1
Vraag
2
Reacties
Tobias2

Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Wifi traag of valt steeds weg

Hoi allemaal ik heb even een vraagje mijn internet is heel erg traag en valt soms weg alleen wil ik weten of het komt door de hooftaansluiting dat daar een coax kabel van 10 meter aan vast zit en aan die kabel een splitter  en aan die splitter de modem en aan die andere kant van de splitter een horizon / mediabox XL voor de tv aan vast maar komt het door de 10 meter coax kabel dat de internet zo slecht is of heeft het een andere reden het is een vraag of het mogelijk is dat door die 10 meter coax kabel de internet verbinding slecht is of weg valt met vriendelijke groet Tobias

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16240Posts
  • 1040Oplossingen
  • 7138Likes

Het wordt aangeraden om het modem binnen een straal van een meter bij het AOP te plaatsen. De bij het modem geleverde kabel heeft een lengte van 1,5 meter. Langere kabels kunnen teveel demping opleveren. Zorg ervoor dat modem en Mediabox XL niet fysiek met elkaar verbonden zijn, dit kan allerlei problemen opleveren.

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer), splitter(s), versterker (indien aanwezig) en bekabeling?

Zou je tevens de downstream/upstream/log-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Bekijk in context

19 Reacties 19
tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16240Posts
  • 1040Oplossingen
  • 7138Likes

Het wordt aangeraden om het modem binnen een straal van een meter bij het AOP te plaatsen. De bij het modem geleverde kabel heeft een lengte van 1,5 meter. Langere kabels kunnen teveel demping opleveren. Zorg ervoor dat modem en Mediabox XL niet fysiek met elkaar verbonden zijn, dit kan allerlei problemen opleveren.

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer), splitter(s), versterker (indien aanwezig) en bekabeling?

Zou je tevens de downstream/upstream/log-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Tobias2
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Mag ik die foto's morgen doen want het is nu best wel laat en wilde net op het punt naar bed te gaan

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16240Posts
  • 1040Oplossingen
  • 7138Likes

Dat is prima hoor, dan zie ik morgen graag de gegevens/foto's tegemoet.

Tobias2
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

En dit zijn de foto's van de up en downstream

20210222_232935.jpg

20210222_232954.jpg

20210222_233023.jpg

20210222_233042.jpg

20210222_233059.jpg

Tobias2
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

De up en downstream was ik al mee bezig maar vind je hier wat raars in

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16240Posts
  • 1040Oplossingen
  • 7138Likes

Ik zie al dat het misgaat in de downstream; veel ruis door instraling van 4G, wat kanaaluitval veroorzaakt (RCS partial service). Ben alvast benieuwd naar de foto's.

Tobias2
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dat kan ik je heel gemaklijk zeggen dat is een 10 meter kabel dat uiteindelijk bij de tv en modem komt

Tobias2
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

En 4g bedoel je mobile 4g of niet

Tobias2
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Wil je het type nummer weten van de splitter want die moet ik je dan morgen geven

Tobias2
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

En de tv mag die wel met een 10 meter coax kabel verbonden worden of niet want dan moeten we de hele huiskamer gaan omgooien

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16240Posts
  • 1040Oplossingen
  • 7138Likes

Als je morgen een paar foto's plaatst van hoofdaansluiting (AOP), splitter en bekabeling, dan kan ik meteen zien wat aan vervanging toe is. Foto's zeggen tenslotte meer dan woorden. Voor TV kunnen wel langere afstanden kabel gebruikt worden, al wordt bij een lengte van >10 meter een versterker aangeraden. En ik bedoelde inderdaad het mobiele netwerk 4G.

Tobias2
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Nee een versterker hoeft niet want ik heb nog hele goede tv

Tobias2
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dan stuur ik morgen de foto's wel want ga nu slapen maar ook als het aan vervanging toe is hoeft het voor mij niet vervangen te worden want het is pas bijna drie jaar de splitter en als het dan aan vervanging toe is vind ik dat wel heel snel en voor de rest hebben we de kabels net nieuw gekocht uit het jaar 2020 maar de modem en de mediabox XL komen uit het jaar 2018

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16240Posts
  • 1040Oplossingen
  • 7138Likes

Blijft de hoofdaansluiting nog over. 😉 Ik kijk uit naar de foto's. Welterusten!

Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 184Likes

Hoi @Tobias2

Welkom op de Community van Ziggo. 
Ervaar je nog steeds problemen met traag internet of wegvallend internet?
Heb je de mogelijkheid om de foto's van hoofdaansluiting (AOP), splitter en bekabeling hier te posten? Dan kunnen we met je meekijken. 

Tobias2
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb het een soort van geregeld ik ga alleen morgen even de modem aan de andere kant van de kamer zetten wat ik van jullie heb gehoord ik laat jullie het morgen weten of de verbinding beter is

Met vriendelijke groet Tobias

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16240Posts
  • 1040Oplossingen
  • 7138Likes

Dat is prima, ik ben benieuwd.

Tobias2
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Het internet is nu stuken beter

Met vriendelijke groet Tobias

Tobias2
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Kan dit topic mischien gesloten worden want mijn vraag is beantwoord en mijn internet is nu veel beter dus dit topic mag gesloten worden

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic