1
Vraag
2
Reacties
gvhulzen67

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wifi-signaal sturen / weerkaatsen ter optimalisatie

Hoi,

 

laatst was er een monteur van Ziggo bij ons thuis om onze Horizon box te vervangen. Hij gaf toen aan dat een groot deel van ons wifi signaal verloren gaat door de huidige opstelling. De kabel komt ons huis binnen aan de voorgevel en direct op de vensterbank staat ons Ziggo-modem. De keuze hiervoor is mede gemaakt doordat de coax-kabel niet te lang mag zijn om signaalverlies te beperken.

Omdat een modem het wifi-signaal  rondstraalt gaat een groot deel naar buiten.

 

Nu zit ik even heel onconventioneel te denken. Maar achter radiatoren kun je een soort van zilverfolie plaatsen zodat de warmte weerkaatst wordt naar binnen. Kun je achter het modem ook niet een soort van zilverfolie plaatsen zodat je het wifi-signaal enigszins kunt sturen en het weerkaatst naar binnen?

 

Ben zeer benieuwd of dit zou helpen het wifi-signaal te verbeteren. N.B. er staat geen apparatuur in de buurt van het modem behalve een plant 🙂

Een foto van de situatie zit erbij.

Mocht dit niet zo zijn wat is dan de maximale afstand van het modem tot de ingang van de kabel in huis?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

@gvhulzen67 je hebt een unifi oplossing liggen, dan zou ik die snel aansluiten.

Ook AP van unifi dan heb je een mercedes thuis en je wilt naar een xxxx terug.

Bekijk in context

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Unifi in huis hebben en dan met Pods of Deco M4 gaan lopen rommelen 🤐

Bekijk in context

10 Reacties 10
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @gvhulzen67 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens (net als u) ook gewoon klant ben.

Ik vraag mij af of dit echt een oplossing gaat worden. De meeste modems staan dicht bij een muur of op een vensterbank, dicht bij de aansluiting van Ziggo (AOP).

Ikzelf denk dat u wellicht met één of meerdere SmartWifi Pods meer kans op succes hebt. Deze kunt u huren of kopen en ik zou zo’n pod in eerste instantie huren. Als een andere optie tóch beter werkt dan kunt u ze in elk geval terugsturen.

gvhulzen67
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Wim,

 

dank voor je snelle reactie. SmartWifi Pods heb ik geprobeerd maar van de week terug gestuurd. Die werkten in mijn situatie niet goed genoeg. Sterker nog, ik merkte geen verschil in de ruimten waar ik de pods had staan (keuken naast de woonkamer met een dun muurtje er tussen en verderop in de kantoorruimte naast de keuken (gescheiden met een deur))

Ik ben gewoon benieuwd hoe ik mijn wifi-signaal zoveel mogelijk binnen kan houden en niet, zoals nu, voor de helft kwijt ben naar buiten. Als het niet gaat dan zal ik het met routers gaan versterken. Heb al een Ubiquity oplossing maar die moet ik opnieuw inrichten na verhuisd te zijn vorig jaar.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@gvhulzen67 

Jammer dat deze SmartWifi Pods niet hebben gewerkt en ben ik vooral ook nieuwsgierig waarom ze niet hebben gewerkt. Zelf heb ik deze pods ook en geven op alle etages volle bak wifi. Maar (en ik weet niet of dat veel uitmaakt) ik heb ze wèl bedraad aangesloten.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

@gvhulzen67 je hebt een unifi oplossing liggen, dan zou ik die snel aansluiten.

Ook AP van unifi dan heb je een mercedes thuis en je wilt naar een xxxx terug.

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

En anders een setje van de Deco m4 testen, ben je ook niet meer afhankelijk van de plaatsing van je modem. zie: SmartWifi Deco | altijd en overal in huis perfecte wifi (ziggo.nl) 

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Unifi in huis hebben en dan met Pods of Deco M4 gaan lopen rommelen 🤐

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Reflecterende wifi signalen komen niet verder dan de signalen die al wel rechtstreeks uitgezonden worden, eerder minder ver, want ze gaan verdeeld de verkeerde/andere kant op en worden dan via de reflector, verdeeld in allerlei richtingen terug gereflecteerd.

Het wifi signaal op zich wordt niet sterker, eerder zwakker en vooral onstabieler, doordat het signaal via de verschillende antennes en ook via de reflectie wifi signaal retour krijgen van verbonden wifi apparaten.

gvhulzen67
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank je Bert, dit is een antwoord waar ik iets mee kan.

gvhulzen67
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Je hebt gelijk. Ik heb een Controller met twee switches, een USG en twee AP's. Die moet ik maar weer eens aansluiten en configureren. De reden dat ik het nog niet gedaan heb is dat ik in mijn vorige huis de controller via mijn pc heb gedaan. En als ik nu de Unifi Cloud Key aansluit en daar mijn netwerk op wil configureren dan wordt er aangegeven dat al mijn netwerkcomponenten beheerd worden door een andere controller. En die kan ik op een of andere manier niet meer activeren. Ik moet ze kunnen overzetten maar dit is niet eenvoudig. Maar jullie hebben gelijk, ik heb een Mercedes thuis staan en loop te klooien met een Fiat. Ik ga aan de slag met de Mercedes.

Dank jullie wel voor alle reacties.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

@gvhulzen67 ga dan even naar dit forum > klik < zet daar het probleem neer en je wordt net als hier geholpen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic