laptop bedraad aangesloten op de mediabox.

Daarna inloggen met nu de standaard user/wachtwoord admin/admin op http://gwlogin.net of (in mijn geval) http://192.168.192.1

Je wifi SSID krijgen nu de fabrieks namen beginnend met HZN…

Probeer dan bij menu DRAADLOOS 2,4GHZ Radio en 5GHz Radio de wifi basis instellingen op uitgeschakeld te zetten.

Je kan daarna in het menu SYSTEEM eventueel het inlog wachtwoord instellen naar een gewenst wachtwoord. 

Wachtwoord niet vergeten , alleen Ziggo kan dan nog het modem naar de fabrieksinstellingen terug zetten.

Nick8900
Topicstarter
Level 5
  • 81Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Dankjewel Karel,

Fabrieksinstellingen al meerdere keren geprobeerd.  Helaas. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34880Posts
  • 2569Oplossingen
  • 17538Likes

Had je al geprobeerd wat ik hier voorstelde?