1
Vraag
2
Reageer en help mee
Jeffcardoso

Raadgever
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Wifi signaal komt niet verder dan redelijk met wifipods

Ik woon in een appartement waar we met inmiddels 4 wifipods nog steeds met klagende kids zitten over de wifi verbinding. Die is goed maar lijkt instabiel (valt regelmatig stil). Als we alles resetten gaat het weer een tijdje goed. De wifipods geven dan het signaal 'goed'. In een kamer krijgen we  het signaal echter niet beter dan redelijk. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Wij hebben inmiddels ook een aanbod liggen op glasvezel over te stappen en ik vraag me af of dat echt beter zal zijn.

12 Reacties 12
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56493Posts
  • 3721Oplossingen
  • 13537Likes

Of het internet via glasvezel binnenkomt of via coax, maakt voor de wifi niet uit, dat is een op zichzelf staand systeem na het modem/router.

Ik heb geen enkele uitval met de pods en ik lees dit niet vaak op dit forum.

Op zoek naar een mogelijke oorzaak van de uitval.

Heb je ook uitval op met een netwerkkabel aangesloten apparatuur?

Zijn er pods via een netwerkkabel aangesloten of alleen via wifi?

Indien alles via wifi, op welke afstand is de eerste pod van het modem?

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Jeffcardoso
topicstarter
Raadgever
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je reactie. Helaas werkt het wachtwoord niet😕. Ik heb ook het wifi wachtwoord gebropeerd maar die doet het ook niet helaas en ik zie geen optie om een nieuw wachtwoord aan te vragen oid. Alleen de tekst: Ingevoerde wachtwoord is niet correct.

RoWi.
Expert
Expert
  • 12626Posts
  • 573Oplossingen
  • 3472Likes

Wat het wachtwoord betreft heb je die ooit zelf gewijzigd? Met een fabrieks reset zou deze weer moeten zijn welke is bijgeleverd.

Wat voor snelheden worden bedraad gemeten?

4 Pods de zeshoekige, dat lijkt mij voor een appartement bijna teveel van het goede.

Hoe druk is de wifi om je heen, dat kan bij een appartement ook een rol spelen. En de specificaties van de gebruikte apparatuur.

Als eerste lijken mij de gevraagde waarden van belang. Voor we verder zoeken.

Ik heb zelf een appartement bewoond en had meer dan genoeg aan twee wifi toegangspunten.

Jeffcardoso
topicstarter
Raadgever
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het is een groot appartement (180 m2) met dikke betonnen muren. Als ik die fabrieksinstellingen reset ben ik dan niet mijn 5g kwijt? Modem is nu Ziggo 6678AD-5G. Dat heeft een monteur van Ziggo voor me geregeld destijds toen ik ook al klachten had in een andere woning.

RoWi.
Expert
Expert
  • 12626Posts
  • 573Oplossingen
  • 3472Likes

Dat is inderdaad ruimer dan de 80 meter waar ik het over heb met gipsbeton wandjes.

5G data verbinding Of 5 GhZ wifi?

5GhZ heeft minder bereik dan 2,4 GHz normaliter horen beide banden actief te zijn mogelijk dat de monteur destijds 2,4 GHz uit heeft gezet.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56493Posts
  • 3721Oplossingen
  • 13537Likes

@Jeffcardoso Als je de resetknop 30 seconden indrukt, dan is het modem weer zoals je hem kreeg en kun je oorspronkelijke modem wachtwoord weer gebruiken om in je modem te komen.

In Geavanceerde instellingen -> Draadloos -> Beveiliging kun je je Wifi-wachtwoord wijzigen naar een eigen Wifi-wachtwoord.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 11748Posts
  • 923Oplossingen
  • 4198Likes

Hoe gaat het nu, @Jeffcardoso

Jeffcardoso
topicstarter
Raadgever
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi, 

Ik heb de hoop opgegeven. Wachtwoord pakte hij niet en dan gaat er weer zoveel tijd inzitten. Ik blijf maar met wifi app bezig. Elke keer opnieuw. Binnenkort ga ik verhuizen en regel ik het allemaal anders! 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12254Posts
  • 987Oplossingen
  • 3382Likes

@Jeffcardoso Wat onzettend vervelend dat het niet wil vlotten met het opnieuw instellen van de draadloze internetverbinding! Waar loop je op dit moment nog precies tegenaan? En heb je al de adviezen van expert @Bert opgevolgd? We helpen je via dit topic graag verder. 

Jeffcardoso
topicstarter
Raadgever
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb alles gevolgd maar het resetten lukte niet. Het wachtwoord was niet goed. En het was echt het wachtwoord dat onderaan het modem staat..

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12254Posts
  • 987Oplossingen
  • 3382Likes

@Jeffcardoso Mlogelijk dat het wachtwoord ooit eens is gewijzigd.  Je kan anders onderstaande stappen nog eens doorlopen.

1. Reset het modem naar fabriekinstellingen.
2. Wacht tot het modem weer volledig is opgestart. Na het uitvoeren van de fabriekinstellingen kan dit 2 tot 5 minuten duren. 
3. Installeer daarna de SmartWifiPods opnieuw zoals hier beschreven staat
4. De Netwerknaam (SSID) en netwerksleutel (WPA2 Key) zijn in de SmartWifi app naar eigen inzicht weer aan te passen. 

Laat je weten of het met behulp van deze informatie lukt?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12254Posts
  • 987Oplossingen
  • 3382Likes

@Jeffcardoso Het is al een poos stil binnen dit topic. Kun je laten weten of het gelukt is om het probleem op te lossen met de tips die hier gegeven zijn?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic