1
Vraag
2
Reacties
Lnijhuys

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi uitschakelen op Connectbox?

heb TP link deco M geinstalleerd werkt goed, wifi op connectbox niet uitgeschakeld, is dit wel nodig dan....vraag ik mij af

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen,

Fijn dat de deco's al goed werken!
Voor de beste werking van de deco's adviseren we echter wel om de wifi van het modem uit te zetten.

Op deze pagina zijn nog meer installatietips te vinden 🙂

Bekijk in context

3 Reacties 3
Dommels2010

Level 5
  • 51Posts
  • 5Oplossingen
  • 21Likes

Is niet perse nodig, maar wordt wel aangeraden om je WiFi van je deco's niet te storen. Echter, ook al zet je wifi van de Connectbox uit, dan nog blijft ie een wifi-signaal uitzenden tbv Ziggo hotspots / wifispots.

Mijn suggestie zou zijn om het 2,4 signaal van de Connectbox op 1 of 13 te zetten en daarna uit te schakelen. Als het goed is blijft het wifi-signaal voor hotspots / wifispots daar dan op vast staan en zal deze het signaal van de deco's zo min mogelijk storen, daar waar deze meestal ergens op kanaal 3 tot 11 uitzenden. Dat is mijn ervaring in elk geval. 

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

tegen mij heeft ziggo gezegd dat het wel nodig is. maar ik begrijp dus in dit topic van niet. maar ik zou wel aanraden om het uit te zetten. 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen,

Fijn dat de deco's al goed werken!
Voor de beste werking van de deco's adviseren we echter wel om de wifi van het modem uit te zetten.

Op deze pagina zijn nog meer installatietips te vinden 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic