1
Vraag
2
Reageer en help mee
Paulk1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wifi traag met TP link DECO P7

Sinds enige maanden , super traag mesh netwerk met DECO P7 , snelheid ongeveer 9.5 Mbps down en 6 up .

direct met ziggo modem : 510 Mbps down en 29 up 

Wat is hier aan te doen ??  TP link reageert niet ......

vriendelijke groeten 

Paul 

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Mogelijk kan @Pasi je op weg helpen, hij weet veel van de Deco's.

Hij komt langs als / zodra hij online is.

Pasi

Level 18
  • 9831Posts
  • 493Oplossingen
  • 5463Likes

@Paulk1  schreef:

Sinds enige maanden , super traag mesh netwerk met DECO P7 , snelheid ongeveer 9.5 Mbps down en 6 up .

direct met ziggo modem : 510 Mbps down en 29 up 

Wat is hier aan te doen ??  TP link reageert niet ......

vriendelijke groeten 

Paul 


Hallo,

Dit is een openbaar klant helpt klant forum. Waar Ziggo Moderators ( die met [Z]iggo voor hun naam ) doordeweeks vaak binnen 1 werkdag langskomen in ieder nieuw topic. Zij hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten, kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken, waardoor ze u beslist beter kunnen helpen dan de Helpdesk.
Als u wilt dat een Ziggo mod direct uw gegevens kan achterhalen, zet dan uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel. Deze gegevens zijn alleen voor hun zichtbaar.


Als u direct op het Ziggo Modem/Router maar 510 Mbps down en 29 up hebt, dan misschien daar ook even naar kijken. Want waarschijnlijk hebt u dan een 'Internet Max' 600/40 abonnement en 'verliest' u bij de bron al het nodige. Gelukkig heeft o.a. @Bert daar verstand van 😂, hij heeft een belletje gehad en komt waarschijnlijk langs als / zodra hij online is.
U kan/mag daarvoor alvast wat foto's maken/plaatsen van de AOP ( Abonnee Overname Punt, het witte Ziggo muurkastje ) en de bekabeling vandaar naar de ZMR. Daarmee kunnen we bepalen of e.e.a. up-to-date is of dat er een gratis Ziggo monteur voor langs moet komen om e.e.a. aan te passen.


De P7 is een powerline type, de Deco stations hebben dus onderling verbinding via het lichtnet en/of via wifi. Dit type ken ik niet, maar alle Deco's hebben veel gemeen, dus ga ik er vanuit dat e.e.a exact zo werkt, als met de mij bekende M4.

De eerste test waar ik direct aan denk : als u naast de master Deco ( = het station die met een netwerkkabel verbonden is met de ZMR ) staat, hoe snel is dan de wifi? Anders eerst alles resetten en opnieuw configureren :

-Verwijder alle Deco stations in de app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer of de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master ) goed is aangesloten op de Ziggo Modem/Router.
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk in AccessPoint mode.
-Sluit het volgende station op de uiteindelijke plaats aan, zet deze aan en voeg deze ( vanaf de master ) toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.

Als u nu weer naast de master Deco staat, hoe snel is dan de wifi?


Het is wel een oud filmpje ( en oude prijzen ) maar bekijkt u ook dit filmpje eens.

Simmetje83

Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Ik heb zowel de M7, P7, M4 en M5 geinstalleerd. De M4 en M5 verbazen me vaak in positieve zin m.b.t. wifi snelheid. Belangrijk is het onderling juist positioneren zodat de snelheid onderling zo hoog mogelijk is. 

Bij de M series is de backbone via Wifi (of indien beschikbaar via een netwerkkabel). De backbone is de communicatie van de verschillende deco's onderling. 

De P series hebben een backbone via powerline (stroomnetwerk). Dit lijkt mooi maar is vaak langzamer. Belangrijk is of de verschillende deco's op dezelfde fase en liefst dezelfde groep zitten. Zeker over verschillende fases heen werkt het vaak niet of langzaam. Ook een oude meterkast of lange bedrading naar de meterkast vertragen enorm. 

Het kan helpen om ff goed te kijken welk stopcontact aan welke groep is gekoppeld of om als de eerste deco in de meterkast staat ff te kijken op welke groep het stopcontact in de meterkast is gelinkt. Laatst bij iemand ook noodgedwongen met een powerline deco moeten werken. Toen een extra stopcontact op de groep naar de schuur gemaakt. Dit verdubbelde de snelheid. Uiteraard aan een vakman overlaten als je dit zelf niet kan :). 

Paulk1
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de heldere uitleg ,   ik ga meterkast ( idd oud) nakijken en anders naar de m4 of 5 overschakelen.

top!

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic