1
Vraag
2
Reacties
Wasicu

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wifi uitbreiden met access point

Sinds ik de router van ziggo heb omgezet naar 5 ghz is het wifi signaal boven slechter.

Nu wil ik daar een acces point 5ghz plaatsen, er is een vaste kabel van de router naar mijn desktop boven en die wil ik wel met een vaste verbinding houden.

Alleen als m'n zoon thuis is heeft hij signaal probleem ik zoek dus een acces point met minstens 2 vaste uitgangen, heb geen idee welke goed zijn.

Als ik het acces point heb geplaatst moet ik dan met dat punt verbinding maken of blijven de verbindings logins met de ziggo router gewoon instand?

Alvast bedankt voor de uitleg,

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @Wasicu welkom op onze Community. Normaal duiken onze vaste leden zoals bijvoorbeeld @Be rt of @Ronihd meteen op dit soort leuke vragen. Ik denk dat je bericht niet is opgevallen 😉

Hoe hoger de frequentie, hoe meer informatie het signaal kan bevatten. Maar hoe hoger de frequentie, hoe minder goed deze door objecten heen kan. Dat is een stukje natuurkunde wat voor alle soorten signalen opgaat. Dit verklaart dat boven het bereik minder is geworden. Gelukkig heb je al een kabel naar boven 🙂 Dat is het grootste obstakel. Deze kabel sluit je aan op de accesspoint. Plaats deze zo centraal mogelijk op de verdieping voor het beste bereik. De accespoint die wij leveren (tegen inkoopprijs! en 30 dagen op proef!) heeft meerdere aansluitingen achterop waar je computers op aan kan sluiten. Dit apparaat heeft een eigen wifi netwerk met een eigen netwerknaam en wachtwoord die je moet instellen op draadloze apparaten boven, de draadloze toegang op de modem beneden veranderd niet.

Als je nog vragen hebt horen wij dat graag 🙂

 

 

 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @Wasicu welkom op onze Community. Normaal duiken onze vaste leden zoals bijvoorbeeld @Be rt of @Ronihd meteen op dit soort leuke vragen. Ik denk dat je bericht niet is opgevallen 😉

Hoe hoger de frequentie, hoe meer informatie het signaal kan bevatten. Maar hoe hoger de frequentie, hoe minder goed deze door objecten heen kan. Dat is een stukje natuurkunde wat voor alle soorten signalen opgaat. Dit verklaart dat boven het bereik minder is geworden. Gelukkig heb je al een kabel naar boven 🙂 Dat is het grootste obstakel. Deze kabel sluit je aan op de accesspoint. Plaats deze zo centraal mogelijk op de verdieping voor het beste bereik. De accespoint die wij leveren (tegen inkoopprijs! en 30 dagen op proef!) heeft meerdere aansluitingen achterop waar je computers op aan kan sluiten. Dit apparaat heeft een eigen wifi netwerk met een eigen netwerknaam en wachtwoord die je moet instellen op draadloze apparaten boven, de draadloze toegang op de modem beneden veranderd niet.

Als je nog vragen hebt horen wij dat graag 🙂

 

 

 

Wasicu
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dankjewel Anne,

Heb het acces point besteld. 

Groeten, 

Frans 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Anne H Ziggo wrote:

Hallo @Wasicu welkom op onze Community. Normaal duiken onze vaste leden zoals bijvoorbeeld @Be rt of @Ronihd meteen op dit soort leuke vragen. Ik denk dat je bericht niet is opgevallen 😉

Hoe hoger de frequentie, hoe meer informatie het signaal kan bevatten. Maar hoe hoger de frequentie, hoe minder goed deze door objecten heen kan. Dat is een stukje natuurkunde wat voor alle soorten signalen opgaat. Dit verklaart dat boven het bereik minder is geworden. Gelukkig heb je al een kabel naar boven 🙂 Dat is het grootste obstakel. Deze kabel sluit je aan op de accesspoint. Plaats deze zo centraal mogelijk op de verdieping voor het beste bereik. De accespoint die wij leveren (tegen inkoopprijs! en 30 dagen op proef!) heeft meerdere aansluitingen achterop waar je computers op aan kan sluiten. Dit apparaat heeft een eigen wifi netwerk met een eigen netwerknaam en wachtwoord die je moet instellen op draadloze apparaten boven, de draadloze toegang op de modem beneden veranderd niet.

Als je nog vragen hebt horen wij dat graag 🙂

 

 

 

ehehehe idd over het hoofd gezien ………..

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic