Sinds het installeren van een nieuw smartwifimodem (en tevens het uitschakelen van de bridgemodus) enkele weken geleden heb ik een zeer slecht wifi signaal dat ook af en toe uitvalt.
Tevens wifipods bijbesteld maar die kan ik niet installeren omdat de service niet beschikbaar is.
Op het modem knippert het wifi lampje rood sinds het moment dat ik hem aan heb gezet.
Meerdere keren bellen met Ziggo levert niets op, er zou een storing zijn in de wijk . Het oplossing van deze storing wordt n telkens uitgesteld (ik ontvang dan een sms).
Heeft iemand hier ook ervaring mee en eventueel een oplossing?
Met mijn oude modem in de (bridge modus) jarenlang geen enkel probleem gehad.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Modem ontvangen en aangesloten, werkte direct en goed, snelheid is nu goed.
Worden er blijkbaar toch detectie modems opgestuurd😩.
Dit probleem is dus opgelost, waarvoor mijn dank heren 👍.
het volgende de probleem is het goed laten werken van de WiFi pods, dit lukt maar niet, hiervoor maak ik een nieuwe melding aan.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log/geschiedenis op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?
Goedemiddag @ArnoldtenCaat en een warm welkom op de Community,
Ontzettend balen dat je verbinding op dit moment niet lekker werkt! Zo te lezen heb je zelf al het nodige gedaan om een en ander uit te sluiten, maar ik begrijp dat de tot dusver ondernomen acties nog niet geleid hebben tot de oplossing. Het is dan ook goed dat je door middel van dit topic even aan de bel trekt. Gaat jouw vraag trouwens over de aansluiting op het adres wat in je Community profiel staat, of om een andere aansluiting? Ik kan dan even een blik werpen op het signaal. Zie je ook kans foto's te delen waarop het aansluitpunt (AOP) en de installatie te zien zijn?
bedankt voor je reactie,
Ik heb inmiddels foto's toegevoegd.
Het adres is inderdaad mijn huisadres zoals genoemd in mijn profiel.
Het AOP (TRAS-10/1000 of DIO-01) is verouderd, maar voldoet nog voor dit type modem. De splitter (POA-254) en F/F-kabel naar het modem zijn prima en up-to-date. De TV-kabel is verouderd en moet vervangen worden, wat is hiervan de lengte? Een kabel van 1,5/3/5 meter kan kosteloos toegestuurd worden.
De downstream- en upstream-waarden zijn niet volledig, maar het zendvermogen upstream is met 50~51 dBmV (te) hoog, dit zou idealiter 42~44 dBmV moeten zijn.
Modem en kabels etc is allemaal nieuw (van Ziggo ontvangen).
Die laatste zin met de waarden zegt mij helemaal niets, wat kan ik daarmee?
In principe is een monteursafspraak noodzakelijk voor vervangen van het AOP en onderzoek naar het (te) hoge zendvermogen US, indien een nieuw AOP dat niet oplost.
Van tevoren kan alvast een nieuwe TV-kabel toegestuurd worden met lengte 1,5/3/5 meter. Kun je aangeven welke lengte je nodig hebt? Via Ziggo Randapparatuur kun je eventueel een kabel van 10 meter aanschaffen met klantkorting.
TV heb ik geen problemen mee en de kabel is nieuw. De lengte is 1,5 meter.
De modemkabel is nieuw maar de TV-kabel zeker niet, deze is onvoldoende afgeschermd en zodoende is er een grote kans op instraling, wat problemen oplevert voor het modem maar niet voor TV.
@Paul Kun jij een IEC/IEC-kabel van 1,5 meter toesturen en een monteursafspraak inplannen voor vervangen van het AOP + onderzoek (te) hoog vereist zendvermogen US?
bedankt voor je uitleg
@ArnoldtenCaat Het aansluitpunt wat op de foto's te zien is, is een verouderd type. Er moet een monteur langskomen die dit kosteloos komt vervangen. Hiervoor heb ik directe een afspraak ingepland met een monteur op woensdag 21 december 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo. De monteur heeft ook eventuele splitters, kabels en toebehoren bij zich. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?
De afspraak in inmiddels ontvangen, bedankt voor de service en ik laat weten hoe het afloopt.
@ArnoldtenCaat Top! We houden dan even contact. 😉
De Ziggo monteur is geweest ( ik was er helaas zelf niet bij).
Hij heeft het aansluitpunt vervangen. Geen kabels vervangen.
Het rode lampje op het modem brandt nog steeds, De Wifipods installeren lukt nog steeds niet (foutmelding), de monteur zou ze aanmelden.
Het signaal is nog steeds zeer zwak ( zelfs naast het modem) als ik het meet met de ziggo wifi assistent.
Kortom: Er is helemaal niets veranderd.
Ik ben wederom zeer teleurgesteld in Ziggo.
Het lijkt op een defect modem, in ieder geval een (hardware)probleem met het Wi-Fi-gedeelte. Jammer dat de monteur geen nieuw modem heeft geplaatst en de TV-kabel niet heeft vervangen. Ik heb de moderators gevraagd of dit alsnog geregeld kan worden.
@ArnoldtenCaat Spijtig dat het probleem ook na het monteursbezoek nog niet is opgelost. Het klinkt inderdaad alsof hier sprake is van een hardwarematig probbleem met het modem zelf. Ik zorg ervoor dat je een nieuw modem krijgt toegestuurd. Je ontvangt het nieuwe modem binnen 2 a 3 werkdagen met de pakketdienst van Post NL. Ddaarnaast ontvang je met de brievenpost nog een setje met nieuwe aansluitmaterialen. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn op het moment dat je het nieuwe modem i.c.m. de nieuw aansluitmaterialen hebt aangesloten?
Bedankt heren, hier heb ik wat aan! Uiteraard laat ik weten hoe dit afloopt.
Modem ontvangen en aangesloten, werkte direct en goed, snelheid is nu goed.
Worden er blijkbaar toch detectie modems opgestuurd😩.
Dit probleem is dus opgelost, waarvoor mijn dank heren 👍.
het volgende de probleem is het goed laten werken van de WiFi pods, dit lukt maar niet, hiervoor maak ik een nieuwe melding aan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.