1
Vraag
2
Reacties
L.Everhardus

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi uitzetten (Cisco modem)

Ik heb de Deco Tp link M4 geïnstalleerd en nu moest ik de WiFi van mijn modem (de Cisco epc 3928) uitzetten. Ik heb geprobeerd in te loggen in het modem, maar dat lukt niet, ook niet na het modem meerdere keren gereset te hebben. In het verleden heb ik het standaard wachtwoord gewijzigd. Enige tijd later is het wachtwoord vanuit Ziggo (vermoedelijk tijdens werkzaamheden) weer teruggezet naar het standaard wachtwoord, zonder mijn medeweten. Maar nu werkt deze ook niet meer. Ik zag in een andere post van iemand met hetzelfde probleem en dezelfde modem en die kreeg een nieuwe modem als oplossing, omdat deze nogal verouderd blijkt te zijn. Iemand die mij hierbij kan en wil helpen? Alvast bedankt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemorgen @L.Everhardus , fijn dat je de hulp van onze Community leden hebt ingeschakeld als je hier zelf niet uitkomt. 
Het aansluitmateriaal dat @tobiastheebe adviseerde, stuur ik gratis naar je toe. Dat heb ik gelijk voor je geregeld. Dit pakket ontvang je binnen een paar dagen per post van mij. 

Dit type Cisco staat ook al enkele jaren bij je thuis zie ik en zoals je zelf al aangeeft, zal ik deze ook voor je vervangen. Binnen een paar dagen ontvang je deze per post. Zodra je deze binnen hebt kun je de modem gelijk aansluiten. Hou er rekening mee dat je modem ongeveer een half uur nodig heeft om zichzelf te installeren. In deze korte periode heb je dan even geen internet.

Je huidige modem hoef ik niet terug. Deze mag je inleveren bij de milieustraat van je gemeente.

Laat je het mij weten als je hierover nog aanvullende vragen hebt? 

Bekijk in context

6 Reacties 6
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic en kan een nieuwe modemrouter (SmartWifi modem, voorheen Connect Box) toesturen.

 

Vermoedelijk is de installatie ook aan een upgrade toe:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

L.Everhardus
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat het zichtbaar is zo, er is daar niet veel ruimte om een foto te maken. Na de installatie door de monteur in 2014 is er inderdaad niets meer veranderd. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De eerste splitter (SQ601) is verouderd en dient vervangen te worden door een POA-01-B. De tweede (TV-)splitter (vermoedelijk een PTS-02KK of PTSX-02) kan met de nieuwe eerste splitter direct daarop worden geplaatst, zoals nu ook het geval is.

 

De F/F-kabel (rood/rood) naar het modem moet door een IEC/F-kabel (groen/rood) worden vervangen.

 

Ik heb de moderators ingelicht met deze informatie.

L.Everhardus
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hartelijk bedankt. Heel toevallig belde er gisteravond iemand van Ziggo voor een klanttevredenheidsonderzoek. Ze zal vandaag weer bellen samen met haar collega's om te  proberen het op te lossen. Ik zal uw oplossingen ook doorgeven. Nogmaals bedankt en een fijne dag. 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemorgen @L.Everhardus , fijn dat je de hulp van onze Community leden hebt ingeschakeld als je hier zelf niet uitkomt. 
Het aansluitmateriaal dat @tobiastheebe adviseerde, stuur ik gratis naar je toe. Dat heb ik gelijk voor je geregeld. Dit pakket ontvang je binnen een paar dagen per post van mij. 

Dit type Cisco staat ook al enkele jaren bij je thuis zie ik en zoals je zelf al aangeeft, zal ik deze ook voor je vervangen. Binnen een paar dagen ontvang je deze per post. Zodra je deze binnen hebt kun je de modem gelijk aansluiten. Hou er rekening mee dat je modem ongeveer een half uur nodig heeft om zichzelf te installeren. In deze korte periode heb je dan even geen internet.

Je huidige modem hoef ik niet terug. Deze mag je inleveren bij de milieustraat van je gemeente.

Laat je het mij weten als je hierover nog aanvullende vragen hebt? 

L.Everhardus
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen Meindert,

Hartelijk bedankt voor het toesturen van de modem en het aansluitmateriaal. Uiteraard laat ik het weten zodra ik het ontvangen heb. Bedankt voor het antwoord en de snelle service! Nog een hele fijne dag gewenst, gr. Leonora

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic