Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hoi allemaal ik heb even een vraagje mijn internet is heel erg traag en valt soms weg alleen wil ik weten of het komt door de hooftaansluiting dat daar een coax kabel van 10 meter aan vast zit en aan die kabel een splitter en aan die splitter de modem en aan die andere kant van de splitter een horizon / mediabox XL voor de tv aan vast maar komt het door de 10 meter coax kabel dat de internet zo slecht is of heeft het een andere reden het is een vraag of het mogelijk is dat door die 10 meter coax kabel de internet verbinding slecht is of weg valt met vriendelijke groet Tobias
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het wordt aangeraden om het modem binnen een straal van een meter bij het AOP te plaatsen. De bij het modem geleverde kabel heeft een lengte van 1,5 meter. Langere kabels kunnen teveel demping opleveren. Zorg ervoor dat modem en Mediabox XL niet fysiek met elkaar verbonden zijn, dit kan allerlei problemen opleveren.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer), splitter(s), versterker (indien aanwezig) en bekabeling?
Zou je tevens de downstream/upstream/log-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.
Het wordt aangeraden om het modem binnen een straal van een meter bij het AOP te plaatsen. De bij het modem geleverde kabel heeft een lengte van 1,5 meter. Langere kabels kunnen teveel demping opleveren. Zorg ervoor dat modem en Mediabox XL niet fysiek met elkaar verbonden zijn, dit kan allerlei problemen opleveren.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer), splitter(s), versterker (indien aanwezig) en bekabeling?
Zou je tevens de downstream/upstream/log-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.
Mag ik die foto's morgen doen want het is nu best wel laat en wilde net op het punt naar bed te gaan
Dat is prima hoor, dan zie ik morgen graag de gegevens/foto's tegemoet.
En dit zijn de foto's van de up en downstream
De up en downstream was ik al mee bezig maar vind je hier wat raars in
Ik zie al dat het misgaat in de downstream; veel ruis door instraling van 4G, wat kanaaluitval veroorzaakt (RCS partial service). Ben alvast benieuwd naar de foto's.
Dat kan ik je heel gemaklijk zeggen dat is een 10 meter kabel dat uiteindelijk bij de tv en modem komt
En 4g bedoel je mobile 4g of niet
Wil je het type nummer weten van de splitter want die moet ik je dan morgen geven
En de tv mag die wel met een 10 meter coax kabel verbonden worden of niet want dan moeten we de hele huiskamer gaan omgooien
Als je morgen een paar foto's plaatst van hoofdaansluiting (AOP), splitter en bekabeling, dan kan ik meteen zien wat aan vervanging toe is. Foto's zeggen tenslotte meer dan woorden. Voor TV kunnen wel langere afstanden kabel gebruikt worden, al wordt bij een lengte van >10 meter een versterker aangeraden. En ik bedoelde inderdaad het mobiele netwerk 4G.
Nee een versterker hoeft niet want ik heb nog hele goede tv
Dan stuur ik morgen de foto's wel want ga nu slapen maar ook als het aan vervanging toe is hoeft het voor mij niet vervangen te worden want het is pas bijna drie jaar de splitter en als het dan aan vervanging toe is vind ik dat wel heel snel en voor de rest hebben we de kabels net nieuw gekocht uit het jaar 2020 maar de modem en de mediabox XL komen uit het jaar 2018
Blijft de hoofdaansluiting nog over. 😉 Ik kijk uit naar de foto's. Welterusten!
Hoi @Tobias2
Welkom op de Community van Ziggo.
Ervaar je nog steeds problemen met traag internet of wegvallend internet?
Heb je de mogelijkheid om de foto's van hoofdaansluiting (AOP), splitter en bekabeling hier te posten? Dan kunnen we met je meekijken.
Ik heb het een soort van geregeld ik ga alleen morgen even de modem aan de andere kant van de kamer zetten wat ik van jullie heb gehoord ik laat jullie het morgen weten of de verbinding beter is
Met vriendelijke groet Tobias
Dat is prima, ik ben benieuwd.
Het internet is nu stuken beter
Met vriendelijke groet Tobias
Kan dit topic mischien gesloten worden want mijn vraag is beantwoord en mijn internet is nu veel beter dus dit topic mag gesloten worden
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...