1
Vraag
2
Reacties
Richard1993!
Expert
Expert
  • 565Posts
  • 14Oplossingen
  • 95Likes

Wifi signaal

Hallo ik heb even een vraagje de wifi signaal is heel slecht op de telefoon van mijn zus wat kan het probleem zijn? Ze kan haar telefoon uit en aanzetten wat ze wilt we kunnen het modem herstarten wat we willen maar niks helpt ik heb nergens last van met de wifi maar zij wel kunnen jullie mij helpen? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Richard1993!
Expert topicstarter
Expert
  • 565Posts
  • 14Oplossingen
  • 95Likes

Ik heb nu mesh technologie aangezet via de deco app en nu is de wifi signaal wel uitstekend op de telefoon van me zus 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59588Posts
  • 4009Oplossingen
  • 14906Likes

@Richard1993! Welk modem en/of wifipunt en wat voor telefoon heeft ze?

Richard1993!
Expert topicstarter
Expert
  • 565Posts
  • 14Oplossingen
  • 95Likes

Ik heb gewoon de witte connectbox plus drie wifi booster van TP link ze heeft een oppo A94 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12409Posts
  • 760Oplossingen
  • 4798Likes

Wat ervaart je zus precies? Lage signaalsterkte, lage snelheid, instabiliteit, een combinatie hiervan of iets anders? Speelt dit op zowel 2,4 als 5 GHz?

In geval van de TP-Link Deco AP's kun je mesh uitschakelen voor het betreffende apparaat, dat lost nog wel eens problemen op.

Richard1993!
Expert topicstarter
Expert
  • 565Posts
  • 14Oplossingen
  • 95Likes

Als ik naar instellingen ga en dan naar wifi en ik druk op het I teken dan staat er wifi signaal slecht of redelijk volgens mij ervaart ze het op beide dus 2.4 als 5 GHz ik ga even kijken of ik een screenshot kan plaatsen 

Richard1993!
Expert topicstarter
Expert
  • 565Posts
  • 14Oplossingen
  • 95Likes

received_5151967181524935.jpeg

Dit is wat me zus krijgt te zien  

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12409Posts
  • 760Oplossingen
  • 4798Likes

Op 2,4 GHz zou de signaalsterkte beter moeten zijn dan op 5 GHz, echter op 5 GHz is de beschikbare bandbreedte groter, waardoor hogere snelheden mogelijk zijn.

Ik had mijn bovenstaande reactie nog bijgewerkt.

Richard1993!
Expert topicstarter
Expert
  • 565Posts
  • 14Oplossingen
  • 95Likes

Ik heb de Decos op acces point staan want toen ik hem op aanbevolen had staan ervaarde ik problemen op de PlayStation 4 dan gingen de ip adressen overlappen en mesh technologie heb ik uitgeschakeld voor de meeste apparaten.

Richard1993!
Expert topicstarter
Expert
  • 565Posts
  • 14Oplossingen
  • 95Likes

Ik heb nu mesh technologie aangezet via de deco app en nu is de wifi signaal wel uitstekend op de telefoon van me zus 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12409Posts
  • 760Oplossingen
  • 4798Likes

In dat geval was de telefoon misschien nog verbonden met een AP verder weg dan het optimale AP c.q. was er geen roaming tussen AP's.

Richard1993!
Expert topicstarter
Expert
  • 565Posts
  • 14Oplossingen
  • 95Likes

Ik ben blij dat het nu opgelost is en dat het nu opgelost blijft. Anders start ik even een nieuw topic. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.